Autona Golf 3 1.8 (ADZ) -97. Tuossa ilmeisesti vaihdelaatikon tyyppi 020 (5-vaiht.). Kilometrejä takana sellainen 230 tkm.
Rupesi tuossa töihin mennessä yhtäkkiä oireilemaan laatikko kesken matkan. Aina kun laittaa 3. vaihdetta sisään niin sorvaa kivasti. Eli sama kuin ei olisi kytkin kunnolla pohjassa ja laittaa vaihdetta silmään. Kaikki muut vaihteet kytkeytyvät nätisti. Paikallaan menee kolmonenkin silmään ilman rutinaa mutta niin kauan kun renkaat pyörivät niin sorvaa. Ei ole merkitystä yrittääkö 3sta sisään pienemmiltä pykäliltä vai isommilta.
Kokeilin vielä auttaako jos vauhdissa käyttää vapaalla ja nostaa kytkimen ja sen jälkeen kytkee 3selle mutta ei vaikutusta.
Onkohan tuosta nyt synkro mennyt vai eikö vain kytkin irrota kunnolla?
Golf 3 vaihdelaatikko-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Jos kytkin ei irrottaisi kunnolla niin kaikki vaihteet sorvaisivat. Kyllä vika laatikossa on, se mikä tarkalleen vaivaa en osaa sanoa. En ole laatikoiden sielunelämään tarkemmin perehtynyt - vielä. Noissa 020 laatikoissa on käsittääkseni rungossa jonkinlainen niittaus, joka on myös heikko kohta. Tee/teetä öljynvaihto, siinä näkee tuleeko metallisilppua.Viisaammat paikkaa jos puhun puutaheinää.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 4.6.2009 13:00
No tuo oli mielessä kyllä että kattoo ne öljyt nyt ainakin että tuleeko yllätyksiä seassa. Viimeksi ne vaihdoin vähän ennen 200 tonnia.
Kiinnostaisi tietää että onko tuota lootaa mahdollista/järkevää ruveta korjaamaan? Varmaan tietysti riippuu aivan siitä mitä on mennyt. Keskusteluissa mitä tuosta 020sta täältä löysin niin tuntuu että vaihdetaan koko aski suosista toiseen.
Kokemusta löytyy velipojan Ibizan (1.6 bensa, 5-vaiht.) askin korjauksesta. Joku vuosi sitten kun alkoi ujeltaa Seatin laatikko niin tuli vaihdettua siihen laakerit ja samalla kytkin uusittua. Oli kytkinakselin laakeri kärsinyt siinä. Sama tyyppivikainen aski siinä taisi olla kuin Polossa.
Kiinnostaisi tietää että onko tuota lootaa mahdollista/järkevää ruveta korjaamaan? Varmaan tietysti riippuu aivan siitä mitä on mennyt. Keskusteluissa mitä tuosta 020sta täältä löysin niin tuntuu että vaihdetaan koko aski suosista toiseen.
Kokemusta löytyy velipojan Ibizan (1.6 bensa, 5-vaiht.) askin korjauksesta. Joku vuosi sitten kun alkoi ujeltaa Seatin laatikko niin tuli vaihdettua siihen laakerit ja samalla kytkin uusittua. Oli kytkinakselin laakeri kärsinyt siinä. Sama tyyppivikainen aski siinä taisi olla kuin Polossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 109 vierailijaa