Seat Leonin vakionopeudensäätimen jälkiasennus ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Seat Leonin vakionopeudensäätimen jälkiasennus ongelma
Kysytäänpä täältäkin...
Auto Seat Leon 1M 2005 TDi 81kw (ASV).
Merkkiliikkeestä haettu muutossarja vakkarille.. (Löivät käteen IV Golfin version, kun kuulemma sama).
Systeemit asennettu ohjeiden mukaan ja näitä tietoja apuna käyttäen:
http://pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Pinnit pitäisi todellakin olla oikeassa paikassa. Musta liitin(kuten ylläolevassa linkissä) otettiin irti ja laitettiin auton sisäpuolelle, johon kytkettiin pinnit. Lisäksi jännite/virta otettiin sulaketaululta ohjeiden mukaan soveltaen sen verran, että emme ottaneet pinniä irti sulaketaulusta, vaan ryöstettiin väliltä. Kytkentä on kuitenkin aivan sama kuin valmiilla liittimillä olisi tullut. Lopuksi kamat kasaan ja ohjelmointi.
Ei vikakoodeja, mutta ei kyllä cruisekaan reagoi.
Huomattua VAG COMISTA:
Engine - Block Measure - 006 - Go! Tietojen kautta näkyy kuusi numeroinen Cruisen tila: esim. 100000. Näyttäisi siltä, että jokainen numero muuttuu aina jos painetaan cruisen eri nappeja viiksestä. Sinällään siis kytkentä toimii. Tai ainakin vaikuttaa siltä.
Lisäksi vieressä on "brake pedal" kohta kolmella arvolla (f, f47, f36).. Nämä näyttäisivät olevan jarrun asennosta huolimatta (0,1,1)
Muutoksia tämän operaation jälkeen ja muuta huomattua:
-Cruise ei reagoi, eikä sytytä valoa
-Ei vikakoodeja
-JARRUN PAINAMINEN PAINAMINEN kaasun kanssa samanaikaisesti ei enää leikkaa polttoaineensyöttöä.. Eli autolla pystyy ajamaan kaasulla jatkuvasti vaikka jarruakin painaisi.
-KÄYNNISTYKSEN jälkeen ensimmäisellä liikkeellelähdöllä kone leikkaa tehoja muutaman sekunnin ajan.. Eli ikäänkuin jarrua painettaisiin samaan aikaan. Sen jälkeen toimii normaalisti.
Mistähän probleemaa lähtisi tutkimaan?
Ohjeissa mainittuun mustaan liittimeen, johon vakkarin pinnit kytketään, niin tarviiko siihen kytkeä lisäksi muita johtoja?
Kuten tästä kuvasta näkyy http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg paikka jossa liitin alunperin oli, niin sen pohjalle jää joku pinni. Tuota ei ilmeisesti tarvitse sieltä irroittaa?
Kiitos ja anteeksi.
Auto Seat Leon 1M 2005 TDi 81kw (ASV).
Merkkiliikkeestä haettu muutossarja vakkarille.. (Löivät käteen IV Golfin version, kun kuulemma sama).
Systeemit asennettu ohjeiden mukaan ja näitä tietoja apuna käyttäen:
http://pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Pinnit pitäisi todellakin olla oikeassa paikassa. Musta liitin(kuten ylläolevassa linkissä) otettiin irti ja laitettiin auton sisäpuolelle, johon kytkettiin pinnit. Lisäksi jännite/virta otettiin sulaketaululta ohjeiden mukaan soveltaen sen verran, että emme ottaneet pinniä irti sulaketaulusta, vaan ryöstettiin väliltä. Kytkentä on kuitenkin aivan sama kuin valmiilla liittimillä olisi tullut. Lopuksi kamat kasaan ja ohjelmointi.
Ei vikakoodeja, mutta ei kyllä cruisekaan reagoi.
Huomattua VAG COMISTA:
Engine - Block Measure - 006 - Go! Tietojen kautta näkyy kuusi numeroinen Cruisen tila: esim. 100000. Näyttäisi siltä, että jokainen numero muuttuu aina jos painetaan cruisen eri nappeja viiksestä. Sinällään siis kytkentä toimii. Tai ainakin vaikuttaa siltä.
Lisäksi vieressä on "brake pedal" kohta kolmella arvolla (f, f47, f36).. Nämä näyttäisivät olevan jarrun asennosta huolimatta (0,1,1)
Muutoksia tämän operaation jälkeen ja muuta huomattua:
-Cruise ei reagoi, eikä sytytä valoa
-Ei vikakoodeja
-JARRUN PAINAMINEN PAINAMINEN kaasun kanssa samanaikaisesti ei enää leikkaa polttoaineensyöttöä.. Eli autolla pystyy ajamaan kaasulla jatkuvasti vaikka jarruakin painaisi.
-KÄYNNISTYKSEN jälkeen ensimmäisellä liikkeellelähdöllä kone leikkaa tehoja muutaman sekunnin ajan.. Eli ikäänkuin jarrua painettaisiin samaan aikaan. Sen jälkeen toimii normaalisti.
Mistähän probleemaa lähtisi tutkimaan?
Ohjeissa mainittuun mustaan liittimeen, johon vakkarin pinnit kytketään, niin tarviiko siihen kytkeä lisäksi muita johtoja?
Kuten tästä kuvasta näkyy http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg paikka jossa liitin alunperin oli, niin sen pohjalle jää joku pinni. Tuota ei ilmeisesti tarvitse sieltä irroittaa?
Kiitos ja anteeksi.
Taitaa ongelma olla jarruvalokytkimessä... Tarkista ettei sulla pala jarruvalot kokoajan...
Jarruvalokytkin joko rikki tai säätö pielessä...
Oma havainto tehojen leikkautumisesta on, että jarrua painettaessa vedot palaa takaisin kun valillä käyttää kaasupolkimen ylhäällä ja sitten painaa uudestaan (jarrupoljin kokoajan painettuna). On varmaankin ohjelmaan tehty ominaisuus juurikin rikkoutuneen jarruvalokytkimen varalta, jotta matka ei katkea...
Jarruvalokytkin joko rikki tai säätö pielessä...
Oma havainto tehojen leikkautumisesta on, että jarrua painettaessa vedot palaa takaisin kun valillä käyttää kaasupolkimen ylhäällä ja sitten painaa uudestaan (jarrupoljin kokoajan painettuna). On varmaankin ohjelmaan tehty ominaisuus juurikin rikkoutuneen jarruvalokytkimen varalta, jotta matka ei katkea...
Jarruvalot pelaavat normaalisti.
Nyt jokaisen startin jälkeen tuleva tehojen leikkautuminen taitaa loppua juuri silloin kun käyttää kaasua ylhäällä.
Onhan tuo totta että kytkin on voinut mennä vain sattumalta samaan aikaan rikki.. Mutta se tosiaan pelasi ennen vakkarin asennusta.
Edelleenkin mietityttää myös se, että mikä signaali on kulkenut niissä johdoissa, jotka alunperin tulivat siihen mustaan liittimeen.. Ja että onko todella niin, kunte ohjeet antavat ymmärtää, että liittimen irroittamisen jälkeen siihen tulee kytkeä vain ne vakkarilta tulevat johdot lisäksi..
Nyt jokaisen startin jälkeen tuleva tehojen leikkautuminen taitaa loppua juuri silloin kun käyttää kaasua ylhäällä.
Onhan tuo totta että kytkin on voinut mennä vain sattumalta samaan aikaan rikki.. Mutta se tosiaan pelasi ennen vakkarin asennusta.
Edelleenkin mietityttää myös se, että mikä signaali on kulkenut niissä johdoissa, jotka alunperin tulivat siihen mustaan liittimeen.. Ja että onko todella niin, kunte ohjeet antavat ymmärtää, että liittimen irroittamisen jälkeen siihen tulee kytkeä vain ne vakkarilta tulevat johdot lisäksi..
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Sitä en osaa sanoa, että onko jotain irronnut. Se täytyy katsoa ensiviikonloppuna, kun kaveri on laitteineen miltei 300km päässä. Huolellisesti kyllä piuhat laitettiin ja katsottiin että kaikki pitäis olla OK, ennenkuin kasattiin muovit paikoilleen. Vag Comilla ohjelmoitiin sen koodisarjan kanssa ohjeiden mukaan.. Eiköhän se onnistunut, kun siellä yhdessä paikassa näkyy kun arvot muuttuvat 0 ja 1:n välillä kun painelee viiksen eri nappeja.
Eikös rikkinäisistä jarrupolkimen ja kytkinpolkimen katkaisijasta pitäisi tulla vikakoodi?
Epäilen itsekin nyt jotain johtoliitäntää irronneeksi.. Mutta edelleen vaivaa noiden johtojen virka, jotka tuossa linkin kuvassa jäävät oranssin liittimen edestä irroitetun mustan liittimen paikalle. Niitä ei ilmeisesti siis tarvi irroittaa..
Eikös rikkinäisistä jarrupolkimen ja kytkinpolkimen katkaisijasta pitäisi tulla vikakoodi?
Epäilen itsekin nyt jotain johtoliitäntää irronneeksi.. Mutta edelleen vaivaa noiden johtojen virka, jotka tuossa linkin kuvassa jäävät oranssin liittimen edestä irroitetun mustan liittimen paikalle. Niitä ei ilmeisesti siis tarvi irroittaa..
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Eli siis kytkentä on tehty käytännössä seuraavasti:
Otettu musta pistoke irti oranssin pistokkeen vierestä. Pujotettu musta pistoke ohjaamon puolelle. Kytketty mustaan pistokkeeseen vakkarin piuhat. Suojattu liitin teipillä ja jätetty ohjaamoon.
Mustaan pistokkeeseen tuli alunalkaen muistaakseni kaksi johtoa, jotka jätettiin paikoilleen. Johdot kytkettiin vastakkaiselta puolelta tähän mustaan pistokkeseen.
Kysymys herää, olisiko johdot pitänyt kytkeä jotenkin toiselta puolelta ja pistoke painaa takaisin tänne, missä se alunperin oli?
http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg
Otettu musta pistoke irti oranssin pistokkeen vierestä. Pujotettu musta pistoke ohjaamon puolelle. Kytketty mustaan pistokkeeseen vakkarin piuhat. Suojattu liitin teipillä ja jätetty ohjaamoon.
Mustaan pistokkeeseen tuli alunalkaen muistaakseni kaksi johtoa, jotka jätettiin paikoilleen. Johdot kytkettiin vastakkaiselta puolelta tähän mustaan pistokkeseen.
Kysymys herää, olisiko johdot pitänyt kytkeä jotenkin toiselta puolelta ja pistoke painaa takaisin tänne, missä se alunperin oli?
http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Eli cruisen piuhat pohjapuolelle tuohon alustaan (mikä kuvassakin näkyy http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg), niin että johdot jaa jalkatilan puoleen ja pinnit pystyyn niinkuin kuvassa alunperin olevat pinnit?
Ja tuohon irroitettavaan liittimeen/liitenkanteen (joka tässä kuvassa on paikalla http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_068.jpg) ei tule siis uusia johtoja kiinni?
Toisinsanoen, liittimet kytketään pidikepohjan toiselle puolelle.. Eikä kuvassa
http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_068.jpg näkyvälle puolelle?
Ja tuohon irroitettavaan liittimeen/liitenkanteen (joka tässä kuvassa on paikalla http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_068.jpg) ei tule siis uusia johtoja kiinni?
Toisinsanoen, liittimet kytketään pidikepohjan toiselle puolelle.. Eikä kuvassa
http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_068.jpg näkyvälle puolelle?
Juurikin näin. Piuhojen paikoilleen tökkimisen jälkeen tuo alempi liitin nostetaan ja napsautetaan takaisin paikoilleen (eli takaisin tuohon paikalleen: http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_069.jpg) ja kytketään päällispuolelle tuleva musta liitin kiinni. Eli asennuksen jälkeen tulisi liittimen näyttää taas tältä: http://pajalle.com/image.php?img=img/ca ... 02_068.jpg
Tuo liitin tipautetaan kajuutan puolelle vain piuhojen paikalleen tökkimistä helpottamaan.
Tuo liitin tipautetaan kajuutan puolelle vain piuhojen paikalleen tökkimistä helpottamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 87 vierailijaa