G2 / J2 isommat polttoainelinjat -> kiinnitys?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-

G2 / J2 isommat polttoainelinjat -> kiinnitys?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.8.2011 1:34

Mehän tiedämme millaisilla muovisilla kampa-kiinnittimillä polttoaineputket ovat auton pohjassa kiinni kakkos-Golfeissa, ja ilmeisesti kolmosissakin. Ne kammathan "ruuvataan" kiinni pohjassa oleviin kierretangon pätkiin.

No, nyt auton alle menee paksumpaa nylon-putkea polttoainelinjoiksi. Siis ihan samaa tavaraa kuin tehdas käyttää, mutta paksumpaa. Olisikohan 2-3 mm paksumpaa, ei paljon, mutta juuri sen verran, ettei enää mene noihin kampoihin paikoilleen.

Onko olemassa jokin OEM -ratkaisu millä nuo saisi nätisti ja helposti kiinni alkuperäisiin kiinnityspisteisiin? Eikä tarvitse olla edes VAG-osa, kunhan vain olisi sopiva tai pienellä vaivalla muutettavissa.

Millaiset kiinnikkeet uudemmissa Volkkareissa on? Joitain Audin ja BMW:nkin malleja olen katsellut sillä silmällä.

Tietoa?

jyri.h
-

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.8.2011 12:02

3B Passateissa ja ekoissa A4:ssa on sellaiset rosteripellistä taivutetut "Poirotin-viikset" jonka sisällä on kuminen insertti putkien hankautumista estämässä. Nyt en vain muista onko kyseisten autojen pohjssa samanlaiset kierretangon pätkät kuin kakkosissa.

TurboJ
-

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.8.2011 21:27

Osaisiko joku antaa tähän vahvistusta..? Nuo edellä mainitut varmaan kävisivät jos ne saa vain pysymään jollain kiinni kakkiksen vakioissa pohjatapeissa...

Sami-
-

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.8.2011 22:20

Itse tein venton pohjaan rosteriputkesta kannakkeet 12mm ulkohalk. linjalle. Tasaiseen peltiin kaksi putken pätkää joista molemmista yksi sivu leikattu auki. Linjojen tukemiseen käytin paluuletkun ympärille kumiputkea, sekä paksuun linjaan ohutta kumimattoa. Kiinnitys pohjaan alkuperäiseen kierretappiin kävi oem-peltimuttereilla, mitä olen aina puruissa käyneistä vageista ottanut. Tuli hyvä ja ovat pysyneet siinä mihin ne asensin, vaikka tuo nyloniputki ei samaa mieltä asennusreitistä ollut kuin minä.

mosir
-

ViestiKirjoittaja mosir » 30.8.2011 0:55

Kuva

EIkös se putki jollakin tuollasilla menis sinne pohjaan? Mutterilla kiristys alkuperäisiin kierretankoihin? Vai eikö ole riittävän OEM? Kuvaa klikkaamalla sinne mistä kuva tuli vastaan. On noita varmaan isompanaki jossaki myytävänä.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 30.8.2011 6:57

^normi letkukiinnike ei kovin OEM. aquatuning, näyttää hyvältä tuntuu pahalta, kattava kokoelma eri kokoja :D Onhan näitä vaihtoehtokiinnikkeitä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”