Eli auto on tällä hetkellä 1.6d ja 020 5-vaihteisella lootalla (myös 4 vaihteinen ja sen kannake löytyy). Tarkoitus olisi kunnostaa ja piristellä tuo 1.9 kone ja pistää se nokalle 02a laatikon kanssa. Minkälaisia seikkoja tulisi ottaa huomioon?
Koitin netistä ettiä tietoa niin ilmeisesti ainakin seuraavia kohtia joutuisi muokkaamaan:
- vetoakselit lyhennettävä (miten tämä kannattaa toteuttaa?)
- koneenkannakkeet muokattava (käykö jakopään puoleinen vakio?)
- vaihdekeppihässäkkä+vaijerit toisesta autosta
Kytkimen ajattelin toteuttaa vaijerilla. Ilmeisesti jossain 02a laatikoissa on vaijeritoimista kytkintä ollut. Vai onko tuossa mitään järkeä jos suunnitteilla on järeä kytkin?
Kaikki vinkit, vihjeet ja kuvat ovat tervetulleita :)
Golf 1 AAZ+02a swap vinkkejä?
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihteiston puolelle teet tämmöiset korvakot:
Nämä kuvat löytyi vortexin puolelta ja kuulemma jonku sakemannin sarja tuotantoa.
Passatissa 88-96 on ollut vaijeri kytkintä 02A latikolla ja T4 portterissa.
Vipu laatikon kylkeen maksaa muistaakseni T4:sen versiona hieman yli 100e, siinä tulee suojakumi mukana mitä ei ole passatin versiossa.
Ittellä tulee 96 tdi toledon laatikko ja vaihteen siirto mekanismit, kytkin vaijerilla. Vaijeria on volkkarilla sopivaa mutta jenkki pojat ovat käyttäneet honda crx:n vaijeria jonka ajattelin hommata itsellekin.
Kytkimenä on APE importin 228mm 4-lapanen sintteri, G60 vauhtipyörä ja alkuperäinen G60 asetelma.
Tipun scirocco g60 topikissa on juttua vetareista. Jos nyt oikein muistan niin sisemmät nivelet tulee 02a laatikosta (100mm) ja vänkärin puolen vetoakselia jotuu käytään hieman sorvissa.
Mittarivaijeri löytyy ensimmäisitä poloista ja 2 koppa golffeista jossa on 1.3 kone.
Pistin justiinsa kyselyä tästä vaijeri paketista myyjälle.
Olis hyvä kun joku tekis noita valmiita korvakkoja, niille olisi kuitenkin kysyntää omassakin kaveri piirissä.






Nämä kuvat löytyi vortexin puolelta ja kuulemma jonku sakemannin sarja tuotantoa.
Passatissa 88-96 on ollut vaijeri kytkintä 02A latikolla ja T4 portterissa.
Vipu laatikon kylkeen maksaa muistaakseni T4:sen versiona hieman yli 100e, siinä tulee suojakumi mukana mitä ei ole passatin versiossa.
Ittellä tulee 96 tdi toledon laatikko ja vaihteen siirto mekanismit, kytkin vaijerilla. Vaijeria on volkkarilla sopivaa mutta jenkki pojat ovat käyttäneet honda crx:n vaijeria jonka ajattelin hommata itsellekin.
Kytkimenä on APE importin 228mm 4-lapanen sintteri, G60 vauhtipyörä ja alkuperäinen G60 asetelma.
Tipun scirocco g60 topikissa on juttua vetareista. Jos nyt oikein muistan niin sisemmät nivelet tulee 02a laatikosta (100mm) ja vänkärin puolen vetoakselia jotuu käytään hieman sorvissa.
Mittarivaijeri löytyy ensimmäisitä poloista ja 2 koppa golffeista jossa on 1.3 kone.
Pistin justiinsa kyselyä tästä vaijeri paketista myyjälle.
Olis hyvä kun joku tekis noita valmiita korvakkoja, niille olisi kuitenkin kysyntää omassakin kaveri piirissä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa