T4 käynnistysongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

T4 käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja olart78 » 7.7.2011 18:53

Pari viikkoa sitten huomasin ensimmäisen kerran kun startti alkoi pyörimään vähän viiveellä. Kun laittoi virrat päälle ja antoi hehkun valon sammua, niin sitten kun kiersi normaalisti avainta alkoi vasta 1-2 sekunnin kuluttua pyörittää starttia. Tänään ei tapahtunut mitään, kun yritti käynnistää. Monta yritystä ja sitten puolen tunnin päästä kokeilin uudestaan niin käynnistyi sitten melko normaalisti. Kokeilin sitten useampia kertoja. Välillä käynnistyi ja välillä ei. Tuntuu että avaimen heiluttelu ja puristelu auttoi.

Onko vikaa tuossa virtalukon pohjassa vai voiko olla jotain tuossa avaimen ajonestosirussa vikana?

ps. meinasin muuten teettää toisen avaimen, kun sitä ei ole, niin miten tuon ajoneston kanssa? Saako sen uuden sirun teetettyä/koodattua?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2011 19:03

Erittäin vahva arvaus on virtalukon pohja ja veikkaan, että tuonikäiseen saa kuka tahansa pikasuutari kopioitua sirun.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 7.7.2011 23:54

Kyllä virtalukonpohjaa täälläkin veikkaillaan, mulla on noita transuja tuos ja kun itse starttimoottori alkaa olla loppu niin tuntuisi että akku on loppu, mutta ei kuitenkaa ole.
Ajonestovika tuo ei ole.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2011 8:46

Virtalukon pohja kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos sen historiasta ei ole selkoa, varsinkin, kun sen vaihto tähän malliin on jokseenkin varttitunnin homma.

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

ViestiKirjoittaja olart78 » 8.7.2011 15:05

Kyllä se virtalukon pohjan vaihto auttoi. Se oli suunnilleen se varttitunti + työvälineiden etsintä + asennusoluen juonti. Melkein meni se koko aika nysvätessä sitä virtalukon pohjassa olevaa ruuvia, kun ei sinne oikein sellanen kärkipalakaan meinaa mahtua. Onneksi oli löysässä. Toiset hiet sai pintaan, kun yritti sitä ruuvia saada takaisin kierteelle.

Oiskohan tuota uutta lukkopohjaa pitänyt jotenkin rasvata, kun on nyt niin kuivan oloinen. Vanha lukkopohja oli ainakin kunnon rasvassa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2011 18:47

Ei kai sitä ole rasvattavaksi tarkoitettu. Vaihtaa uuden, kun alkaa reistata.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa