Automaattia hieman etsiskellyt,mutta jonkunlaista valaistusta vielä olisi kiva saada.
Vaihtoehtoja oikeastaan kolmella eri tekniikalla.
IV koppa golffi tippiaskilla,vitoskoppa DSG:llä,sekä C-sarjan mersu tipillä.
Mersuhan olisi laatikon puolesta varmaankin kestävin valinta,mutta auto ei sitten muuten niin näppärä.
Lähinnä tuo,että kumpi noista volkkarin laatikoista olisi järkevämpi valita?
Autohan tulee rankkaan jakeluajoon(sanomalehtiä ja mainoksia)
Mitenkäs tuo konepuoli noissa vitoskoppasissa,oliskohan tuo 1.9 hieman varmempi valinta kuin tuo 2.0?
Valinnan vaikeutta diesel automaatin valinnassa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
Kellään ei näköjään riitä kiinnostusta tämmöiseen asiaan,vai mikä on?
Itse nyt kallistumassa 1.9 golffiin kaksi ovisena DSG:llä varustettuna.
Hajoo jos hajoo,taitavat loppupeleissä sentään olla aika kestäviä,kun saavat inhimillistä kohtelua.
Tuossa mun Polossa mittarissa kohta 270tkm ja alkuperäisellä laatikolla mennään.
Nuokin laatikot pitivät olla täyspas...ja.
Itse nyt kallistumassa 1.9 golffiin kaksi ovisena DSG:llä varustettuna.
Hajoo jos hajoo,taitavat loppupeleissä sentään olla aika kestäviä,kun saavat inhimillistä kohtelua.
Tuossa mun Polossa mittarissa kohta 270tkm ja alkuperäisellä laatikolla mennään.
Nuokin laatikot pitivät olla täyspas...ja.
Itse ehkä kattelisin seuraavana auton joka on alkujaankin pakettiauton alustalla, Caddy tms. missä kantavuus on +700kg keskikokoisen henkilöauton +400kg sijaan. Tai jos sulla on se "tukikohta" sopivan lähellä niin mikseipä sitten henkilöautokin mene? Tuppaa vaan olemaan alustan osat vuoden välein vaihtokunnossa ainakin Golf 4 pohjasissa autoissa, vaikka laittas alkuperäisiä osia.
Automaattilaatikon hinnalla tekee noin 3-4 kytkinremppaa, ja jos aatellaan että keskimäärin 100tkm välein menee kytkin jakoajossa. Ei välttämättä ole se auto noin kauaa ajossa, joten äkkiä tulee automaatti kalliimmaksi jos hajoaa? Ellei sitten ole esim. sellainen malli kuin Omega 2.5td, johon tuttu myi automaattilaatikon 100€, kun ei kalliimmalla mennyt kaupaksi :)
Automaattilaatikon hinnalla tekee noin 3-4 kytkinremppaa, ja jos aatellaan että keskimäärin 100tkm välein menee kytkin jakoajossa. Ei välttämättä ole se auto noin kauaa ajossa, joten äkkiä tulee automaatti kalliimmaksi jos hajoaa? Ellei sitten ole esim. sellainen malli kuin Omega 2.5td, johon tuttu myi automaattilaatikon 100€, kun ei kalliimmalla mennyt kaupaksi :)
-
- -
- Viesti:
-
- -
Ehdottomasti 2.0 Tdi, aika kiva laite. Ja DSG ehdottomasti!
Mites Sotka Octavia vaihtoehtona? Pitää arvonsa kohtuu hyvin ja toimivuus aika hyvä...
Pikkasen ehkä vierastan tuota 2 litrasta,jos niissä esim. on jotain käynnistymisongelmia,sekä veden kerääntymisiä ahtoputkiin.
Suorituskyvyn puolesta riittää vallan hyvin tuo 1.9
Ainaskin ykköskoppa ocu on jonkiverran matalampi tuosta ikkunan yläkarmin kohdalta kuin tuo IV koppa golffi,tiedä sitten miten näissä uudemmissa.
Itsellä pituutta 190 cm.niin pää osuu ikävästi tuonne karmiin.
Caddykin on vaihtoehto,mutta tarjonta niissä on heikkoa,koska hintakatto on kyllä 15tke.
Kulutuskin niissä taas pikkasen suurempi,eikä yhtä näppärä kuin joku 2 ovinen golffi.
Onhan noissa Itellan Caddyissa tuota DSG laatikkoa,pitäisi käydä Raskoneella vähän kyselemässä,miten ne siellä ovat kestäneet.
Yksi asia on kyllä varma,että manuaalia en tuohon jakohommaan enään osta.
Ihan riittävästi on tuota keppiä tullut hämmennettyä tässä 20 vuoden aikana.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”