mk 2 jetta ja alusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

arpa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 13.2.2011 2:52

mk 2 jetta ja alusta

ViestiKirjoittaja arpa » 23.5.2011 0:53

Morjesta pöytään. Elikkäs enon vaimon isä potkaisi tyhjää kaksi vuotta sitten ja häneltä jäi sitten pakasta vedetty alle 200 000 km rullailtu kakkos jetta, jota kukaan ei huolinut pihallensa tila ongemien takia joten minä sitten iloissani otin sen itselleni. syy miksi nytten tänne kirjoittelen on seuraavanlainen: Auto on jäänyt katsastamatta silloin vuonna 09 hajonneen oikeanpuoleisen etuiskarin takia ja nyt olisi tarkoitus tehdä siitä minulle kesäauto joten mitä ehdotatte ratkaisuksi? Ostanko vain uuden iskarin katsastukseen vai hommaanko koko alustan uuden? jos ehdotat jälkimmäistä kerrotko myös mistä saan halvimmalla esim jomin tai muun halpis alustasarjan?

eci
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.4.2005 1:26

ViestiKirjoittaja eci » 23.5.2011 8:13

Omassa mk2 jetassa oli aikanaan vakio bosch kaasuiskarit ja jotkut saksalaiset -20mm jouset. Oli oikein hyvä ja jämäkkä ainakin vakioon verrattuna. Paikallisesta varaosaliikkeestä nuot tilattiin... Olisko hintaa ollu jotain luokkaa 350-400€ paketilla.

Edit: Kannattaa vähintään vaihtaa molemmat etuiskarit jos ei kaikkia vaihda...

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 23.5.2011 8:26

http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/62287

Tilaat ne Jomit vaan, ei hirmusesti maksa enempää kun Motonetistä uudet iskarit&jouset. Voit sitten madaltaa joskus jos sille päälle satut.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 23.5.2011 18:41

Halpis alustasarjat eivät ole sitten se viimeinen sana ajo-ominaisuuksien tai varsinkaan mukavuuden suhteen. Jos ajettavuudella on yhtään väliä, niin vaikka Jetta GTX.n vakiojouset ja hyvät kaasuiskarit (Sachs, Bilstein, Koni, tms.) ovat TODELLA paljon paremmat ajaa...

Saahan sen havoilla madallussarjoilla matalaksi, mutta muuten vakioalusta on paljon parempi.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.5.2011 18:55

Ja jos noilla GTX/GTI jousilla tehdään niin jousia EI kannata hankkia tarvikkeena, Lesjöforssit ym tuppaa jättämään korkeuden aivan liian ylös. Nimim. kokemusta on..

arpa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 13.2.2011 2:52

ViestiKirjoittaja arpa » 25.5.2011 12:47

njoo mulla on kyllä tossa 16v kr kakkiksessa vissiin joku tommone halpis sarja TA teknix tjsp ja omasta mielestä ihan ok ajella. kait sitä vois sitte tuohon jetsoniinkin laittaa koko sarjan niin ei ala tosiaan myöhemmin kiukuttaa, mites näissä vanhoissa autoissa tuo muutoskatsastus, tarviiko kaikki laput ja liput kiikuttaa konttorille? ja onnistuuko muutoskatsastus normikatsastuksen yhteydessä lisä maksuitta, jos nyt edes tarvitsee katsastaa? :)

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

mk2 golf

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 22.6.2011 16:22

hei vähän asiaan liittyvää mitenkä paljon uskaltaa pudottaa mk2 golfia pelkillä jousilla vakio tolpilla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.6.2011 19:28

itsehän en pudottas yhtään ku nykyään nuo oikeat madallussarjatkin jo lähes ilmasia.

Mutta 40mm on ´vielä mikä menee. kuinka kauan niin sitä en uskalla sanoa.

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 23.6.2011 12:17

Hyvähän se ei ole jos pelkät jouset vaihtaa mutta sanotaan näin että jos jouluun astikin kestää niin hyvä on. : D

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.6.2011 12:21

Kyllä se kakkis sellasilla Jominkin satsilla ihan OK on vedellä. Saa ainakin säädettyä korkeuden balanssiin. Usein Jettaan myydään samaa satsia kuin Golffiin ja hiukan painavammasta perästä johtuen perä sitten jää herkästi vähän roikkumaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa