Airbag ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

Airbag ongelma

ViestiKirjoittaja Make80 » 7.8.2006 0:21

Eli ajelin tuossa lauantaina porukoitten mökille ja ihan yks kaks yllättäen syttyi airbagin valo palamaan ja on palanut siitä asti. No kotiin tultua tuli mieleen et jollain oli liian alhainen latausjännite tai akun jännite sytyttänyt ko. valon ja eikun mittaamaan, akusta heti ajon jälkeen 12,4V ja tyhjäkäynnillä 13.5V eli oisko vika näissä? Bägit vaihdettu noin 2 vuotta sitten ku on kolariauto. Penkeissäkin näytti johdot olevan kiinni joten ei johdu niistäkään. Pikainen apu ois tarpeen ku ei iske mennä Varkauden Laakkoselle ku palvelu on vähintäänkin peräaukon suunnalta, jos jollain ois vag-com täälläpäin ni pikkukorvauksen kyllä saa jos vikakoodit lukasee.

kilpan
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.8.2006 20:44

Airbag ongelma Passat -00

ViestiKirjoittaja kilpan » 10.8.2006 20:52

Ei tarvii viedä merkkihuoltoon, voit käyttää esim. bosch car servicessä, siellä pystytään lukemaan vikakoodit airbageiltä. Itselläni oli tänään aamulla sama vika kuin sulla, luin testerillä koodit, sieltä löytyi kuljettajan airbag sytytin signaali matalaohminen(tms.). Otin bagin irti, niin siellä oli liitin löysästi paikallaan, ei muuta kuin liitin kiinni ja vikakoodin kuittaus...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 12.1.2009 20:06

Mites tämä on edennyt?
Vaikka on TODELLA vanha topikki.
Tai onko jollain omia kokemuksia?
Mulla alkoi akku pakkasilla kyykätä ja lykkäsi yhden pakkas-starttauksen yhteydessä valon päälle ja saman vikakoodin.Nollattu kerran akun vaihdon jälkeen ja seuraavana aamuna tupsahti taas uudelleen tauluun.
Vissiin 3 vaihtoehtoa: Kontaktivika,spiraali tai tuo igniter....
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, pitää nollata vielä kerran ennen kuin vien jonnekin pajalle.

Fox^
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2009 17:47

ViestiKirjoittaja Fox^ » 14.1.2009 19:44

kerroppas monta airbagia sulla autossas on nii sanon vian heti ^^ olen itse volkkarilla töissä joten voin auttaa aika pitkälle

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 14.1.2009 22:01

Multa varmaan kysyt niin 4 kappalettahan niitä on.
Penkkien liittimissähän kautta konsernin monesti on ollut ongelmaa mutta vikakoodi ei ollut sivubägistä.
Eli onko jotain aavistusta mitä ei ole vielä mainittu?
Häiritsee kyllä se että akun kyykkäämisen yhteydessä vanhalla akulla alkoi eikä nollaus akunvaihdon jälkeen kestänyt kuin seuraavaan aamuun.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.3.2009 17:15

Nyt tuossa reilu 3 viikkoa sitten nollattiin tuo samainen vikakoodi pitkän tauon jälkeen ja tänä aamuna paukkas helvetti taas tauluun.Pakkasta oli n. -10 C kuten ensimmäisellä ja toisella kerralla.Lähempänä plussaa ei mitään ongelmia.
Jokin yhteys tuossa lämpötilassa on. Nythän koodia ei ole luettu...
Mikä on todennäköisin paikka?
Olisko jokin liitos huonohko joka lämpimällä toimii vai oliskohan ohjainlaite itse niin kohmeessa?
Missä kaikkialla on liitoksia?
Kick-paneelin takana lienee yksi,rattimuovin alla toinen luullakseni.Onko ratissa verhoilun alla spiraalin toinen pää vielä erikseen?Eli lähimmän bagia olevan sijanti kiinnostaa, vaatiiko ratin keskiön irroituksen?

Pirun Vaggineet...Kohta on audissakin varmaan jotain häikkää....

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 25.3.2009 17:40

Mulla teki samaa ja valitti aina kuskin airbagiä (resistanssi too low). Aluks autto kun käytti bägin irti ja contact cleneriä pistokkeisiin. Sitten kun tuli taas kova pakkanen valo sytty uudestaan. Ostin hajottamolta spiraali kaapelin niin vika loppu siihen. Kato liitokset ekana ja sitten melkein kannattaa spiraali hommata. Bägi lähtee ruuvimeisselillä kampeemalla ratin takapuolelta eli meisseli ratin sisään ja meisselin perää ulospäin. Spiraali on kiinni bägissä ja toinen pää siellä virtalukon muovien alla.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.3.2009 19:11

Ok.
Jossain tuossa välillä vika on ja pakkanen pahentaa asiaa.
eli 3 liitosta periaatteessa olisi?
Kick-paneelin takana(pitäs olla),rattimuovin alla ja heti bägin takana...
Ratin kannen saa siis kammettua auki ratin takaa kun muovit virtalukon ympäriltä on otettu pois?
Nuo katson kun kelit lämpiää,samaten kun noi pirun pakkaset loppuu nollaan vasta TAAS tuon koodin.

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 27.3.2009 23:10

Kyllä 3 liitosta. Se ratin kansi eli airbag ekana irti ennen muoveja. Muovit saa pois vasta kun ratti on irti.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 29.4.2009 20:56

Nyt on spiraali vaihdettu ja toistaiseksi toimii. Tein siten että nollasin vikavalon ensin pois ja sitten eikun käikäle vaihtoon. Vaihdon jälkeen pysyi poissa ja Vag-comilla tsekattiin vielä uudestaan. Viimeistään pakkasten iskiessä totuus paljastuu....
Pitää äkkiä painella vappurapuloissa leimalle, ihan vaan varuilta:)

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 29.4.2009 23:07

Itellä herjaa vänkärin sivubägiä:
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

2 liitintä on koitettu herkistellä (penkin alta ja sieltä sivupaneelin alta saranan vierestä) onko liittimiä vielä jossain vai onko vika itse törmäysanturissa?

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 8.10.2009 13:16

itsellä kanssa pasatti ilmoittaa että vänkärin sivuturvatyynyn törmäystunnistin. saa nähdä korjaantuuko ku saa toisen tunnistimen.

liittimet on kanssa putsattu pahimmasta hapettumasta.

eikös se törmäys tunnistin ole se mikä on repsikan penkin ja maton alla siinä palkissa?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 8.10.2009 15:13

-97 pasuunasta piti yksinkertaisesti vaan vaihtaa se sivubägin anturi. Liittimissä yms. ei mitää vikaa näkyny mutta anturi jouduttiin lopulta vaihtamaan ja sillä vikakoodi hävisi.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 13.11.2009 17:11

Mulla myös syttyi A4 B5:ssa airbagin valo tuossa taannoin ja vikakoodi syytti kuskin penkin anturia/sen johtoja. Tänään sitten penkki irti ja penkin alla olevaa liitintä ihmettelemään -> yksi johto oli poikki heti liittimen juuresta. Sen kun kolvasin kiinni (ohitin koko liittimen ko johdon osalta) ja airbagin valo pysyy taas pimeenä.

ann
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.11.2009 21:43

AirBag valo palaa jatkuvasti

ViestiKirjoittaja ann » 29.11.2009 9:38

Eli kojelaudalla palaa jatkuvasti AirBagin valo punasena.Olen ymmärtänyt että enshätään voisi tarkistaa ettei liittimissä tai piuhoissa ole mitään hapettumia tai muuta häikkää. Mistä kohtaa lähden etsimään piuhoja liittimiä ja antureita?? Auto on -95 Passat Variant 2.0 GL

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 24.3.2010 18:54

Jaahas uskaltanee jo näiden pakkasten jälkeen todeta että kierrejohtimen vaihto auttoi omaan tapaukseen. 3kk yhtäjaksoiset pakkaset tuli koekäytettyä:)
Joko itse johdin tai jokin liitos jonka joutuu vaihtaessa irroittamaan/kiinnittämään takaisin.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 28.3.2010 17:26

Passatin 3B spiraali, minkähän näköinen osa on ja Missä se on ?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.3.2010 20:22

Siellä se on ratin alla, "airbag clockspring"

oppo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.3.2010 21:59

ViestiKirjoittaja oppo » 30.3.2010 22:12

Onko kenelläkään neuvoa seuraavaan airbag "ongelmaan" ?

Luetin vikakoodit ja sain seuraavanlaisen tulosteen käteeni. Kyseisessä paperissa luki että "Ohjainlaitediagnoosi VW Turvatyyny VW vikamuisti 0214 toimintajännite impulssi liian alhainen".

Kuitattu kahdesti pois, mutta tulee takaisin. Airbagin valo ei kuitenkaan pala. Eli onkohan vika kuitenkin olemassa vaikka valo ei pala. Käynnistettäessä palaa kuitenkin eli polttimokaan ei ole palanut. Kyseessä 03 vuoden IV Varaint Golf. Ei tuo varmaan leimastakaan mene läpi jos vika näkyy vikakoodeissa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2010 22:14

Olikos se niin että huono akku saattaa saada aikaan turvajärjestelmissä vikailmoituksia alhaisesta jännitteestä startin aikana kun jännite laskee liiaksi?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 30.3.2010 23:03

Periaatteessa kyllä. Itsellä oli hanskalokeron valon + -johto irti ja joskus kaarteessa saattoi ottaa runkoon => Sulake paloi, ja airbagin valo syttyi. Oli aika inhottava vika kun pitää kuitenkin sulakkeen vaihdon jälkeen nollata koodit eikä ollut aavistustakaan tuosta irtonaisesta johdosta.
Myöhemmin myös turvavyön kiristimen liitin on aiheuttanut tuon valon syttymistä.
Auto tuo profiilin A4 b5.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 29.4.2010 21:36

Mulla myös syttyi 3b passatissa turvatyynyn valo palamaan eilen. Tänään kävin nollauttaan ja pelas seuraavaan starttaukseen asti. viaksi ilmotti kuskinpenkin bagille yli jännitettä. eli onko nyt penkin alla jokin liitos kohta huonosti kiini? ennen valon syttymistä ilmotti vähäisestä jarrunesteestä eli voisko olla syy pää siinä?
mites pitääkö akulta repiä kaapelit irti ja 30 min päästä vasta on turvallista lähtä tarkistelemaan liitoksia?

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 1.5.2010 7:04

Viitaten tuohon huonoon akkuun, omalla kohdalla nelosgolffi juuri ilmoitteli airbageista ja ajonestosta kun akku oli ihan finaalissa. Akun vaihdon jälkeen ei ole tullut uusia vikakoodeja.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 1.5.2010 12:55

Tohon laittanu varmaan edellinen omistaja "roska akun" opelin akku näytti olevan mustaa näytti tuo "silmä" heilutteli niin vihreetä näky akku vesi vähissä akussa, mutta akku on huolto vapaa eli ei voi lisätä.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 12.10.2010 12:45

Itsellä samoja ongelmia kun kellojousi meni sököksi. Nyt uusi jousi mutta edelleen hälyttää ja merkkivalo palaa. Pitääkö tämä jollain nollata että järjestelmä tietää olevansa ok?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.10.2010 13:04

Pitää poistaa viat ohjainlaitteen vikamuistista.

Jankko77
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.5.2011 15:11

ViestiKirjoittaja Jankko77 » 10.5.2011 15:41

Itsellä jäi bagin valo palamaan hammastankorempan jälkeen ja vikakoodina oli korkeaohminen vika. Korjaaja sai jäljitettyä kierrejohtimeen vian ja sen vaihdolla (uusi osa 185e) sai vikamuistin vihdoin nollattua.

Tässä yhteydessä lopetti airbagin valo palamasta sitten kokonaan, eli ei tule status check vilkahdusta käynnistettäessä vaikka vikamuistin mukaan järjestelmä on kunnossa. Olisiko ideoita mistä kannattaisi etsiä, voi tulla probleemaksi seuraavissa katsastuksissa....

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.5.2011 1:36

Tuli vaan mieleen, että olihan akku irti huollon aikana? Mikäli sinne jää yhtään vikakoodia, niin valo palaa koko ajan ja onhan se bägivalon liitin paikallaan?

Justiinsa korjasin isän autosta hyvin tehdyn sätösremontin, jossa spiraalin lauettua oli näppärästi bägin valon liitin irroitettu ja "problem solved". Viitisen vuottahan tuo menikin katsastuksesta läpi. ;)

Jankko77
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.5.2011 15:11

ViestiKirjoittaja Jankko77 » 18.5.2011 22:55

Kurkkasin valon ja sehän oli tietysti palanut. Mikä lie käräyttää pikku tuikun, mutta vaihto pitää tehdä ilmeisesti kolvaamalla tai vaihtamalla piirilevy jossa valo kiinni...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa