Omassa ´00 ikäisessä Golfissa alkaa nuo olka-akseleiden/tukien jarrupaloja vastassa olevat vastinkappaleet olla huonossa kunnossa josta syystä jarrut toimii muuten oikein hyvin mutta hiemankaan tiukemmin jarruttaessa kuuluu kova kolahdus kun palat pääsevät liikkumaan pystysuunnassa millin-kaksi.
Liukutapit ovat uudet ja alkuperäisosat, levyt(alkup.) ja palat(Jufi) just vaihdettu.
Onko mistään konsernituotteesta mahdollista samantien päivittää jarruja paremmiksi, eli vaihtaa juurikin noita olka-akseleita toisenmallisiin ja sitämyöden saada "järeämmät" jarrut?
Käykö tehokkaamman vastaavan Golfin osat tähän karvalakkiin ilman suuria muutoksia?
Golf IV TDi 66kw FSIII jarrujen päivitys
Valvoja: ffp jäsenet
Jos haluat suurempia jarruja, joudut myöskin vaihtamaan olka-akselit, koska nuissa 66/81kw dieseleissä on kiinteät kalikat satuloille. GTi ym. tehokkaamat on taasen varustettu olka-akselilla, joissa on irroitettava satulan kannake. Esim 312mm jarrut on myöskin nuilla samoilla satuloilla, mutta levyt, palat ja satulankannakkeet ovat erilaiset.
Jos haluat suurempia jarruja, joudut myöskin vaihtamaan olka-akselit, koska nuissa 66/81kw dieseleissä on kiinteät kalikat satuloille. GTi ym. tehokkaamat on taasen varustettu olka-akselilla, joissa on irroitettava satulan kannake. Esim 312mm jarrut on myöskin nuilla samoilla satuloilla, mutta levyt, palat ja satulankannakkeet ovat erilaiset.
Juu, siis isommat ja ennenkaikkea ehjemmät jarrut on mielessä. Ovatko nuo GTI:n olka-akselit siinä mielessä samanlaiset, että vetoakselit, alapallot ja raidetangonpäät käyvät ristiin?
Mulla olisi mahdollisesti edullisesti saatavilla 1.8t Boran jarrut ja olka-akselit, meniskö nämä heittämällä paikoileen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa