Vanteiden lukkopultit
Valvoja: ffp jäsenet
Vanteiden lukkopultit
Oisko kellään mitään niksiä saada vanteiden lukkopultit auki kun hylsy on kateissa. Uutta ei saa tilattua ku entisellä omistajalla on lappu hukkunu jonnekki missä oli se sarjakoodi. Pultit ovat sen verran syvällä vanteessa että ei voi edes hitsata mutteria pultin päähän. Pultin nokassaki on semmonen sentin vahvunen kromi/erikoiskovan metallin seos niin ei oiken pysty edes porata reikää siihen että sais vastakierretapin sinne, tietysti timantti porilla pääsee vaikka mihin mutta en vielä omista niitä. Vastakierrehylsyäki on tullu kokeiltua ja sekin vain hyppää yli ku se kromi on niin liukasta ja kovaa. Ainaki voi todeta että on ne melko murtovarmat :D
-
- -
1. ammattilaisella menee vähän päälle minuutti niin nuo on irroitettu.....ainaskaan itselle ei ole tullut sellaista vastaan mikä ei olis irronnu
2. Ainakin hyvä tietää että lukkopultit todellakin ovat melko varkaudenkestävät
1+2=varkaudenkestävät?... , että harrastelijan kiusaksiko ne on onkin tehty, kun ammattilaiselle ne ei ole mikään ongelma? :D
onhan noita semmosia mitä on todella vaikea saada auki ilman oikeeta työkalua, mm. rautamon tavaraa.
tai sit vielä citroenin vakio lukkopultit ja vakio vanne, 1,5h yritin enkä saanu auki.
mutta kannattaa todellakin käydä rengas-firmassa kysymässä, sieltä löytyy työkaluja.
olin ennen euromasterilla töissä ja ehkä 10 kertaa olen tommosia aukastanu.
ja jos ei rengas-firmasta saa apua, nni voit kysys venäjän mafialta, ne tietää :D
tai sit vielä citroenin vakio lukkopultit ja vakio vanne, 1,5h yritin enkä saanu auki.
mutta kannattaa todellakin käydä rengas-firmassa kysymässä, sieltä löytyy työkaluja.
olin ennen euromasterilla töissä ja ehkä 10 kertaa olen tommosia aukastanu.
ja jos ei rengas-firmasta saa apua, nni voit kysys venäjän mafialta, ne tietää :D
juu eipä ne kovin helpolla kunnon pultiut luovuta.
tosin meillä on kyllä tallissa irroitettu mm. MCGard pultteja. en toki helpoksi kehu moista operaatiota.
omissa on ollut noita vähän simppelimpiä malleja ja niihin oon yhden avaimen väsännyt itse.
vanha hylsä sekä isohkoprikka ja sopivasti aikaa sekä tussi ja viila. lopuksi sitten osat hitsillä yhteen. ja silloin jouduin tekemään sen avaimen paikalleen oleviin, myöhemmin se hukassa ollut avainkin sitten löytyi.
tosin meillä on kyllä tallissa irroitettu mm. MCGard pultteja. en toki helpoksi kehu moista operaatiota.
omissa on ollut noita vähän simppelimpiä malleja ja niihin oon yhden avaimen väsännyt itse.
vanha hylsä sekä isohkoprikka ja sopivasti aikaa sekä tussi ja viila. lopuksi sitten osat hitsillä yhteen. ja silloin jouduin tekemään sen avaimen paikalleen oleviin, myöhemmin se hukassa ollut avainkin sitten löytyi.
-
- -
Ei liity lukkopultteihin, mutta millaiset on boran alkuperäiset pyöränpultit? Kun pulttien kannat tahtovat olla aika pyöreät niin uusia ne pitää, saisi olla hieman alkuperäisiä pitemmät.
http://www.vannetukku.fi/pultit-ja-mutt ... 4_393.html
Mitkä tuolta olisi sopivat?
http://www.vannetukku.fi/pultit-ja-mutt ... 4_393.html
Mitkä tuolta olisi sopivat?
-
- -
- Viesti:
-
- -
Poikkean hieman lillukanvarsiin keskustelussa, mutta sattuuko joku tietämään minkälaiset pultit tulisi laittaa Seatiin alumiinivanteisiin? Ei varmaankaan samoilla pulteilla kuin tällä hetkellä paikallaan olevat peltivanteet? Auto on Seat Cordoba, pulttijako 4x100. Vanteet ovat Melber-merkkiset, 14" ja et35. Lähinnä pituus ja pultin kannan tyyppi, sekä kierteen halkaisija?
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”