Halppis alustasarjat.. (ei säädettävät)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

A_._A
-

Halppis alustasarjat.. (ei säädettävät)

ViestiKirjoittaja A_._A » 4.3.2011 9:04

Juttua on useaan otteeseen ollut JOMin , TA-TECHNICSin , RACELANDIN yms halppis merkkien säädettävistä alustoista mutta onko kenelläkään kokemusta heidän alustasarjoistaan joita näyttää valikoimissa myös olevan ?
Hintaluokkana yleisesti alle 200€ sis iskarit ja jouset.

ramikoo
-

ViestiKirjoittaja ramikoo » 5.3.2011 9:13

Tämä on nyt sitten tällaista mutuilua, ei kokemusperäistä. Jos puretaan tuo hinta noin 200-300 siten että paljonko tehdas voi käyttää aikaa ja millaisia materiaaleja verrattuna vaikka puolet kalliimpiin.

Veikkaan että nämä halpis sarjat on valmistettu kiinassa tai muualla halvan työvoiman maissa. Kiinastakin voi saada myös hyvää, mutta silloin tuote on usein suunniteltu muualla ja laadunvalvonta tarkempaa. Kiinassa on myös sellainen ongelma että materiaalit ovat mitä sattuu. Tämän tiesi kertoa ystäväni joka työnsä puolesta teettää erilasia koneenosia kiinassa.

Itse olen sitä mieltä että hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Ja on toki myös kallista ja huonoa. Jos vaikka ajattelee että paljonko tuosta 200 euron satsista saa maksaa vaikka yksi iskari ja sen tekeminen sekä matskut niin sehän on karkeasti 25 euroa. Tämä siis sisältää vielä kotimaan myyjän katteen kenties 50%. Eli tehdashinta vielä halvempi. Tuohon hintaan ei kummoisia materiaaleja saa. Ja valmistuskin pitää olla melkoista "poimuajoa".

Itse jättäisin nuo kokeilematta, alusta kun on myös turvallisuustekijä ääritilanteissa jarrujen lisäksi. Mieluummin sästää hiukan pidempään ja pulttaa jonkun hyväksi koetun 500-700 maksavan alustan mitä ei tarvitse huoltaa heti toisen talven jälkeen kun pari iskaria vuotaa. Tällaista mutuilua tällä kertaa.

Elementti
-

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.3.2011 10:06

Jomiahan saa kotiin kannettuna Ebaystä 195€ :)
Itsellä oli joskus KWn -40/-40mm ja se vaihtui tuollaiseen halppis alustaan. Ihan hyviä ne on ajaa ja hintaisekseen varsinkin tosi hyviä. Eiköhän nuo perus alastasarjat ole jo vähän menneen talven lumia. Mitä kauheaa sädettävyydessä on?

Ja jos korkkaa ekan talven jälkeen, sen takia niissä on takuu.. Harvemmin olen kuullut että noilla olisi kukaan sen pitempää ajellut. Omassa ex autossa on vieläkin minun asentama Jomi ja ollut nyt vuode päivät siellä. Kaverin ventossa oli muistaakseni 3vuotta ennenkuin meni paaliin =D

A_._A
-

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 6.3.2011 22:21

syy miksi kyselen on että en välttämättä tarvisi tuota säätö ominaisuutta ja auto johon ne tulee kulkee maks. 10000km vuodessa.. eli lähinnä ulkonäköseikka ja halpa hinta kiinnostaa..

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”