Golf IV Xenon umpiot
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV Xenon umpiot
Yritin hakea, mutta näitä xenoni topickeja löytyi about 50 hakusivullista ja muutaman kun kävi läpi niin luovutin.. Ja nyt kun ensimmäistä autoani rappaan, saa huomautella pieniäkin seikkoja, varsinkin kun kyselen tyhmiä. :)
Elikkäs Golf IV xenonumpiot ois mietinnässä.. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt muita hyväksyttyjä xenonumpioita, kuin vakiot: Onko niitä?
Mitä muuta mahtaa tarvia kuin umpiot? Autoni on -00 TDi, First tai trendline, en nyt sitä muista.. On kuitenkin suomivarusteilla (On valonpesimet). Sitten asiaan:
*Passaako orkkis korkeudensäätimet?
*Tarviiko jotain johtosarjaa?
*Adapteria?
*Jotain muuta?
Onko vakio ballastit hyvät (onko niiden kanssa ongelmia?)
Ovatko pitkäikäisiä (kannattaako suunnitella käytettyjä?)
Sitten muutama pällikysymys: Onko molemmat xenon (pitkät ja lyhyet)?
Onko hyvän vai tyhmän näköset? (Hopeanharmaa kolopallo)
Kaikki vinkit otetaan vastaan :)
Elikkäs Golf IV xenonumpiot ois mietinnässä.. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt muita hyväksyttyjä xenonumpioita, kuin vakiot: Onko niitä?
Mitä muuta mahtaa tarvia kuin umpiot? Autoni on -00 TDi, First tai trendline, en nyt sitä muista.. On kuitenkin suomivarusteilla (On valonpesimet). Sitten asiaan:
*Passaako orkkis korkeudensäätimet?
*Tarviiko jotain johtosarjaa?
*Adapteria?
*Jotain muuta?
Onko vakio ballastit hyvät (onko niiden kanssa ongelmia?)
Ovatko pitkäikäisiä (kannattaako suunnitella käytettyjä?)
Sitten muutama pällikysymys: Onko molemmat xenon (pitkät ja lyhyet)?
Onko hyvän vai tyhmän näköset? (Hopeanharmaa kolopallo)
Kaikki vinkit otetaan vastaan :)
Elikkäs Golf IV xenonumpiot ois mietinnässä.. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt muita hyväksyttyjä xenonumpioita, kuin vakiot: Onko niitä?
Ei ole vastaan vielä tullut... Paitsi Hellan sikarumat kaksoisxenonit (pienet pyöreät umpiot mustassa muovisessa lampussa.
Passaako orkkis korkeudensäätimet?
Oletettavasti sopii, moottoreita on kyllä kaksi eri mallia riippuen umpion valmistajasta (hella tai valeo).
Tarviiko jotain johtosarjaa?
Lieneekö kaikissa vakiona tuo johtosarja korkeusantureilta???
Adapteria?
Tarviit xenonumpioiden (originaali) ja alkuperäisen valoliittimen liittimen väliin adapterin
Jotain muuta?
Korkeuden tunnistus etu- ja taka-akselille
Toisaalta nuo neloskoppaisen etu-umpiot vaihtaa alle puolen tunnin aikana (katsastukseen)...
Tästä umpiot:
http://www.kcs.fi/shop/
Tuote nro. 12045 => originaali R32 look ilman mitään amisenkeleitä.
http://www.kcs.fi/shop/getimage.php?img=7838.jpg
ja noihin H7 xenonit lyhyille ja pitkille H1:set
=> toimii todella hyvin kunhan muistaa reletyksen ja kunnon maakosketuksen!
edittiä: linkki kuvaan umpioista
Elikkäs, tarkemmin selattuani tota xenon pläjäys topicia, ei tarvi kuin nuo manuaaliset korkeudensäädöt (oli ennen 1.10.2000 käyttöönotettu).. Ja autotyyppihän on joskus -97 esitelty?
Onko xenon umpioita on vissiinki kahdenlaisia? Ennen ja jälkeen 2003 mallit, näin olen käsittänyt? Mikä on erona näillä?
Löysin jo vastauksen, voiko joku varmistaa? Eli ennen 2003 malli on käsisäätöinen ja jälkeen on ECU:n (ajotietokoneen) ohjaama? Onko jotain muuta eroa?
Eli tarvitsisin sen ennen 2003 mallin (Vai onko se ero sitten säädinlaitteissa?)? Ja sille siis pitäisi saada osanumero.
Löyty hyvä ohje tähän, etsiskellessä..
Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.
Onko xenon umpioita on vissiinki kahdenlaisia? Ennen ja jälkeen 2003 mallit, näin olen käsittänyt? Mikä on erona näillä?
Löysin jo vastauksen, voiko joku varmistaa? Eli ennen 2003 malli on käsisäätöinen ja jälkeen on ECU:n (ajotietokoneen) ohjaama? Onko jotain muuta eroa?
Yes I think that right - do you have the ECU controller on the back of one of your headlights and then the two ballasts are wing mounted?
My friend had some Golf Xenons, one pre and one post - the pre one had the ECU controller on the back which levelled and the other one didnt!
Eli tarvitsisin sen ennen 2003 mallin (Vai onko se ero sitten säädinlaitteissa?)? Ja sille siis pitäisi saada osanumero.
Löyty hyvä ohje tähän, etsiskellessä..
Eli tarvitsisin sen ennen 2003 mallin (Vai onko se ero sitten säädinlaitteissa?)? Ja sille siis pitäisi saada osanumero.
Eli kuten yllä mainitsin vakioumpioiden säädinlaitteita (tarkoittanet nyt umpiossa olevaa korkeudensäätömoottoria?) löytyy kahta lajia umpion valmistajan mukaan.
Xenon umpioita tietääkseni löytyy kahta vaihtoehtoa R32:n:
http://www.allpartssouthwest.com/acatalog/R32Xenon.html
ja GOLF Mk4 98> Headlight Xenon Early Type:n
http://www.allpartssouthwest.com/acatalog/info_ALL1819.html
Erona ballasin paikka??
Onko xenon umpioita on vissiinki kahdenlaisia? Ennen ja jälkeen 2003 mallit, näin olen käsittänyt? Mikä on erona näillä?
Niitä on kahta mallia. Vanhempi malli on sellainen, jossa ohjausyksikkö tms. elektroniikka on sijoitettu erilliseen pakettiin moottoritilassa. Uudemmassa mallissa ne on integroitu umpioon. Minä laittaisin uudemman malliset umpiot (ja laitoinkin). Ne sopii paremmin, kun ei tarvitse sovitella ohjausyksikköjä konehuoneeseen. Manuaalisen korkeudensäädön saa myös toimimaan helposti.
Osanumerot (2003 -->):
Vasen 1J1 941 015P, myös (1J1 941 017P ?)
Oikea: 1J1 941 016P, myös (1J1 941 018P ?)
Slamit myy kanssa noita samoja umpioita kuin mitkä kcs:n linkissä. Mielestäni passaa vallan mainiosti hopeisen korinvärin kanssa, kyseessä siis hopeapohjaiset valo itsellä. Toinen valoista tarvisi avata ja tiivistää uudestaan->kerää hieman kosteutta.
Totta että ennen 10/00 rekisteröidyissä riittää manuaalinen korkeudensäätö mutta nuo kyseiset umpiot taas ei ole hyväksytyt xenon-polttimoille.
Valotehoa (xenonit puolikkaissa) on ihan erilailla kuin ennen, jälkiasennus ballastien piuhat kun ovat äärettömän lyhyet niin parkki-ja pitkänpolttimon vaihto on hiukan hankalaa.
Hyvänä puolena umpioissa myös se että pitkissäkin on näissä umpioissa H7-kanta.
Orig. säätömoottorit sopivat ainakin niihin slamitin myymiin, valeon moottorit toki erittäin piukalla sovitteella...
http://www.slamit.net/popup_image.php?pID=5512
Totta että ennen 10/00 rekisteröidyissä riittää manuaalinen korkeudensäätö mutta nuo kyseiset umpiot taas ei ole hyväksytyt xenon-polttimoille.
Valotehoa (xenonit puolikkaissa) on ihan erilailla kuin ennen, jälkiasennus ballastien piuhat kun ovat äärettömän lyhyet niin parkki-ja pitkänpolttimon vaihto on hiukan hankalaa.
Hyvänä puolena umpioissa myös se että pitkissäkin on näissä umpioissa H7-kanta.
Orig. säätömoottorit sopivat ainakin niihin slamitin myymiin, valeon moottorit toki erittäin piukalla sovitteella...
http://www.slamit.net/popup_image.php?pID=5512
Onko noissa iv golffin orkkis xenon umpioissa (AL valmiste) korkeudensäätö moottorit siellä umpiossa sisällä? Eli riittääkö, että tilaa slamitilta tuon http://www.slamit.net/product/4875/golf ... -adapterit?
Entä onko orkkis xenon-varustetuissa IV golffeissa ollu automaattinen korkeudensäätö 1998 eteenpäin? Eli mimmonen rojekti on laitella orkkis xenonit -00 halogeeni golffiin, kellään tietoa, mitä kaikkea tarttee tehä?
Entä onko orkkis xenon-varustetuissa IV golffeissa ollu automaattinen korkeudensäätö 1998 eteenpäin? Eli mimmonen rojekti on laitella orkkis xenonit -00 halogeeni golffiin, kellään tietoa, mitä kaikkea tarttee tehä?
Jonkun verran saa puuhailla auton alla. Tuolta löytyy korkeuden säätö settiä: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... -w-HID.htm
Saattaa saada myös slamit:lta. Sinne kannattaa soittaa, kertovat kyllä mitä tulee osien mukana.
Saattaa saada myös slamit:lta. Sinne kannattaa soittaa, kertovat kyllä mitä tulee osien mukana.
Orig. säätömoottorit sopivat ainakin niihin slamitin myymiin, valeon moottorit toki erittäin piukalla sovitteella...
Omissa umpioissani en saanut noita valeoita kunnolla sopimaan paikoileen kun ottaa kiinni siihen lähivalon polttimon kantaan ja säätömoottorin johtoakaan ei saa sen takia paikoilleen. Ja vaikka saisikin niin kun säätömoottori säätää korkeutta niin sehän törmää taas siihen polttimon kantaan.
Onko hellan korkeudensäätimet malliltaan sellaiset, että ne mahtuu paremmin?
Orkkis xenoneihin jotka on bocsh tai automotiven ei sovi nuo normaalit (todennäköisesti) Vaikka etka sanoo ettei korkeudensäätö ole vaihdettavissa niin kyllä ne sinne pystyy laittaa, pitää vaan manuaalisäätöä ruuvaa niin eteen kuin pystyy ja VAROA ettei kosketa lasiin.
Alkuperäset koodithan tohon on 1J0 941 295 A tai boch koodi 0 307 853 304
http://www.youtube.com/watch?v=B6Qq2X_02iA
Piti tehdä pieni selvitys austraalialaiselle joten pahoittelen englannintaitojani.
Itse laitoin xenonit (alkp) 2000 golfiin. Autoni on valmistettu alkuvuodesta joten en tarvinnut automaattista korkeudensäätöä. Adapterit 10->12 pin valmistaa mm kufatec. Sinne adapteriin pitää lisätä pari johtoa vielä jotta MANUAALINEN säätö toimii (pakollinen jossei automaattista) Sitten xenonin sisällä pitää poikkasta kaksi johtoa ja liittää ne yhteen (manuaalin takia)
Alkuperäset koodithan tohon on 1J0 941 295 A tai boch koodi 0 307 853 304
http://www.youtube.com/watch?v=B6Qq2X_02iA
Piti tehdä pieni selvitys austraalialaiselle joten pahoittelen englannintaitojani.
Itse laitoin xenonit (alkp) 2000 golfiin. Autoni on valmistettu alkuvuodesta joten en tarvinnut automaattista korkeudensäätöä. Adapterit 10->12 pin valmistaa mm kufatec. Sinne adapteriin pitää lisätä pari johtoa vielä jotta MANUAALINEN säätö toimii (pakollinen jossei automaattista) Sitten xenonin sisällä pitää poikkasta kaksi johtoa ja liittää ne yhteen (manuaalin takia)
Omissa umpioissani en saanut noita valeoita kunnolla sopimaan paikoileen kun ottaa kiinni siihen lähivalon polttimon kantaan ja säätömoottorin johtoakaan ei saa sen takia paikoilleen. Ja vaikka saisikin niin kun säätömoottori säätää korkeutta niin sehän törmää taas siihen polttimon kantaan.
Kyllä ne sinne sopii, mutta ihan millipeliä se tosiaan on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa