golf iv ratti vinossa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

wianve
-
Viestit: 16
Liittynyt: 28.10.2010 20:06

golf iv ratti vinossa

ViestiKirjoittaja wianve » 23.2.2011 7:44

vaihdoin golffiin alatukivarren takimmaisen puslan ja nyt on rattivinossa? auto ei puolla mihinkään suuntaan ja meneee kuin juna. tarviiiko säätää aurauskulmat vai riittääkö jos käytän rattia irti ja oikaisen sen sillain?

zephyr
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.12.2010 11:13

ViestiKirjoittaja zephyr » 23.2.2011 7:54

Kyllähän tuo ratin vinossa olo puslanvaihdon jälkeen kertoo siitä, että pyöränkulmissa jokin on muuttunut. Eli kyllä kulmat tulisi säätää.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.2.2011 8:20

no rattia tuskin kansii irroittaa tuon takia, ennemmin vaikak sit säätää raidetankoja. mutta paras olisi käyttää suuntauksessa. toki herkistellä ne säädöt ennen menoa sinne.

JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 23.2.2011 18:47

Itsellä myös vastaavanlainen ongelma Borassa, tosin lähtötilanne oli se että vaihdoin muutamat puslat etupäähän ja ajattelin että on varmaan hyvä käydä tarkistamassa kulmat varmuuden vuoksi. Tässä vaiheessa siis ratti oli vielä ihan suorassa, suoraa tietä ajettaessa, eikä auto vedellyt mihinkään suuntaan. Käytin tuon sitten kulmien säädössä jonka jälkeen ratti olikin huomattavasti vinossa vasemmalle. Noo, eikun uudestaan vein auton liikkeeseen ja säätivät toiseen otteeseen kulmat. Edelleen ratti vinossa vasemmalle. Tämän jälkeen vielä kolmannen kerran säätöön ja nyt kävin laittamassa itse ratin suoraan ennen säätöä. Nyt sitten ratti on välillä hieman vinossa oikealle ja tuokin riippuu jonkin verran tien kaltavuudesta. Jotenkin tuo ohjaus vaan ei tunnu enään toimivan loogisesti, vaan toiseen suuntaan pitää kääntää hieman enemmän suunnilleen samalla tavalla kääntyvissä mutkissa.Ennen tätä ongelmakierteen alkamista taivutin hieman kallistuksen vakaajan vasemmanpuoleista päätä, jotta se ei ottaisi kiinni vetoakseliin. Voikohan tuolla olla jotain vaikutusta tähän käytökseen.
Etupäästä tosin kuuluu sillointällöin pieni kolahdus, mutta ainoa paikka mistä moinen voisi kuulua on iskareiden yläpäät, joita en ole vielä ehtinyt tarkistamaan. Kaikki etupään puslat kun ovat melkein äskettäin vaihdettu. Mieleen tuli myös taka-akselin puslat, jos niistä toinen tai molemmat ovat rikki, niin voisiko tuo aiheuttaa moista käyttäytymistä ajossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa