Tervehdys!
Eli episodi tapahtui näin: olin ajanut autolla kaupunkiajoa noin 15km jonka jälkeen pääsin isolle tielle ja siinä sitten kiihdytin liki nasta laudassa,vaihdoin kolmoselta neloselle ja tuntui pieni nykäisy,nelosella jatkoin ja vaihdoin vitoselle ja taas nykäisi,
muutaman sekunnin meno oli normaalia kunnes teho hävisi kokonaan,painoin kaasun pohjaan mutta hidastui ja hidastui, annoin huilata viiteenkymppiin ja pysähdyin pientareelle ja kone ei ottanut kierroksia tasaisesti, kevyellä kaasulla kierrokset nousi vähän kunnes itsestään putosi ,sama täys kaasulla. Hetken annoin käydä tyhjäkäyntiä ja aika pian se sammuikin itsestään.
Menin ja avasin konepellin ja painelin sytytyspuolat kunnolla paikoilleen,tässä koneessahan on tapana että ne nousee itsestään pikkuhiljaa tulpasta ulospäin.
Käynnistin uudelleen ja huonosti kone kävi,käynti heijasi kauheasti,sammutin taas ja käynnistin taas uudelleen.
Nyt se toimi,kone kävi kuin ei mitään olisi ollutkaan,ahtopaineet nousi normaalisti ja tehot olivat taas tallessa.
Tuon jälkeen olen ajanut arviolta 100km ongelmitta.
Mikä tuollaista voi aiheuttaa? Ilmamäärämittareitahan näistä ainakin on antautunut ja se kuuluisa N75... Kuitenkin hankala päätellä itse teknistä vikaa kun auto toimii nyt hyvin.
Jokuhan siellä kuitenkin aikoo antautua kun tuollaista teki.
Passat 1.8T tehot katosi ajaessa täysin,mikä vikana?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”