g3 vr6/gti jarrupäivitystä 4-pulttiseksi
Valvoja: ffp jäsenet
g3 vr6/gti jarrupäivitystä 4-pulttiseksi
yritin haulla mutta aika niukasti. muistaakseni tästä oli joskus puhetta mutta en löytäny.
eli siis tarkoitus olis laittaa profiilin kulkineeseen levyt joka nurkkaan ja kasvattaa jarrujen kokoa ku kuitenki tulee jarruremontin aika nykyisillä osilla ja miks ei siis samalla tehä vähän paremmaksi
taka-akseliksi tulisi vr6-akseli täydellisenä mutta miten onnistuu jaon muutos 4-pulttiseksi helpoiten. ehkä g60 levyillä koska näissähän on jo kummassaki levyissä kierreosat eikä navoissa? ja varaosaputkassa sain tietoa että samat takalaakerit olisivat
etupäähän sitten 1.9td:n navoilla, vr6:n satulat, kannakkeet, palat ja g60 levyt. tämmöstä informaatiota dopi antoi että samat navat olis diisselissä kuin tehokkaammissakin pensoissa mutta ei ollut sata varma. mutta miten tuo levyjen kanssa? kuiten halkaisijaa löytyy samana eli 280mm. mutta miten offsetillä?
ja ehkä kenties parempaa jarrusylinteriä niin mistäs löytyis helpoiten käyvä osa?
edit: ja jos joku kysyy että miksei 5-pulttisena jakona niin löytyy kaks sarjaa 15" vanteita 4-pulttisena joista toiset g60-pellit ja fondmetaleita löytyy vielä tiukemmin 5-pulttisena niin tästä syystä haluan pitää 4-pulttisena jaon
eli siis tarkoitus olis laittaa profiilin kulkineeseen levyt joka nurkkaan ja kasvattaa jarrujen kokoa ku kuitenki tulee jarruremontin aika nykyisillä osilla ja miks ei siis samalla tehä vähän paremmaksi
taka-akseliksi tulisi vr6-akseli täydellisenä mutta miten onnistuu jaon muutos 4-pulttiseksi helpoiten. ehkä g60 levyillä koska näissähän on jo kummassaki levyissä kierreosat eikä navoissa? ja varaosaputkassa sain tietoa että samat takalaakerit olisivat
etupäähän sitten 1.9td:n navoilla, vr6:n satulat, kannakkeet, palat ja g60 levyt. tämmöstä informaatiota dopi antoi että samat navat olis diisselissä kuin tehokkaammissakin pensoissa mutta ei ollut sata varma. mutta miten tuo levyjen kanssa? kuiten halkaisijaa löytyy samana eli 280mm. mutta miten offsetillä?
ja ehkä kenties parempaa jarrusylinteriä niin mistäs löytyis helpoiten käyvä osa?
edit: ja jos joku kysyy että miksei 5-pulttisena jakona niin löytyy kaks sarjaa 15" vanteita 4-pulttisena joista toiset g60-pellit ja fondmetaleita löytyy vielä tiukemmin 5-pulttisena niin tästä syystä haluan pitää 4-pulttisena jaon
taka-akseliksi tulisi vr6-akseli täydellisenä mutta miten onnistuu jaon muutos 4-pulttiseksi helpoiten. ehkä g60 levyillä koska näissähän on jo kummassaki levyissä kierreosat eikä navoissa? ja varaosaputkassa sain tietoa että samat takalaakerit olisivat
Takalaakerit on samat, kierreosat ovat levyissä ja levyiksi käy myös 2.0 koneen (esim. Vento) levyt.
VR6/GTi- jarrusatulat sekä kannakkeet samat kuin G60. Passaavat kaikkiin 4-pulttisiin olka-akseleihin. Satavarmasti ainakin niihin sinun diiselin olkiin, koska itsellänikin sellaiset on. Levyiksi G60 4-pulttiset 280mm.
Takajarrut ovatkin jo selvät, eli 4-pulttiset levyt vain paikoilleen. Jarruja tai laakereita ei tarvitse miettiä.
Offset: VR6 ja G60. Offsetin ero korjataan satuloille olka-akselissa, joten siitä ei tarvitse murehtia tippaakaan.
5-pulttiseen etupäähän joudut etsimään vr6/gti:stä tukivarret, olka-akselit, vetoakselit, kallistuksenvakaajan ja jos vimosen päälle tekee niin pitemmät raidetangot käsittääkseni.
Takajarrut ovatkin jo selvät, eli 4-pulttiset levyt vain paikoilleen. Jarruja tai laakereita ei tarvitse miettiä.
Offset: VR6 ja G60. Offsetin ero korjataan satuloille olka-akselissa, joten siitä ei tarvitse murehtia tippaakaan.
5-pulttiseen etupäähän joudut etsimään vr6/gti:stä tukivarret, olka-akselit, vetoakselit, kallistuksenvakaajan ja jos vimosen päälle tekee niin pitemmät raidetangot käsittääkseni.
Mulla olis toiseksi suurin bolt-on vaihtoehto vielä kaupan.
Myynti-ilmo
Ventossasi lienee tällä hetkellä 22,2mm pääsylkky, joka menee kyllä Lucas 54:n etujarrujen ja takalevyjarrujen kanssa, mutta tuolla isommalla voi tuntumaa vähän parantaa.
Myynti-ilmo
Ventossasi lienee tällä hetkellä 22,2mm pääsylkky, joka menee kyllä Lucas 54:n etujarrujen ja takalevyjarrujen kanssa, mutta tuolla isommalla voi tuntumaa vähän parantaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos on sisään kääntyvät puolat, niin ottaa kiinni satuloihin. Yhden G60 jarrut paikoilleen, vanteet ei sovi, jarrut pura aamuyöstä kun emäntä tarvii auton töihin lähtöön aamulla. Rempan tehneenä,suosittelen kokeilemaan levy/satula paketin eka vanteen sisälle.
Käykös Vr6 288mm kannakkeet, satulat yms 256mm sukuisiin olka-akseleihin?
Käykös Vr6 288mm kannakkeet, satulat yms 256mm sukuisiin olka-akseleihin?
^ATE:n 288x25 levyjen satulankannattimet ja satulat käy kyllä 256mm sukuisten Lucasien tilalle olkaan mutta levyjen kanssa tulee ongelmia. Volkkarin levyistä mikään ei käy suoraan paikalleen tai sitten levyt ovat liian ohuita (esim G60 280mm).
Tuolla mun pähkäilyä kakkos-Jetan kanssa (1. sivun lopussa) ja ongelman ratkaisu, Rellun levyt:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=104705&highlight
Tuolla mun pähkäilyä kakkos-Jetan kanssa (1. sivun lopussa) ja ongelman ratkaisu, Rellun levyt:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=104705&highlight
280 etujarrut taas sitten ei mene ku vähintään 15 tuumasilla, eikä ihan kaikilla niilläkään kuulemma.
Tossa on nyt 3 sarjaa 15" vanteita sisämitaltaan 315mm, 325mm ja 335mm. Pienimmät ei mahdu 280 jarrujen kanssa ollenkaan, toiset menee nipin napin ja viimeisillä jää jo vähän väliinkin. =)
Lumien sulaessa pitää tehdä kuvien kanssa jarrutopicci vakiosta s2:n jarruihin asti Lucaksen tuotteilla.
tuo etupään juttu olikin tiedossa ja siinä ei pitäisi tulla ongelmia ku alut on ollu g60 passatissa ennen alla ja uskoisin g60-peltien menevän paikalleen.
sitä hain tuolla että omasta mielestä pitäis taakse mennä 14" peltivanne jos innostun ennen kesää vaihtaa taakse levyt ettei tuu vanteiden kanssa ongelmia
sitä hain tuolla että omasta mielestä pitäis taakse mennä 14" peltivanne jos innostun ennen kesää vaihtaa taakse levyt ettei tuu vanteiden kanssa ongelmia
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa