T4 tuplailmastointi
Valvoja: ffp jäsenet
T4 tuplailmastointi
Oma auto multivan T4 -98. Autossa automaattinen tupla-ilmastointi.
Kysymys: Onko autossa myös kaksi lämmityskennoa??
Kysymys: Onko autossa myös kaksi lämmityskennoa??
Mulla on matkustamossa myös se lattian rajassa oleva puhallin sekä katossa olevat suuttimet.
Ilmastoinnin takaosan-puhallin löytyy takakontin oikeasta reunasta luukun takaa. Sinne tulee myös kylmäletkut. Katosta ei puhalla koskaan kuumaa, vaan lattian rajasta. Eikä lattian rajastakaan ala puhaltamaan mitään ennekuin neste on lämmennyt tarpeeksi(climatronic automatiikka)
Ilmastoinnin takaosan-puhallin löytyy takakontin oikeasta reunasta luukun takaa. Sinne tulee myös kylmäletkut. Katosta ei puhalla koskaan kuumaa, vaan lattian rajasta. Eikä lattian rajastakaan ala puhaltamaan mitään ennekuin neste on lämmennyt tarpeeksi(climatronic automatiikka)
Tuo koskee ilmeisesti vain sitä d-pilarin systeemiä. Heti etupenkkien takana oleva systeemi puhaltanee saman suodattimen kautta kuin hyttiinkin, vai? Onko se takakopin höyrystinkenno myös siellä lattian rajassa, vai onko se ylempänä erikseen, niissä missä on tuplailmastointi? Entä mitäs eroa on noissa säätimissä, kun joissain kuvissa on ne normaalit kolme pyöritettävää + alapuolella kolmaskin nappi jossa se takakopin kuva? Ja sitten on sellaisia, joissa on viisi pyöritettävää, että omat rullat takakopin lämmölle ja flektille?
Tuossa siis tuo takatilan lattiatason lämmitys. En ole tutkaillu niin tarkkaan, että onko tuolla jotain suodatinta, mutta luulisin että on. Ei sieltä ainakaan pölyt sisälle tule.
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2243.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2244.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2245.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2246.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2243.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2244.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2245.JPG
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSCN2246.JPG
Kilpijoen kuvat sen hyvin näyttää, eli takatilan lämmitin vain kierrättää sisäilmaa, eli imee kynnykseltä ja puhaltaa tuolta hieman ylempää. Mulla samanlainen omassa caravellessa. Ongelmana talvella tahtoo olla takatilan huurtuminen. Lämmintä kyllä riittää. Tavaratilan poistoilmaventtiili ja katossa oleva puhallin vois auttaa asiaa.
Kattoon taakse imuri ,niin ilmanvaihto on kunnossa
.Samoin kesällä kuuman auton saa sillä äkkiä viileäksi,kun kytkee ilmastoinnin edessä,puhallin kovalle ja takaa imee katosta imurilla.
Samoin kun on väkeä autossa niin imuri +oma lämmityslaite pitää ilmanlaadun hyvänä.
Tämä lattialämmitin on kytketty oman lämmityslaitteen perään ja ottaa veden oman kennon jälkeen jos sen lämmityshanalla päästää vettä kiertoon.(SÄHKÖINEN HANA monesti jumittaa ja jää kuumaan asentoon.)
Ilman se ottaa kynnyskotelosta ja puhaltaa lattialle taaksepäin,ei suodatinta.
Tarvitsee vain talvipakkasilla lisäksi,ainakaan eristetyssä bussissa.
.Samoin kesällä kuuman auton saa sillä äkkiä viileäksi,kun kytkee ilmastoinnin edessä,puhallin kovalle ja takaa imee katosta imurilla.
Samoin kun on väkeä autossa niin imuri +oma lämmityslaite pitää ilmanlaadun hyvänä.
Tämä lattialämmitin on kytketty oman lämmityslaitteen perään ja ottaa veden oman kennon jälkeen jos sen lämmityshanalla päästää vettä kiertoon.(SÄHKÖINEN HANA monesti jumittaa ja jää kuumaan asentoon.)
Ilman se ottaa kynnyskotelosta ja puhaltaa lattialle taaksepäin,ei suodatinta.
Tarvitsee vain talvipakkasilla lisäksi,ainakaan eristetyssä bussissa.
T5:ssä takatilan lämmittimen ilman lähde riippuu käsittääkseni valitusta lämpötilasta. Kuumaa pyydettäessä ilma tulee sisältä, ihan matkustamon takareunasta, kun taas kylmässä asennossa puskurin sisältä. Näin koritehtaalla väittivät asian olevan. T5:ssä ei ole mitää suodatinta tuolle ilmalle ja sen huomaa. Asian voi helposti korjata ostamalla Sinin valmistamia imureihin tarkoitettuja leikattavia mikrokuitusuodattimia ja virittää sellaisein ulostuloon ritilän sisään. Viikossa on jo suht musta talvellakin vaikka vain sisäilmaa kierrätellään.
Tämä tosiaan T5:ssä. Ei varmaan suoraan päde T4:ään mutta näin seuraavassa mallissa asiat on. Jotain siitäkin voi varmaan päätellä.
Tämä tosiaan T5:ssä. Ei varmaan suoraan päde T4:ään mutta näin seuraavassa mallissa asiat on. Jotain siitäkin voi varmaan päätellä.
Aika outoa, että ei ole filtteriä tuolla takana malleiissa, jossa on kaksi ilmastointia. Filtterihän ei tosin ole itsestään selvyys monessa ilmastoidussa henkilömallissakaan, vaikka sellainen vast. ilmastoimattomassa olisikin, mutta soisi tuollaisen löytyvän, onhan tässä mallissa sellainen edessäkin.
Kun keväällä bongasin tuon takafiltterin, oli se todella likainen. Kyllähän siitä paineilmalla puhaltelemalla puhtaamman sai, mutta pitää varmaan vaihtaa joskus.
Itse ei tule tuota takapuhallista juuri käytettyä, koska koiranhäkissä on oma, isompi flektinsä ja ajon aikana lämpoisellä kelillä pusketaan sisään kylmästöityä ilmaa.
Kun keväällä bongasin tuon takafiltterin, oli se todella likainen. Kyllähän siitä paineilmalla puhaltelemalla puhtaamman sai, mutta pitää varmaan vaihtaa joskus.
Itse ei tule tuota takapuhallista juuri käytettyä, koska koiranhäkissä on oma, isompi flektinsä ja ajon aikana lämpoisellä kelillä pusketaan sisään kylmästöityä ilmaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa