Moro!
Auto 2003 2.0 ja kuski on Tee Se Itse -mies.
ABS + ESP -valot alkoivat jokin aika sitten palamaan silloin tällöin. Joskus ajon aikana jopa vain vilahtivat päällä. Mitään piippauksia ei kuulu, eikä punainen varoitusvalo pala.
Amiksen Bosch -testeri ilmoitti viaksi paineanturin katkos, paine 290bar, vikakoodi 059B
Paineanturin liitin ja johdot tsekattiin, olivat taipuneet 90 ast mutkalle ja näytti siltä, että olisivat poikki. Pätkäistiin pätkät pois ja juotettiin liittimet ja kasattiin takaisin - ei auttanut.
Hain Autopalstalta toisen paineanturin 20 eurolla sekä liittimen jossa 20cm johtoja (uusi 165e varaosaliikkeestä saksasta tilattuna). Vaihdoin anturin, vika oli hetken (500m) poissa.
Avasin myös ABS:n liittimen, puhdas oli.
Nyt kun käynnistää, niin valot ovat poissa muutaman minuutin, mutta syttyvät sitten, vaikka autolla ei ajaisi. Tuntuisi, että vika olisi johtosarjassa??? tai toinenkin anturi viallinen???
Tai sitten boxissa. Soitin jo Vekatronicsiin, korjaus on se tutut 160e ja pari pvää.
Kun laittaa virrat päälle, niin ABS-yksiköstä kuuluu naks-naks. Pitäisikö moottorin oikein pyörähtääkkin???
Passat ABS + ESP korjausprojekti, APUJA!
Valvoja: ffp jäsenet
Aikani guugletettua alkoi asia selkiämään:
That fault code is indicated as being sporadic by the 035 and can be generated by a brake pedal not returning correctly to the brake light switch, such as when the servo is faulty like I have suggested in the other post. These are the official VAG reasons.
01435 Brake pressure sender -G201
Reasons for code.
The brake light switch is either incorrectly adjusted or incorrectly installed
Open circuit in signal wire of brake pressure sender -G201
Short to positive/earth in signal wire of brake pressure sender -G201
Brake pressure sender -G201 defective
Open circuit in one of the voltage supply wires of the brake pressure sender -G201
Control unit -J104 defective
ESP hydraulic pump -V156 has been activated and does not build up pressure between 2 bar and 30 bar in brake master cylinder.
Brake master cylinder defective
Brake servo defective
Short to positive in voltage supply
Short to earth in voltage supply.
Osa kohdista on jo kokeiltu, seuraavaksi jarruvalokytkimen kimppuun...
That fault code is indicated as being sporadic by the 035 and can be generated by a brake pedal not returning correctly to the brake light switch, such as when the servo is faulty like I have suggested in the other post. These are the official VAG reasons.
01435 Brake pressure sender -G201
Reasons for code.
The brake light switch is either incorrectly adjusted or incorrectly installed
Open circuit in signal wire of brake pressure sender -G201
Short to positive/earth in signal wire of brake pressure sender -G201
Brake pressure sender -G201 defective
Open circuit in one of the voltage supply wires of the brake pressure sender -G201
Control unit -J104 defective
ESP hydraulic pump -V156 has been activated and does not build up pressure between 2 bar and 30 bar in brake master cylinder.
Brake master cylinder defective
Brake servo defective
Short to positive in voltage supply
Short to earth in voltage supply.
Osa kohdista on jo kokeiltu, seuraavaksi jarruvalokytkimen kimppuun...
Mulla kanssa ongelmia VAG-romun kanssa. ESP-valo jäi vuosi sitten aina välillä palamaan. Antoi vikakoodit:
1 Fault Found:
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Vika hävisi silloin omia aikojaan ja toimi vuoden moitteetta.
Nyt sitten huomasin, että oon joka nyppylässä jumissa, kun luistonesto / tasauspyörästönlukitus ei toimi. Mikään vikavalo ei pala. Luistonesto on vaan pois pelistä. ESP tuntuisi toimivan ehkä tavallista heikommin. ABS toimii normaalisti.
Mikäköhän ton vois aiheuttaa? Onko muilla ollut vastaavaa?
Meinaan kanssa ensimmäisenä vaihtaa jarruvalokatkaisijan.
-05 1.8T Leon
1 Fault Found:
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Vika hävisi silloin omia aikojaan ja toimi vuoden moitteetta.
Nyt sitten huomasin, että oon joka nyppylässä jumissa, kun luistonesto / tasauspyörästönlukitus ei toimi. Mikään vikavalo ei pala. Luistonesto on vaan pois pelistä. ESP tuntuisi toimivan ehkä tavallista heikommin. ABS toimii normaalisti.
Mikäköhän ton vois aiheuttaa? Onko muilla ollut vastaavaa?
Meinaan kanssa ensimmäisenä vaihtaa jarruvalokatkaisijan.
-05 1.8T Leon
Ohjeet pumpun vaihtoon
Mistä lötyisi ohjeet ABS-/ESP-pumppuyksikön vaihtamiseksi? -05 Leon FR 1M.
Tarvitsee saada asetukset kopioitua vanhasta pumpusta. Ilmeisesti pitää myös kalibroida eri antureita. Ilmauksessa tarvitsee myös saada käynnistettyä painepumppu. MUTTA MITEN? Löytyykö jostain hyvät ojeet tai onko joku tehnyt kyseisen operaation?
Tarvitsee saada asetukset kopioitua vanhasta pumpusta. Ilmeisesti pitää myös kalibroida eri antureita. Ilmauksessa tarvitsee myös saada käynnistettyä painepumppu. MUTTA MITEN? Löytyykö jostain hyvät ojeet tai onko joku tehnyt kyseisen operaation?
Mulla -00 passatissa paloi ABS ja ESP valo,vikakoodi,että jarruelektroniikan ohjain laite paskana,ESP boxi,no laitettiin uus/käytetty,ei vaikutusta,sitten vika löytyi ratista turvatyynyn alta etupyörien asennontunnistin, se uusi n.400e(vanhaa ei kuulemma kannata asentaa,kulutusosa),niimpäs vain valot katosivat.Nyt pelaa.Mulla on tuo ESP boksi tuolla "myydään" osastolla jos jollain tarvetta.En osaa linkittää,mutta ilm laitettu 22.11.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa