No nyt se tempun teki. Illalla kymmeneltä kokouksesta kotiin niin ei puhallin toimi. Onneks ei ollut pitkä matka, veti meinaan lasit aikalailla huuruun. Ja mikä parasta, aamulla pitäis hurauttaa 300km Helsinki-Vantaalle.
VCDS antaa ilmastoinnin puolelta vikakoodin High Pressure Sensor (G65) - Open or short to ground. Tähän hätään ei nyt pysty kyllä selvittelemään missä tuollainen anturi sijaitsee tuossa Leonissa.
Omituiseksi homman tekee se, että myös ilmastoinnin näytön taustavalo ei toimi.
Sulakkeet katoin, kaikki näyttäis ehjiltä. Kokeilin muutaman ilmastoinnin antureihin liittyvän liittimen kiireissäni nykäistä irti mihin käsin pääsi purkamatta käsiksi, ei vaikutusta vikakoodeihin.
Arvauksia, mitä pitäis alkaa ulkomaan reissun jälkeen purkamaan/vaihtamaan? Onneksi on pihassa pari toimivaa kakkista, niin pääsee reissuun... ja jää vielä emännällekin yksi kakkis käyttöön :)
Leon mk2(1P) ilmastointi/sisätilapuhallin lakkasi toimimasta
Valvoja: ffp jäsenet
Samaa ongelmaa
Ihan sama ongelma ilmaantu mulla.
Keskiviikkona puhallin ei enää toiminut, ei mitään ennakkovaroituksia, eikä sulakkeita palanut. Ilmastoinnin näytössä näkyy kaikki ok, ei vikailmotuksia, mutta ilmastoinnin näytön taustavalo ei pala ollenkaan. Muut sisävalot toimii kyllä.
Hyviä arvauksia mahdollisesta viasta otetaan vastaan. Kyseessä 2,5 vuotta vanha ja 45 000 ajettu Leoni.
Keskiviikkona huolto, laitan sitten tarinaa löydöksistä.
Keskiviikkona puhallin ei enää toiminut, ei mitään ennakkovaroituksia, eikä sulakkeita palanut. Ilmastoinnin näytössä näkyy kaikki ok, ei vikailmotuksia, mutta ilmastoinnin näytön taustavalo ei pala ollenkaan. Muut sisävalot toimii kyllä.
Hyviä arvauksia mahdollisesta viasta otetaan vastaan. Kyseessä 2,5 vuotta vanha ja 45 000 ajettu Leoni.
Keskiviikkona huolto, laitan sitten tarinaa löydöksistä.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Olisko tästä mitään apua?
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VWUSA.COM_VW_MK5_Jetta_ModelIntroduction_SSP_891403.pdf
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VWUSA.COM_VW_MK5_Jetta_ModelIntroduction_SSP_891403.pdf
probleemia edelleen
hyviä vinkkejä kaivataan edelleen, tiistaina homma korjaantui sulakkeen vaihdolla. Hyvin toimi tähän päivään asti, kunnes iltapäivällä töistä lähtiessä: heti kun kytki virrat päälle niin samantein paloi sulake (puhaltimen ja penkinlämmittemen sulake).
Keskiviikkona perushuolto ja vikoja ei löytynyt, ensi viikolla uudemman kerran huoltoon.
Keskiviikkona perushuolto ja vikoja ei löytynyt, ensi viikolla uudemman kerran huoltoon.
Minäkin palasin eilen reissusta, ja pitäis alkaa vikaan löytää ratkaisuja. Veli oli sen verran ehtinyt reissun aikana katsoa, että oli löytänyt yhden palaneen 5A:n sulakkeen paikasta nro 4. Sen kun vaihtoi, niin sulake paloi heti uudestaan. Veli kokeili myös vaihtaa puhaltimen moottorin, ei apua. Ja moottorin johto irroitettunakin sulake paloi heti uudestaan.
Saman sulakkeen takana on ainakin ESP:n katkaisija ja peruutusvalon katkaisija. ESP:tä ei siis saa pois, eikä peruutusvalo toimi. Ohjekirjan mukaan tuon sulakkeen takana olis myös puhelin ja sähköpeilit, mutta ne tuntuis toimivan. Penkinlämmitintä en huomannut tarkistaa, että toimiiko se.
Ei muita vikakoodeja kuin tuo ekassa viestissä mainittu, enkä usko, että se välttämättä liittyy tähän ongelmaan.
Nyt täytys löytää vähän kytkentäkaavioita.
Saman sulakkeen takana on ainakin ESP:n katkaisija ja peruutusvalon katkaisija. ESP:tä ei siis saa pois, eikä peruutusvalo toimi. Ohjekirjan mukaan tuon sulakkeen takana olis myös puhelin ja sähköpeilit, mutta ne tuntuis toimivan. Penkinlämmitintä en huomannut tarkistaa, että toimiiko se.
Ei muita vikakoodeja kuin tuo ekassa viestissä mainittu, enkä usko, että se välttämättä liittyy tähän ongelmaan.
Nyt täytys löytää vähän kytkentäkaavioita.
Nelospaikan sulake täälläkin paloi heti kun vaihtoi, pari kertaa testasin ja homma oli siinä.
Ihmettelin vähän kun on virrat kytkettynä päälle, niin koneen puolelta kuuluu kolmen sekunnin välein lyhyt piippaus jostakin (?). Kertooko tuo sitten viasta vai onko normi äänisignaali.. Hirveesti ei aikaisemmin ole tullut kuunneltua tuolta puolelta :)
Ihmettelin vähän kun on virrat kytkettynä päälle, niin koneen puolelta kuuluu kolmen sekunnin välein lyhyt piippaus jostakin (?). Kertooko tuo sitten viasta vai onko normi äänisignaali.. Hirveesti ei aikaisemmin ole tullut kuunneltua tuolta puolelta :)
Joo, liittimen avasin sieltä apparin puolen saranan juuresta, ettei virta pääse suuttimiin. En oo varaosaa vielä hankkinut, niin en tiedä mitä maksaa uusi suutin. Muistaakseni vaihdettaessa pitää repiä siitä se konepellin takareunan muovi irti, ja hajottaa samalla monta muovinapsua. Niitä hajos jo edellisen kerran kun se irroitettiin maalauksen yhteydessä, muttei ole sentään irvistellyt yhtään. Tiedä sitten mitä toinen kerta tekee...
Vaikuttais olevan jonkin sortin tyyppivika kyseessä.
Vaikuttais olevan jonkin sortin tyyppivika kyseessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa