Golf mk2 tekniikanvaihto, osien vertailuluettelo
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 tekniikanvaihto, osien vertailuluettelo
Elikkä työnalla on kakkikseen tekniikanvaihto 2.0l ventosta, katsastuskonttorilla on käyty juttelemassa projektista ja vielä tarvis saada maahantuojalta osien vertailuluettelo golffin ja venton osien vertailuun.
Mistä kyseistä luetteloa pitäisi ruveta kyselemään, suoraan maahantuojalta puhelimitse vai onnistuuko sama myös lähimmältä jälleenmyyjältä?
Apu on tarpeen:)
Mistä kyseistä luetteloa pitäisi ruveta kyselemään, suoraan maahantuojalta puhelimitse vai onnistuuko sama myös lähimmältä jälleenmyyjältä?
Apu on tarpeen:)
Itse hain lappuja Pörhöltä ja Suomen Autohuollosta. Periaatteessa vois itekkin Etkasta tulostaa. Jos niihin kaivataan joku leima, niin sitte liikkeestä, itellä riitti ilman mitään nimiä tai leimoja ja muutoskatsastin G60-tekniikan. Tulostettiin laput esim alkuperäisellä tekniikalla varustetun etujarruista ja sitte G60 jarruista. Etkassahan on kätevästi mainittu osien kohalla millä moottorityypeillä varustetuissa on kyseiset osat.
Jos moottori on ventosta, niin moottorin tiedot etkasta lähinnä siksi, että näkee moottorin olevan vaihdettu uudemmasta autosta. Alustan paperit kuten edellä riippuen mitä käytetään vertailukohtana.
Jos moottori on ventosta, niin moottorin tiedot etkasta lähinnä siksi, että näkee moottorin olevan vaihdettu uudemmasta autosta. Alustan paperit kuten edellä riippuen mitä käytetään vertailukohtana.
Itse tein tekniikanvaihtopaperit seuraavasti:
Hain konttorilta paperin jossa on taulukko vaihdettaville osille (otsikolla "vaihdettujen osien vertailu").
Taulukossa on sarakeet eri osille, kanta-ajoneuvon varaosanumerolle, vertailuajoneuvon varaosanumerolle sekä sarake, johon ruksitaan onko osa vaihdettu vai ei. Tarvittavat kohdat täytin vagcat.com:sta haetuilla osanumeroilla.
Tuon lisäksi tein paperin "Selvitys tekniikanvaihdosta" jossa on selostettu "kanta-auton"
- merkki
- malli
- valmistenro
- moottorin malli
- kuutiotilavuus
- teho
- vaihdettavan moottorin tiedot
- vertailumalllina käytettävän automallin tiedot (kuten "kanta-autossa" pl. valmistenro)
- kanta-autoon kohdistuvat muutokset
Noiden lisäksi vielä paperi vertailumallin teknisistä tiedoista (esim. Autodatasta)
Näiden kanssa kävin katsarilta kysymässä tarvitseeko vielä jotain. Ei tarvinnut.
Tässä tapauksessa vertailuajoneuvo oli Golf II G60, kanta-ajoneuvo CL-Golf.
Mg0:n tapauksessa vertailumalliksi kannattanee ottaa Mk2 GTI 16V KR.
Hain konttorilta paperin jossa on taulukko vaihdettaville osille (otsikolla "vaihdettujen osien vertailu").
Taulukossa on sarakeet eri osille, kanta-ajoneuvon varaosanumerolle, vertailuajoneuvon varaosanumerolle sekä sarake, johon ruksitaan onko osa vaihdettu vai ei. Tarvittavat kohdat täytin vagcat.com:sta haetuilla osanumeroilla.
Tuon lisäksi tein paperin "Selvitys tekniikanvaihdosta" jossa on selostettu "kanta-auton"
- merkki
- malli
- valmistenro
- moottorin malli
- kuutiotilavuus
- teho
- vaihdettavan moottorin tiedot
- vertailumalllina käytettävän automallin tiedot (kuten "kanta-autossa" pl. valmistenro)
- kanta-autoon kohdistuvat muutokset
Noiden lisäksi vielä paperi vertailumallin teknisistä tiedoista (esim. Autodatasta)
Näiden kanssa kävin katsarilta kysymässä tarvitseeko vielä jotain. Ei tarvinnut.
Tässä tapauksessa vertailuajoneuvo oli Golf II G60, kanta-ajoneuvo CL-Golf.
Mg0:n tapauksessa vertailumalliksi kannattanee ottaa Mk2 GTI 16V KR.
Saakos tuo tilavuus nousta vertailumallista sen oliko se nyt 25%, jos vertailumallina ei ole mallisarjan ylpeys?
Ei siihen mitään alustanumeroa tai rekisteritunnuksia tarvita. Etkasta löytyy ihan mallinimen ja vuosimallin perusteella autot. Itelläkin osista haalittu tekniikka, joten alustanumeroita ois pitäny olla pirusti erilaisia.
Ei siihen mitään alustanumeroa tai rekisteritunnuksia tarvita. Etkasta löytyy ihan mallinimen ja vuosimallin perusteella autot. Itelläkin osista haalittu tekniikka, joten alustanumeroita ois pitäny olla pirusti erilaisia.
Pirun hyvä että täällä on asiantuntevaa porukkaa!
Sitä vielä, että saako konttorilta tuon "vaihdettujen osien vertailu"-lapun niinkuin jiibee sanoi? Siinä kohtaa kyseinen konttori ei tiennyt ko. asiasta mitään kun kyselin semmoista lappua...
Sekä, vaikka vertailuautona olisi tuo 16v kr, niinkuin olin itsekkin ajatellut, niin voisinko silti laittaa ventosta kaikki tukivarret ja taka-akselit yms. ilman sanomisia?
Sitä vielä, että saako konttorilta tuon "vaihdettujen osien vertailu"-lapun niinkuin jiibee sanoi? Siinä kohtaa kyseinen konttori ei tiennyt ko. asiasta mitään kun kyselin semmoista lappua...
Sekä, vaikka vertailuautona olisi tuo 16v kr, niinkuin olin itsekkin ajatellut, niin voisinko silti laittaa ventosta kaikki tukivarret ja taka-akselit yms. ilman sanomisia?
Sitä vielä, että saako konttorilta tuon "vaihdettujen osien vertailu"-lapun niinkuin jiibee sanoi?
Tuo saattoi olla "konttorikohtainen" paperi. Sellainen Word:lla tehty taulukko, jonka pystynee tekemään itsekin.
vaikka vertailuautona olisi tuo 16v kr, niinkuin olin itsekkin ajatellut, niin voisinko silti laittaa ventosta kaikki tukivarret ja taka-akselit yms. ilman sanomisia?
Kyllä. Etujarrut ovat vastaavan kokoiset kuin KR/PL -89>. Jos Venton taka-akselissa on vakaajatanko, takajarrut joudut vaihtamaan levyjarruiksi (jos eivät jo ole). Mk3 tukivarret ovat hieman pitemmät, mutta siitäkin selviää vaihtamalla ne ja raidetangot päineeen (mahdollisesti pelkät päät) Mk2 osiin.
Jos taas haluaa säästää pari muutosprosenttia, kannattaa käyttää Mk2:n omaa akselipalkkia ja tukivarsia.
Viimeksi muokannut jii_bee, 9.12.2010 11:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
^ Tuolta löytyvän lomakkeen C115 (prosenttitaulukko) täytin myös.
Vähemmän virallinen osanumeroiden vertailu-paperi oli luultavasti käyttämälläni konttorilla tehty.
256x20 jäähdytetyt jarrut on Ventossakin. Niin ja tietysti jarrupääsylinteri, tehostin ja etuvakaaja pitää napata Ventosta... pientä vetonivel-swappia joutuu myös tekemään.
Vähemmän virallinen osanumeroiden vertailu-paperi oli luultavasti käyttämälläni konttorilla tehty.
256x20 jäähdytetyt jarrut on Ventossakin. Niin ja tietysti jarrupääsylinteri, tehostin ja etuvakaaja pitää napata Ventosta... pientä vetonivel-swappia joutuu myös tekemään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa