VW Multivan T5 - Ei toimi cruise control - PIKAISESTI APUA!
Valvoja: ffp jäsenet
VW Multivan T5 - Ei toimi cruise control - PIKAISESTI APUA!
Moro kaikille,
Ongelma on sellainen että...
Kun painaa kruisen päälle, syttyy kruisen merkki. Heti kun yrittää asettaa tietyn nopeuden, merkki sammuu eikä syty kunnes autoa käytetään sammuuksissa.
Rele? Sulake on vissiin OK. Missä se rele on?? Onko kuvia? Kellään mitään ideaa mikä rikki?
Auto: Volkswagen Multivan 2005 2.5 TDI, T5.
Ongelma on sellainen että...
Kun painaa kruisen päälle, syttyy kruisen merkki. Heti kun yrittää asettaa tietyn nopeuden, merkki sammuu eikä syty kunnes autoa käytetään sammuuksissa.
Rele? Sulake on vissiin OK. Missä se rele on?? Onko kuvia? Kellään mitään ideaa mikä rikki?
Auto: Volkswagen Multivan 2005 2.5 TDI, T5.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä sieltä oikein mitään tule.
Käykö muuten tämä lukija? http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
Käykö muuten tämä lukija? http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
No mutta eihän se cruisen valo syty vasta kun nopeus on asetettu ja cruise toiminnassa. Näin ainakin T5 trapossa.
Itse kerran lamautin cruisen kun vahingossa painoin viiksestä kahta kytkintä yhtäaikaa. Ei toiminut koko cruise ennenkuin käytti virtoja pois.
Oisko sulla viiksen pään alanappi oikosessa eli heti asettaa nopeutta kun kääntää cruisen päälle, mutta koska alanappi myös alentaa nopeutta niin sen nopuden asettumista ei huomaa. Sitten kun painaa jotain muuta nappia niin mene vika päälle ku kaks nappia yhtäaikaa antaa signaalia. Tuli vaan mieleen tällainen skenaario.
Itse kerran lamautin cruisen kun vahingossa painoin viiksestä kahta kytkintä yhtäaikaa. Ei toiminut koko cruise ennenkuin käytti virtoja pois.
Oisko sulla viiksen pään alanappi oikosessa eli heti asettaa nopeutta kun kääntää cruisen päälle, mutta koska alanappi myös alentaa nopeutta niin sen nopuden asettumista ei huomaa. Sitten kun painaa jotain muuta nappia niin mene vika päälle ku kaks nappia yhtäaikaa antaa signaalia. Tuli vaan mieleen tällainen skenaario.
UPD:
Äsken kävin tarkistaa ne nappikytkimet. No jarru oli helppo tarkistaa, kun painoin polkimen pohjaan, ja sormella paino napista, niin takavalot sammu. Eli luulis napin toimivan. Mutta en osaa tarkistaa kytkimen nappianturan. Liitin on ylhäällä, sinne en sähkömittarilla pääse käsiksi. Painelin sitä tuhat kertaa, eikä cruiseen se auttanut. Miten sen voi tarkistaa? Mihin ne johdot (puna valkoinen, ja vihreä) menee? Jos sen sieltä jostakin voisi mitata? Onko se perus sulkeutuva painike? Vai onko siellä vastus sisällä? Voiko niitä johtoja esim. oikosulkea ja kokeilla sitten cruisea? Vai polttaako jotain?
Äsken kävin tarkistaa ne nappikytkimet. No jarru oli helppo tarkistaa, kun painoin polkimen pohjaan, ja sormella paino napista, niin takavalot sammu. Eli luulis napin toimivan. Mutta en osaa tarkistaa kytkimen nappianturan. Liitin on ylhäällä, sinne en sähkömittarilla pääse käsiksi. Painelin sitä tuhat kertaa, eikä cruiseen se auttanut. Miten sen voi tarkistaa? Mihin ne johdot (puna valkoinen, ja vihreä) menee? Jos sen sieltä jostakin voisi mitata? Onko se perus sulkeutuva painike? Vai onko siellä vastus sisällä? Voiko niitä johtoja esim. oikosulkea ja kokeilla sitten cruisea? Vai polttaako jotain?
T5 jälkiasennus:
Tavallaan on liittimet valmiina. Jos autossa ei ole sähkö ikkunoita, niin silloin pitää myös korisähkökeskus vaihtaa. Kaikki johdot paitsi yksi menee korisähkökeskukseen, yksi johto viedään akun alla olevaan sähkö "jakelu" laatikkoon
Korjausta:
Ei ole katkaisija tiedossa vastusta. Helpoin olisi katsoa VCDS (VAG-COM) Engine meas.blocks kautta viiksen ja polkimien katkaisijoiden tiedon siirto. Kytkin ja jarrupolkimen tieto menee ECU:lle akun alle.
Tavallaan on liittimet valmiina. Jos autossa ei ole sähkö ikkunoita, niin silloin pitää myös korisähkökeskus vaihtaa. Kaikki johdot paitsi yksi menee korisähkökeskukseen, yksi johto viedään akun alla olevaan sähkö "jakelu" laatikkoon
Korjausta:
Ei ole katkaisija tiedossa vastusta. Helpoin olisi katsoa VCDS (VAG-COM) Engine meas.blocks kautta viiksen ja polkimien katkaisijoiden tiedon siirto. Kytkin ja jarrupolkimen tieto menee ECU:lle akun alle.
No mutta eihän se cruisen valo syty vasta kun nopeus on asetettu ja cruise toiminnassa. Näin ainakin T5 trapossa.
Omassa 2005 mallissa cruisen valo palaa aina kun cruisen ON-OFF nappi on ON asennossa, vaikka cruise ei olisikaan aktivoituna, ellei valo pala mittristossa niin silloin ei saa asetettua ollenkaan. Pelaisko uudemmissa porttereissa sitten hieman toisin.
Omassa 2005 mallissa cruisen valo palaa aina kun cruisen ON-OFF nappi on ON asennossa, vaikka cruise ei olisikaan aktivoituna, ellei valo pala mittristossa niin silloin ei saa asetettua ollenkaan. Pelaisko uudemmissa porttereissa sitten hieman toisin.
Itse olin jo vastaamassa juuri samoin. Eli se valo on lähinnä turha, se palaa ihan aina. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa