Löysikö joku pyöreät xenon umpiot jostain?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Löysikö joku pyöreät xenon umpiot jostain?

ViestiKirjoittaja Toitsu » 5.12.2010 20:50

Eli löysikö kukan loppupeliessä dcr ja e hyväksynnällä olevat pyöreät umpiot mm. golf mk2:een? Paljon kaikenlaista löytyi hakemalla mutta ei oikein mitään konkreettista? :S 5,3/4" tai 7"? Vanhempi harrastelaite olisi vailla moisia..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 5.12.2010 21:25


hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.12.2010 22:00

Valoja
Tuolta alhaalta valitset tarvikkeet ja sieltä pdf selaat sivun 13/15
Tosin noi valomoduulit on 90mm halkaisijaltaan.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 5.12.2010 22:06

Sietäisi tietenkin olla vähän isommat. Onko noihinolemassa hinnastoa missään?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.12.2010 22:33

Kävin noita bixenon valoja kysymässä varaosaliikeessä niin olisko ollu jotain 500e paikkeilla... nimittäin kappale :D

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 5.12.2010 23:06

Sitten menee saman hitnaiseksi kuin G sarjan mersun bixenonit jotka olis kuitenkin oikean kokoisessa umpiossa. Mikähän tuossakin on ettei voi tehdä dcr merkittyjä vakio umpioita. Ei syy voi olla yksin tämän maan laissakaan kun menisi niitä varmaan muuallekin. Tosin alkanee olemaan katoava luonnonvara tuo perus umpio.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 5.12.2010 23:24

Varmaan juurikin se, että se on perusumpio, lasi rihlattu ja toi pyöree 7" on katoavaa luonnonvaraa, että miksi sitä kehittä enempää. Sitäpaitsi jos en väärin muista, niin noissa OEM bi-xenoneissahan on toinen oma umpio pitkille.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 6.12.2010 0:01

Toisaalta taas kun katsoo että joka ainoaan mopoautookin saa kohta jonku kinkkiläisen pikkupajan tekemät xenon tai projektori umpiot tarvikkeina niin sinällään on vähän kummallista että vanhat autot on unohdettu aika pitkälle kokonaan joissa käytännössä kahdella umpiokoolla katettas 40-70 luku aika pitkälle useiden merkkien ja mallien osalta.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.12.2010 0:03

^koska isossa maailmassa noi 40-70 luvun vehkeet harrastepelejä lukuunottamatta on aika pitkälti paalattu.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 6.12.2010 0:28

^Tämäkin totta! :D

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 6.12.2010 1:52

Oliskohan noi Depon G-mersun xenon-valot paljonkin edullisemmat kuin Hellan?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.12.2010 10:51

Nuo depot on vajaa 300e, mutta ne ovat H7 umpiot, joten Xenon hyväksyntä ei ole taattu. Hellan Xenonit maksaa 1500e.

Aika harva haluaa noihin vanhoihin harrasteautoihin mitään xenoneita, en ainakaan itse näe mitään tarvetta. Autoilla kuitenkin ajetaan vain kauniina kesäpäivinä, jolloin ei viitsi ajovaloja polttaa laisinkaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.12.2010 11:48

Eiks noi muka ole Xenon umpiot, koska noissa ainaki sivulla lukee D1S, joka on xenonin hyväksyntämerkki.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.12.2010 13:12

Toisaalla lukee H7/H7, mutta tosiaan tuossa pdf:ssä sitten taas D1S (joka on xenonpolttimon tyyppi, ei hyväksyntä).

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 6.12.2010 14:12

Harrasteautoissa kyse on ehkä enemmän näyttävyydestä/omasta mieltymyksestä/rakentelusta kuin valojen tehokkuudesta / paremmuudesta. Ja kyllä se hintakin on pakko ottaa huomioon vaikka onkin harrastepeli. :)

Tuohon mun vanhempaan Volgaan saa laittaa xenon valot vaikka umpioissa ei ole mitään merkintöjä, koska ikää on niin paljon että E-hyväksynnät ei olleet voimassa. Pesurit pitää laittaa koska on nykysäännös. Tästä on ihan virallinen vastaus AKE:lta ja näin tulen leimalle laittamaan. (Geneven sopimus tuli voimaan 1959, mutta Suomi ratifioi sen vasta 17.9.1976, jolloin sitä aikaisemmissa autoissa ei tarvitse olla e-hyväksyttyä kamaa). Asia jota monet katsurit ei tajua nykypäivänä kun on niin hienot e-hyväksynnät ja direktiivit...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.12.2010 14:25

Toisaalla lukee H7/H7, mutta tosiaan tuossa pdf:ssä sitten taas D1S (joka on xenonpolttimon tyyppi, ei hyväksyntä)

Nojoo saivareellaan. Periaateessa se voidaan katsoa xenon hyväksynnäksi, koska samalle umpiolle ei mun tietääkseni voi olla halogeenihyväksyntää. Jos lähdetään vielä lisää halkomaan huiksia, niin sieltä löytyy se E merkki joka on EU:n tyyppihyväksynnän merkki ja sitten yleensä polttimotyypin merkki (HC/HR jne).

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 6.12.2010 14:35


Nojoo saivareellaan. Periaateessa se voidaan katsoa xenon hyväksynnäksi, koska samalle umpiolle ei mun tietääkseni voi olla halogeenihyväksyntää. Jos lähdetään vielä lisää halkomaan huiksia, niin sieltä löytyy se E merkki joka on EU:n tyyppihyväksynnän merkki ja sitten yleensä polttimotyypin merkki (HC/HR jne).


Mulla oli TT:n umpioissa sekä halogeeni että xenon merkinnät. Italian tuontivehje, tiedä oliko sillä merkitystä, mutta asia tutkittiin huolella. Oli ihan muoviin stanssatut eikä pelkät tarralaput. Sitä en tiedä olivatko ne jotkut aftermarket umpiot mutta ulkoasu oli alkuperäinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa