Xenon hyväksytyt umpiot golf 2 16v gti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

Xenon hyväksytyt umpiot golf 2 16v gti

ViestiKirjoittaja chrono » 22.9.2010 8:25

Mistähän mahtais löytyä kyseiset umpiot? Saksan ebay käyty läpi ja ei oikein mahda löytää.

Lampunpesurit ja korkeudensäätömoottorit löytyy eli umpiot vielä nii sais lailliseks

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 22.9.2010 10:23

Ei kakkos golffiin ole xenonumpioita. Teet itse hiukan leikkaa liimaa periaatteella :)
Eli ostat projektorit ja laitat ne kakkos golffin umpioihin ni tadaa sulla on projektoriumpiot :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.9.2010 10:38

^No just.

Kakkosen keulallehan menee esim. Hellan valmistamat pyöreät Xenon umpiot. Eivät siis vastaa halkaisijaltaan H4 umpion kokoa, mutta saa ihan lailliset siihen istutettua. Alkup. projektorivalojakin on ollut kantikkaana, mutta niissä ei Xenon hyväksyntiä ole ollut.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 22.9.2010 15:00

kyllä JOM tummissa löyty DCR (= xenoni lähi ja kaukovalo) merkitä. vastaavasti HCR = halogeeni lähi ja kaukovaloilla

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 22.9.2010 18:09

saiskos noista umpioista tarkemmat tiedot ?? kakkos jetta tartteis valoa keulalle ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.9.2010 18:12

En tiedä kuinka vanhat kuvat sivuilla mutta kaikissa HCR

http://www.jom.de/gb/Lightstyle/Headlig ... en/Golf-II

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.9.2010 19:54

Ja tuon ikäisessä ei tarvitse olla automaattista korkeuden säätöä.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 23.9.2010 9:21

Oliko se vm <2000 minkä jälkeen pitää olla automaattinen korkeus säätö?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 23.9.2010 11:44

Eikä tarvi olla manuaalistakaan korkeuden säätöä toukokuu ja -95 vanhemmissa. Pesulaite pitää olla kaikissa.

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 23.9.2010 12:50

Elikkä loppuyhteenvetona nuo DCR merkinnällä olevat umpiot kakkoseen taitaa olla vähä kiven alla?

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 23.9.2010 18:05

No lailliset on lievästi sanottuna kiven alla. Mut ostat kato sinitarraa ja laitat nykysiin. Mitä väliä jos jotakuta häikäisee ja pimeellä näät petäjän latvat? Sehän on muotia.

Ps. Muista laittaa sumuvaloihinkin. :-)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.9.2010 18:14

Voisko joku kertoa mitä se haittaa vaikka ne puun latvat näkyykin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.9.2010 18:45

Silloin valoa ei tule tielle mihin sitä hämärällä tarvitaan. Ja jos valokuvio on sekaisin niin silloin se myös häikäiseen helposti muita.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.9.2010 21:15

Entäs sitten kun näkee kun tien että latvat?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 23.9.2010 21:24

Sitte mä ajan ainaki pitkät päällä vastaan ja häikäsee varmasti takasi! =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.9.2010 22:44

Entäs sitten kun näkee kun tien että latvat?
Silloin sä et näe hämärässä tietä yhtä hyvin kuin niillä valoilla joilla valo kohdistuu oikein. Hämäränäkö tekee tepposet samalla lailla kuin ajaisi valot suunnattuna liian alas tai sumuvalot päällä.

Silmään kun tulee valoa niin iiris menee kiinni ja hämärämmät alueet jää näkemättä. Sen takia kannattaa osoittaa se valo sinne mihin pitää nähdä.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 23.9.2010 23:25

OT: En ymmärrä mikä instanssi on uusien Octavioiden valot hyväksynyt. Vastaantulijan kannalta ehdottomasti pahin auto minkä tiedän. En äkkikseltään muista, että mitkään jälkiasennusxenonvirityksetkään ois niin pahoja kuin keskimääräinen Ocu.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.9.2010 1:48

oon kyllä huomannu ihan saman jutun Ocun valoissa. Kyllä nuista valoista DCR löyty :/ ei tainnut ollakkaan jomit. mikkähän lie kun ei muista

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 24.9.2010 9:53

Kuinka sitten esim bmw e30 malliin saa niin hyvin näitä umpioita .. yhtä vanha auto sekin.

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 24.9.2010 16:05

Mistä E30:seen saan valmiita xenon hyväksyttyjä umpioita ?

E: Näistä näppärä kaveri tekee kakkikseen lailliset xenonit :)
Viimeksi muokannut Ville, 24.9.2010 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.9.2010 16:29

nuilla valojen hinnalla saa kolme/neljä kohtuu kuntosta kakkiksta :D

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 24.9.2010 23:05

Tuollahan niitä näkee vaiks kuinka paljo. Eli niitäkään ei vai laillisena saa? Kovaa touhua aina leimaa varte alkaa venkslaan niitten kanssa.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 24.9.2010 23:12

En ymmärrä mikä instanssi on uusien Octavioiden valot hyväksynyt. Vastaantulijan kannalta ehdottomasti pahin auto minkä tiedän. En äkkikseltään muista, että mitkään jälkiasennusxenonvirityksetkään ois niin pahoja kuin keskimääräinen Ocu.


HAH! Tämä nyt on paskapuhetta jos mikä, Ocun valot ei häikäise sen kummemin kuin mitkään muutkaan tehdas xenonit.
Kun taas nuo jälkiasennus-köynnös-pierutuuning-kiinaxenonit pitäisi käydä vasaroimassa paskaksi joka ikisestä vastaatulevasta kikottimesta, pitkissä niitä niinkin voi käyttää kun silloin ei häikäistä muita mutta lähivaloihin moisia ei pitäisi laittaa koskaan.

Toivottavasti virkavaltakin ottaa pikapuoliin asian tapetille ja liputtaa varikolle nuo köynnöslamppukuskit...

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 25.9.2010 0:12

En sitten tiedä olenko unohtanut katsoa vastaantulevia autoja suoraan ajovaloihin, kun ei mua ainakaan nuo jälkiasennus xenonit nyt ihan noin pahasti häikäise...

Ja se olis kyllä erittäin hienoa jos poliisit ratsais kaikki jälkiasennus xenonit. Niillähän nyt ei juurikaan mitään parempaa tekemistäkään ole.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.9.2010 0:26

kun ei mua ainakaan nuo jälkiasennus xenonit nyt ihan noin pahasti häikäise...


samaa mieltä. ihan samallalailla kuin orkkis xenonitkin häikäisee.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 25.9.2010 9:32

ot: jos jeesustellaan vielä hetki noista ocu II:n ksenoneista, niin kyllähän ne tuolla tienpäällä erottuu ihan selvästi. Eipä kyllä varsinaisesti häiritse, mutta auton tunnistaa jo valoistaan hyvinkin kaukaa.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.9.2010 15:30

HAH! Tämä nyt on paskapuhetta jos mikä, Ocun valot ei häikäise sen kummemin kuin mitkään muutkaan tehdas xenonit.
Kun taas nuo jälkiasennus-köynnös-pierutuuning-kiinaxenonit pitäisi käydä vasaroimassa paskaksi joka ikisestä vastaatulevasta kikottimesta, pitkissä niitä niinkin voi käyttää kun silloin ei häikäistä muita mutta lähivaloihin moisia ei pitäisi laittaa koskaan.


Taisinpa kirjoittaa liian provosoivaan sävyyn, kun rupes xenonit näin kovasti lämpöjä nostamaan. Pointti ehkä kuitenkin oli se, että kyllä sitä tuolla pimeillä teillä moni asia häikäisee, eivätkä ne jälkiasennus-xenonit ole minun mielestäni suurin paha. On kärrinvetäjää, sumuvaloilijaa ja vaikka mitä... oon jopa nähnyt, kun rekkaterminaalin pihan valonheitin on onnistuttu suuntaamaan niin, että häikäisee tielläliikkujia.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 3.10.2010 23:11


Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 4.10.2010 0:03

No niin varautukaahan autolijat jonoihin. Siellä ei sitten enää paljoa liikenne kulje, kun meidän tarkkasilmäiset poliisisedät alkaa pysäyttämään autoja, jotka heidän silmiinsä näyttävät siltä, että on asennettu laittomat xenonit tai päiväajovalot....

karviselle suosittaisin aurinkolaseja tai hitsausmaskia ympärivuorokautiseen käyttöön, jos tuolla liikenteessä noin paljon jatkuvasti häikäisee.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.10.2010 0:29

onkohan villellä itellä laittomat xenonit ku noin hyökkäilee kokoajan? ja saanu sakotki niistä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.10.2010 9:40

No minä en kyllä kans ymmärrä miksi jolain voi jotku jälkiasennetut xenonit niin ottaa päähän.

Vituttaako se se sitten että itse tuhansilla euroilla semmoset hankkinut ja toinen ostanut ne kahdellakympillä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.10.2010 9:54

Itsellä oli aikanaan noin kuukauden päivät peruskiinalainen bi-xenon -sarja T4 -pakussa asennettuna. Kirkasta oli ajella, mutta se valokuvio oli jotain niin epämääräistä, että ei riittänyt pokka niitä valoja käyttää.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.10.2010 9:56

Kakkos octaviat erottaa kyllä heti kun vastaan tulee kun häikäsee niin selvästi. Muihin saman pohjalevyn tuotteisiin verrattuna ero on selvä, eli eiköhän skeidalla ole sattunut pikku fiba umpioiden ja/tai suuntauksen kanssa

Kun joillakin saattaa olla hieman valoherkkyyttä ja hämäräsokeutta niin ei tarvitse edes vilkaista valoja kohti kun jo hajavalot häikäisee, itseäni ei noi jälkiasennus kseenonit niin haittaa paitti jos hajavaloa tulee helvetisti.

Eli jos kseenoneille sopivia umpioita ei löydy niin pitääkö niillä orkkispaskoilla valaista sitten puitten latvatkin?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.10.2010 10:11

Kyl noita häikäiseviä jälkiasennusxenoneja on liikenteessä paljon, toki tuntuu et olisi nykyään vähemmän mitä esim. vuosi kaks sitten, olisko sitten poliisi ja katsastusviranomaiset puuttunut asiaan.
Työmaalla yhdellä kaverilla oli Hiacessa xenonit paikoillaan ja aina kun kaveri tuli vastaan töihin menneessä teki kyl itse mieli laittaa pitkät päälle kun häikäisy oli järkyttävä, juttelin sit kerran sen hepun kanssa asiasta ja hän itsekkin myönsi et ajovalot ei oikeen ollut hyvät valokeilan osalta mut kirkasta oli puunlatvoja myöden, nyt noita valoja ei kyseisessä autossa enää ole kun virkavalta antoi määräyksen poistaa ne käytöstä, samanlaisia tapauksia on Raumallakin useita, mut tosiaan nykyään vähenemään päin.

Itseä ei vituta et joku on ostanut xenonit kahdellakympillä ja omassa ne on tehdasasenteiset, lähinnä säälittää et joku tuhlaa sen 20eurosen siihen et näkee puunlatvat, ja nyt puhun siis ainoastaan niistä valaisimista mihin xenonit ei kuulu (lue: ole hyväksytty) valokeilan vuoksi. Normivaloihin saa hyvän valotehon oikeanlaisella polttimolla ja uusilla johdoilla/releillä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.10.2010 11:22

Yksi hyvä vaihtoehto on myös jättää ne muutaman kumpin sarjat ostamatta ja panostaa muutamalla ylimääräisellä kympillä sellaiseen sarjaan ja umpioihin, joissa hajavalon tuotto on pienempää. H4:sta saa todella asiallisen xenonoitunakin, useasti joutunut ihan yllättymään. Itseasiassa H4:sta saa valokuviolleen ja hajavalolleen useasti paremman kuin perus H1 / H7 -umpiosta, muttei toki onnistu millään pilipali kirkaslasi-umpiolla ja/tai huonolaatuisella xenonpolttimolla.

Testimielessä tuli joskus testattua perinteistä neliskanttista 5x7" -umpiota xenonikäytössä mitä käytetään mm. vanhemmissa Hiaceissa ym. pakuissa. Testattavana oli Depoa, Hellaa ja paria muuta merkkiä ja kirkaslasista umpiota, joista ehdottoman voiton vei Hella niin valotehon kuin kuvionkin (hajavalon vähyyden) puolesta silmin katsottuna kuten myös mittarilla mitattuna. Valtaosa H4-polttimoista on myös huonoja, itselle on tullut vain yksi polttimo vastaan missä valokuviot ovat oikeasti sitä mitä kuuluukin vaikka testattuja on varmasti lähemmäs kaksikymmentä.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 4.10.2010 21:58

karviselle suosittaisin aurinkolaseja tai hitsausmaskia ympärivuorokautiseen käyttöön, jos tuolla liikenteessä noin paljon jatkuvasti häikäisee.


Taisi osua kohdalleen?

Nuo kiinaxenonit on oikeasti rasittava ongelma tuolla liikenteessä, ja toiseen laitaan katsominen ei auta koska hajavaloa on perkeleesti. Suurin syy tähän lienee näössäni(liekkö ulko) jossa on hajataittoa ja tätä hajataittoa kun on tietysti korjattu laseilla, niin tuollaiset hajavaloa reilusti tuottavat valot tuikkii silmiin todella ikävästi. Takana jos moinen köynnös ajaa niin ei mene kauaa kun on nuppi kipeänä.

Vituttaako se se sitten että itse tuhansilla euroilla semmoset hankkinut ja toinen ostanut ne kahdellakympillä.


Ei vituta, markalla saa markan osan. Olisit silläkin parilla kympillä hakenut cittarista lootan keppanaa, niin ei olisi mennyt sekään raha hukkaan.

Tänään ajeli vastaan 3B passatti jossa oli jotkut tuuninki linssiumpiot ja niissä xenonit eikä muuten häikäisseet lainkaan, umpio oli lienee varsin soveltuva xenoneille.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2010 9:08

Hieman houkuttaisi laittaa Multivanin lähivalon linssiumpioon xenonit, mutta releytetyillä Osramin Nightbreaker -polttimoilla noilla näkee oikeastaan aika hyvin. Xenoneista säästyneillä pennosilla voin ostaa ebay-kaupasta useammankin parin uusia polttimoita ja vaihtaa vaikka puolen vuoden päästä uudet.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 8.11.2010 22:52

Jäi käteen Hellan bi-xenon projektorit jotka väkersin ykköskoppasen umpioihin kiinni ja vaihdoin lasin rihlaamattomaan ja valokuvio on hemmetin hyvä. Halogenit oli releytetty ja tuli kokeiltua joskus ylitehopolttimoitakin, mutta on nää silti ihan eri luokkaa.

Mistäs sitä tietoa sais että mitä kaikkea tommoseen -83 kotteroon tarvitaan että olis lailliset?

Ilmeisesti DCR merkinnällä lasit? suottaapi olla ongelma
Valopesurit, no problem

Missäs vaiheessa manuaalinen/automaattinen korkeudensäätö tuli pakolliseksi?
Manuaalisen nyt vielä vois rakentaa mut automaattisessa on jo vähän liian kova homma, mut ei kai sekään mahdottomuus ole.

Spemelitykki
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.7.2010 0:30

ViestiKirjoittaja Spemelitykki » 8.11.2010 23:01

Tuossa toi perinteinen liirum laarum

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 9.11.2010 18:08

Jäi käteen Hellan bi-xenon projektorit jotka väkersin ykköskoppasen umpioihin kiinni ja vaihdoin lasin rihlaamattomaan ja valokuvio on hemmetin hyvä. Mistäs sitä tietoa sais että mitä kaikkea tommoseen -83 kotteroon tarvitaan että olis lailliset? Ilmeisesti DCR merkinnällä lasit? suottaapi olla ongelma.

Onko niissä hellan projektoreissa xenon-hyväksyntämerkinnät?
Tuo rakennelma ei ole hyväksytty, jos projektorit on asianmukaisilla merkinnöillä ja se laitetaan toisen umpion sisään ja lasi päälle. Sen projektorin edessä ei saa enää olla mitään. Enkä millään jaksa uskoa että olisi hyväksytty silloinkaan, jos vaihdat lasin DCR-merkinnällä olevaan ja projektoreissa ei ole merkintöjä. Aken mukaan kun hyväksytyn valon rakennetta ei saa muuttaa.

Nimittäin tuollasta hellan projektorivalomoduulia oon ajatellu celican nokalle ja akesta kysyin laillisuuksista.

Eri asiahan taas sitten on kuinka katsastusinssit asian tulkitsee...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 10.11.2010 23:47

^ Mersun valoumpion sisältä ne on otettu missä oli vielä lasi suojana tietysti.
Se voi olla juu ettei saa muuttaa rakennetta mut kuhan näyttää ees jotenki järkevältä ni tuskin siihen kukaan maalaisjärjellä varustettu puuttuu.

edit: Eli ton "perinteisen liirumlaarumin" mukaan mun autossa ei tartte olla korkeudensäätöä, mutta pesulaite kyllä. Entäs jos pistäis jenkkimallin DOT umpiot... hmm :)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 6.12.2010 1:02

KARVIS Ei vituta, markalla saa markan osan. Olisit silläkin parilla kympillä hakenut cittarista lootan keppanaa, niin ei olisi mennyt sekään raha hukkaan.

Tänään ajeli vastaan 3B passatti jossa oli jotkut tuuninki linssiumpiot ja niissä xenonit eikä muuten häikäisseet lainkaan, umpio oli lienee varsin soveltuva xenoneille.


3B saapi ainakin DEPO xenon look umpiota H7 / H7 ja lyhkäsille on xenoni hyväksyntä, itselläni ollu noi umpiot kohta kolmevuotta nyt tälle syksylle tuli laitettua muutosarja ja valokuvio parani pirusti verrattuna halogeenihehkuun. Ja ei häikäise vastaan ajaessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa