Octavian H4 xenon-muutossarja

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ketzeman
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.8.2009 16:26

Octavian H4 xenon-muutossarja

ViestiKirjoittaja Ketzeman » 9.8.2009 16:40

Moro!

Onko kellään kokemuksia tuollaisesta bi-xenon (liikkuvalla polttimolla) xenon-muutossarjasta facelift Octavia 1:n umpiossa? (01-04)

Meneekö valokuviot aivan persiilleen esim. pitkällä valolla.. Ja tuleeko hajavaloa pahasti?

Onko ollut häikäisyongelmia yleensä? Ainakin nämä uudet Octaviat tunnistaa jo kaukaa, kun vakio xenonit häikäisee jo.. :S

Olen vähän katsellut tuollaista Cobran muutossarjaa..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.8.2009 20:24

Olen asennellut noita xenon muutos sarjoja vuodesta 2002 lähtien. Ja kyllä 95 % ollut huonoja kokemuksia noista H4 bi sarjoista, saattaa olla että käyttäjä on ollut tyytyväinen mutta vastaan tulijat ei varmasti. Useimmiten tuo lähivalokuviokin on todella huono. Noissa Bi polttimoissa tuo polttopiste pääsee heilumaan aika paljon. Itse en noita suostu edes asentamaan. Noissa H4 tapauksissa suosittelen H4 "mono" polttimoa (pelkkä lähivalo) ja pitkäksi lisäpitkiä.

Ketzeman
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.8.2009 16:26

ViestiKirjoittaja Ketzeman » 9.8.2009 22:11

Kuinkas tuollaisen "mono" H4 kytkentä saadaan tehtyä sitten niin, että myös lyhyet jäävät auton omissa umpioissa päälle ja lisäpitkät syttyvät sitten rinnalle?

Onkohan jossain myös selkeitä ohjeita tuon ajovaloautomatiikan poiskytkemiseksi? Onnistuuko pelkästään vag comilla? Vuoden 04 auto..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.8.2009 12:49

Rajummalla diodilla voi kytkeä pitkän virtajohdon samaan lähivalon kanssa. Tai kaksi kärki releellä tehdä kytkentä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.8.2009 12:50

Ja tuo ajovalo automatiikka taitaa tuossa olla sama kuin nelos Golffissa. Eli valo katkaisijalta yksi johto poikki, löytynee search:lla.

Ketzeman
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.8.2009 16:26

ViestiKirjoittaja Ketzeman » 10.8.2009 22:12

Onko muuten näistä vaggineista jotain sivustoa olemassa, jossa on räjäytyskuvia? Kiinnostaisi tietää kuinka tuo valokatkaisija lähtee irti, ettei viitsi väkisin repiä.. Mutta katsotaan jos searchi auttais asiaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.8.2009 22:26

Painat valokatkaisijaa pohjaanpäin ja käännät valoja päälle niin lukitus vapautuu. Voimaa saa siis käyttää, painattaa ihan kunnolla pohjaan ja kääntää. Sit lähtee ihan vetämällä irti.

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 10.12.2009 19:17

onkos kukaan nyt sitten kokeillut tuollaista solenoidilla olevaa h4 xenon sarjaa kyseisessä octavian umpiossa?
kaipaisin hiukan lisää valoa lyhkäsille, kun märkä tienpinta imee valoa ihan kiitettävästi.
alkuperäsillä pitkillä pärjäilis kyllä jotenkuten ja harvemmin niitä voi montaa sekuntia käyttääkkään. valoteho tuntui paranevan kyllä jonkun verran vaihdettuani alkuperäiset rihlatut umpiot kirkkaisiin "facelift mallisiin".

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.12.2009 19:50

^ Tämän topicin alussa puhutaan juuri tuosta.

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 10.12.2009 20:13

enhän minä sokea ole, mutta halusinkin kuulla vain ja ainoastaan kyseisestä umpiosta kokemuksia, en yleisesti.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 10.12.2009 21:46

itellä on toi bi-xenon muutossarja kuukauden päivät ollu kiinni,ja valot on aivan loistavat.etenkin pitkät on ihan toiselta planeetalta halogeeneihin verrattuna.valokuviossa ei mitään vikaa.varmaan niin hyvin sovitettu paikoilleen...eli suosittelen.

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 10.12.2009 22:08

tunppi, minkäs merkkiset laitoit ja mistä? ootko tietonen miten reilusti häikii vastaantulijoita?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.12.2009 0:14

Useimmiten tuo lähivalokuviokin on todella huono. Noissa Bi polttimoissa tuo polttopiste pääsee heilumaan aika paljon. Itse en noita suostu edes asentamaan. Noissa H4 tapauksissa suosittelen H4 "mono" polttimoa (pelkkä lähivalo) ja pitkäksi lisäpitkiä.


Tuoota, noissa solenoidipolttimossa on ollut kyllä yleensä vähemmän hajavaloa verrattaen singlepolttimoihin, tokikaan ei voi yleistää koska kumpiakin on olemassa niin montaa erilaista. Useaan H4-umpioon olen saanut huomattavasti tarkemman valokuvion vähemmällä hajavalolla solenoidimallisella polttimolla kuin joihinkin H1/H7-umpioihin niihin käypäsillä polttimoilla. Yleistää toki ei voi, asiantunteva myyjä osaa neuvoa mikä polttimo on hyvä mihinkin umpioon ja kertoa millainen lopputulos olisi tuleman kumpienkin, pitkien ja lyhyiden osalta.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 11.12.2009 19:31

p0wer. Kenen H4BI sarjoja olet asentanut?

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 11.12.2009 22:49

Todennäköisesti p0wer puhuu oman kauppansa tuotteista. http://www.katuauto.fi

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.12.2009 12:10

Asensin alkuperäisiin sumuvaloihin H3 xenonmuutossarjan... Ihan ok, siinä kun on se linssi, joka hoitaa suuntauksen niin ettei hajavaloa juurikaan pääse syntymään. Valokuvio on hyvä, mutta jää aika lähelle... Vois vähän näyttää kauemmas, mutta erillistä suuntausta sumuvaloissa ei taida olla..

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 13.12.2009 14:46

Asensin alkuperäisiin sumuvaloihin H3 xenonmuutossarjan... Ihan ok, siinä kun on se linssi, joka hoitaa suuntauksen niin ettei hajavaloa juurikaan pääse syntymään. Valokuvio on hyvä, mutta jää aika lähelle... Vois vähän näyttää kauemmas, mutta erillistä suuntausta sumuvaloissa ei taida olla..


Ai no hyvä tietää että xenoneista on hyötyä sumareissa. huomenna varmaan tulee postista H3 6000k sarja nimittäin. oli just tarkoituksena laittaa sumareihin xenonit. saa ainakin valoa lisää lyhkäsille sillon kun sitä oikeesti tarttee.
kattelin tota sumaria alkuperäsistä umpioista ja niissä ei oo ainakaan mitään säätöä. linssin takana on levy peittämässä puolet linssistä josta järkeilin että hajavalo pysyy varmaan ihan ok tasolla.

_VesKu_
-
Viestit: 25
Liittynyt: 6.11.2007 21:15

ViestiKirjoittaja _VesKu_ » 14.12.2009 18:23

Itse laittelin tossa kuukausi takaperin xenonit tuohon profiilin autoon ja täytyy sanoa, että todella tyytyväinen olen. Kuten tunppikin jo tuossa huuteli niin aivan eri planeetalta kun halogeenit. Vastaantulijoita häikii jonkin verran, mutta pienellä suuntauksella väheni sekin. Ei pitkien vilkuttelijoita ole vastaan tullut..

Tilasin myös superskodasta nuo L&K kirkaslasiset umpiot, mutta eipä ole vielä näkyillyt. Päivittelen tänne kun saan niistä kokemusta.

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 14.12.2009 18:47

Nyt olis pöydällä H3 xenon satsi sumareita varten, mutta pitikö se just tänään lykätä tollasen pakkasen päälle? viikonloppuun mennessä täytys laittaa et kaipa sitte on pakko huomenna uskaltautuu tonne pakkaseen asentamaan. täytyy vaan varoo muoviosia ettei mee rikki.

noi superskodan L&K umpiot näyttää samalta päällepäin kuin just ostamani Depon umpiot. Valotehoa tuli kyllä lisää.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 14.12.2009 19:58

tuosta xenonsetin merkistä en tiedä,paketissa tais lukea vain HID.duunikaveri ne hommas viime talveks,ja nyt myi mulle poistohintaan.ei ainakaa ole kukaa väläytelly pitkiä sen merkiks että häikäisisi...

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 18.12.2009 1:57

sumarit tuli asennettua pakkasessa ja täytyy kyllä myöntää etten uskonut olevan noin kirkas. kuvio on hyvä enkä usko häikivän paljoakaan. tarkotus oli kokeilla noissa ensin hetken ja ehkä hommata H4 sarja, mutta nyt en ole oikein varma enää. jotenkin tuntuu järkevämmältä ostaa hellan 3003 lisäpitkät ja H1 xenon sarja niihin. Hinnassa ei paljon ole eroa kuitenkaan. jos vaikka jättäis ne H4 alkuperäisiksi sitten tällähetkellä.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 18.12.2009 15:48

Itse laittelin tossa kuukausi takaperin xenonit tuohon profiilin autoon ja täytyy sanoa, että todella tyytyväinen olen. Kuten tunppikin jo tuossa huuteli niin aivan eri planeetalta kun halogeenit. Vastaantulijoita häikii jonkin verran, mutta pienellä suuntauksella väheni sekin. Ei pitkien vilkuttelijoita ole vastaan tullut..


Ootkos ajatellut, että kaikki ei jaksa vilkutella pitkiä huonosti suunnattujen tai häikäsevien jälkiasennus-xenonien takia. Itse olen ainakin vain tyytyväinen kun häikäisijä poistuu ja koitan taas nähdä jotain.

Uusien autojen ongelma kyllä tuntuu olevan, että lähivalot on suhteellisen huonoja halogeeneillä, kun muotoilun ehdolla tehdään umpiot. Itse suosittelisin säästään nuo kiinan xenon-rahat ja vaihtaan alkuperäiset, kun kerran autoon sellasiakin on tarjolla, ei tule varmaan edes paljoa kalliimmaksi, kun ensin ostat kiinan-xenonit ja otat niillä sakot päälle:D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.12.2009 17:44

Itelläni oli osramin nightbreakereillä jostain syystä enemmän hajavaloa, kuin joillain randomi h4-xenoneilla. Halogeeneillä kaikki liikennemerkit hohti niin pirusti. Paikoillaan olivat ihan kunnolla. Oikeastaan kakkiksen in.pro umpioilla jopa yllättävän hyvät nuo xenonit.

Letuk
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.12.2009 15:57

ViestiKirjoittaja Letuk » 30.12.2009 16:14

Mahtuuko teillä liikkuvat polttimot alkuperäisien takakansien sisään?
Omasta polttimosta mittasin 44mm ulostulevalle osalle, tuntuis menevän aika tiukalle.
Saakohan noita takakansia jostain yksittäin ostettua?

Tuolta itse tilasin. Kokeilin toiselle puolelle, ballastit pitää pientä surinaa mutta ei ainakaan radioon antanut häiriöö. Läpivientikumeja ei tullut mukana.
http://www.vvme.com/standard-h439003-bixenon-hid-kit-p-9.html?cPath=44_46_35

Ketzeman
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.8.2009 16:26

ViestiKirjoittaja Ketzeman » 1.12.2010 20:07

Vastaan nyt vuosi takaperin kun törmäsin vanhaan aiheeseen.

Ex. autossa oli nuo Cobran bi-xenonit solenoidilla. Takakantta joutui silloin kaivertamaan, että sai polttimon alkuperäiseen umpioon. Lisäksi kannan kiristys"sankoja" muistaakseni jouduin jostain syystä taittelemaan.

Valoteho luonnolisesti parempi, mutta mulla oli ongelmana se, että kun lyhyet valot oli säädetty niin että ne eivät häikäise vastaantulijoita, niin pitkän kantama jäi omaan makuuni varsin lyhyeksi. Vastaavasti toisinpäin. Lisäksi joku ongelma oli polttiomon kiinnityksessä tai itse umpiossa, sillä joskus montuissa valot ikävästi tärähtivät..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa