Aloin irrottamaan passatin (-95) askia kytkinrempan takia, kunnes tuli ongelmia vetareiden kanssa, joko joku joskus pyöristäny laippojen pulttien kannat, tai sit ne on jotain säästömateriaalia, koska kolmessa ekassa ainakaan pidä mikään avain.
Joten saako noi vetarit nykästyä kokonaan laatikosta irti jos päästää alapallon yms. irti?
Muuten joutuu kaikkineen vetareineen päivineen tiputtaa aski alas..
Passat 35i vetoakseli ongelmaa, Ja nyt kytkin ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i vetoakseli ongelmaa, Ja nyt kytkin ongelmaa
Viimeksi muokannut Mikkis86, 25.9.2010 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Nuo on yleensä tosiaan aika pyöreäksi nylkätty tai muuten vaan ruostuneet kunnolla. Kannattaa kaivella/paineilmalla puhaltamalla puhdistaa pultin kolo todella tarkasti ja tämän jälkeen lyödä kokoa liian iso torx hylsy kiinni, laittaa perään jatkoa ja muutaman kerran moskalla antaa kyytiä, tämän jälkeen ainakin itsellä irronnut. Jos nämä konstit ei toimi niin nylkättyyn kantaan voi kokeilla hitsata esim mutterin.
Onhan sulla oikean kokoinen XZN? Ne kannat on täynnä mohnää ja avain pitää saada pohjalle. Itse olen kaivanut ensin piikillä puhtaaksi.
Kyllä ne putsattua tuli ihan hyvin että sai edes selvää mikä kanta niissä on, pohjaan asti sai mutta ei vaan pitäny vaikka kuin varovasti käänti. Ja oikeen kokonen oli kun pienempi oli reippaasti liian löysä, eikä isompi menis kirveelläkään.
Plan B: Mahtuuko sinne pienet putkipihdit? Niillä kun saa alkuun niin aukeaa.
Tilaa on hyvin vähän, joten tuo tuskin onnistuu.
Jos nämä konstit ei toimi niin nylkättyyn kantaan voi kokeilla hitsata esim mutterin.
Hitsaaminenkin noin ahtaassa paikassa lähes mahdotonta.
-
- -
- Viesti:
Nyt kun en muista miltä kyseisen auton alapuoli näyttää niin eikö vetarin laipoista alimpaan pulttiin pääse alapuolelta käsiksi?
Pääsee kyllä, alakautta niitä yritinkin, tila silti hyvin rajallinen, kannatkin lähes suojakumissa kiinni.
Kukaan muista/tiedä, lähteekö vetari laatikosta nykäsemällä vai onko ne "tumpit" kiinteästi laatikossa, johon nämä laipat pultataan?
-
- -
- Viesti:
Pikku vinkki
Terve. Kun tein Ventossa kytkin remontin aluksi kaikki oli OK, mutta sitten kytkin alkoi luistaa ja haisemaan. Vika oli siinä, että olin unohtanut kytkinvaijerin laitta paisuntasäiliön alla olevaan tuki koukkuun kiinni. Tämä aiheutti vaijerin heilumisen vapaana, ja tämä puolestaan automaattikiristin veti heiluvan vaijerin aina kireämmälle ja viimein alkoi kytkin luistaa. Kun tuin vaijerin ja vapautin vaijerin löysälle niin nyt pelittä hienosti. Oaskohan Sullakin jotain tällaista??
Terve. Kun tein Ventossa kytkin remontin aluksi kaikki oli OK, mutta sitten kytkin alkoi luistaa ja haisemaan. Vika oli siinä, että olin unohtanut kytkinvaijerin laitta paisuntasäiliön alla olevaan tuki koukkuun kiinni. Tämä aiheutti vaijerin heilumisen vapaana, ja tämä puolestaan automaattikiristin veti heiluvan vaijerin aina kireämmälle ja viimein alkoi kytkin luistaa. Kun tuin vaijerin ja vapautin vaijerin löysälle niin nyt pelittä hienosti. Oaskohan Sullakin jotain tällaista??
Mulla nestekytkin, ja kaikki kyllä laitettu niinkun pitääkin, eikä kytkimessä itsessään ole mitään ongelmaa näköjään, laakerivika kaiketi laatikossa.
Mikäs laakeri askista yleensä ekana menee, monta laakeria mahtaa kytkinakselilla olla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”