Umpioiden puhdistus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Umpioiden puhdistus
Haulla en löytänyt mitään mutta onko kukaan ottanut umpioiden laseja irti ikinä ja puhdistanut niitä? Onko mitään apua? Ja olisiko 2 koppasesta golfista iso homma ottaa irti?
Terve
Itse olen puhdistanut umpiot näin: Polttimo pois ja umpion sisään pieni pala puhdasta kangasta tai paperia , Pieni pala on sellainen miehen keskiverto peukalonpää.Sitten vaan polttimon aukosta varovasti paineilmaa ja silloin alkaa tuo paperi tai kangaspala pyörimään pitkin umpion pintoja villiä vauhtia ja putsaa ja kiilottaa joka kolon. Tällä menetelmällä en ole vielä n. 30:een vuoteen saanut mitään vaurioita aikaiseksi, mutta toimii .
T.Matti
Itse olen puhdistanut umpiot näin: Polttimo pois ja umpion sisään pieni pala puhdasta kangasta tai paperia , Pieni pala on sellainen miehen keskiverto peukalonpää.Sitten vaan polttimon aukosta varovasti paineilmaa ja silloin alkaa tuo paperi tai kangaspala pyörimään pitkin umpion pintoja villiä vauhtia ja putsaa ja kiilottaa joka kolon. Tällä menetelmällä en ole vielä n. 30:een vuoteen saanut mitään vaurioita aikaiseksi, mutta toimii .
T.Matti
Kolmesta eri autosta olen putsannut näin.
-umpiot irti
-polttimot ja kork.säätömoott. irti.
-saaviin 20l lämmintä vettä + kunnon huiskaus konetiskiainetta + loraus fairya.
-sinne vaan umpio hukuksiin ja välillä ylös vedestä ja kunnon ravistelua.ja huljuttelua.
-kunnon huuhdonta perään puhtaalla vedellä.
-sisätilan lämmittimellä lämmintä ilmaa sisään polttimonvaihtoreiästä n:3-tuntia
-umpiot kasaan ja paikoilleen.
muovisesta lasista noki ei irronnut tuolla huljuttelu systeemillä.
Eikä paljoa kannata mennä hinkaamaan/koskemaan heijastin pintoihin!!
Voi kokeilla johonkin reunaan, kuinka kestää hankausta.
On niissä aika ohkainen pinta.
En yllytä Omalla vastuulla
-umpiot irti
-polttimot ja kork.säätömoott. irti.
-saaviin 20l lämmintä vettä + kunnon huiskaus konetiskiainetta + loraus fairya.
-sinne vaan umpio hukuksiin ja välillä ylös vedestä ja kunnon ravistelua.ja huljuttelua.
-kunnon huuhdonta perään puhtaalla vedellä.
-sisätilan lämmittimellä lämmintä ilmaa sisään polttimonvaihtoreiästä n:3-tuntia
-umpiot kasaan ja paikoilleen.
muovisesta lasista noki ei irronnut tuolla huljuttelu systeemillä.
Eikä paljoa kannata mennä hinkaamaan/koskemaan heijastin pintoihin!!
Voi kokeilla johonkin reunaan, kuinka kestää hankausta.
On niissä aika ohkainen pinta.
En yllytä Omalla vastuulla
http://www.slamit.net/product/6101/head ... lotussarja << tolla sarjalla ite ainaki sain ulkopuolelta puhtaaks umpiot et voi toimia sisäpuolellekkin jos ottaa lasin irti
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”