3bg AVB (74kW) ei vaihteita pykälään

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

3bg AVB (74kW) ei vaihteita pykälään

ViestiKirjoittaja Reindeer » 26.8.2010 18:36

Tästä on monta muutakin aihetta, mutta ketutuksen laimentamiseksi kirjoitan omani.

Eli niin kävi että valoista ykkösellä lähdettyä ei enää mennytkään mikään pykälä nätisti sisään. Kolmonen meni runttaamalla ja sillä sitten motarille jolla vaihdoin taasen runttaamalla vitosen. Risteyksessä tyhjäkäynnillä runttaus kolmoselle ja kytkintä luistattaen (!) liikkeelle ja parkkiin 5 tunniksi.

Parkista äsken ajelin kotiin. Ei auta kevyt kytkimen pumppaus keskivaiheilla, ei muuta kuin pakki sisään ja käyntiin. Auto liikahtaa heti, mutta kun kytkimen nostaa niin aika normaalisti peruuttaa. Sen verran kokeilin että paikallaan kytkin pohjassa pakki päällä kun antaa kiekkaa niin vähän yrittää ryömittää taaksepäin. 60 km tuli kotimatkaa, ei näköjään noissa tarvii ku kolmosta ja vitosta =)

Eli missä vika?

Auton alla ei lätäkköä, joten ei vuoda kytkimen päästä nesteitä. Kytkinpoljin tuntuu vähän ehkä löysältä, eli kaikkihan nyt veikkaa sitä työsylinteriä polkimen vieressä, eikö vaan? Onko muita vetoja?

Jos on tuo sylinteri niin miten se sitten antaa työntää kolmosen paikallaan sisään ja lähteä valoista kytkintä luistattamalla? VAG-Magic?

Tähän mennessä (eikä nytkään kolmosella) liikkeelle lähdettäessä ei ravista kytkin. Satasen vauhdissa vitosella kaasun painaminen pohjaan ei aiheuta luistamista.

Nyt koiran kanssa lenkille, sitten hernekeittoa nassuun että jaksaa maata tallin lattialla tulevan yön. Päivityksiä tulee jos ja kun jaksan...

Timo

PS: Kilsojahan on 230 tkm, saattanut olla kovassa käytössä (lue: raskasta lastia ja peräkärryä) edellisellä kuskilla, itse ajanut tuosta jonkun 60 tkm.

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 26.8.2010 20:03

Eihän tästä mitään tule.

Purin muovit tieltä että näkee ees jotain. Polkimen takaa näyttää jopa suht helpolta se mäntä, kaks isoa pulttia näkyy ja kaikki näyttää ehjältäkin. Siis helpolta jos tarviis irrottaa. Jos pitää konehuoneen puolelta jotain irrottaa ni menee vaikeeks. En tunnista sieltä mitään asiaan liittyvää :D Pakoputken kyllä tunnistin!

TSIRP sanoi Koff -tölkki. Oikeaoppinen asennuskalja on siis avattu, mutta muuta en taidakaan osata avata. Vissiin pitäis sieltä konehuoneen puolelta saada sen työmännän letku saada irti ja sitten polkea kytkintä että tuleeko sieltä mitään?

Tästä tulee hauskaa - ja pitkä tarina. Jää öljynvaihdotkin toiseksi... Kyllä tässä tuntee voimakasta yhteenkuuluvaisuuden tunnetta harrastajien kesken.

T

EDIT: Jarrunestettä ei ole hävinnyt minnekään, normipinnassa on. Missään ei näy mitään vuotoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa