Airbagin kellojousi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

Airbagin kellojousi

ViestiKirjoittaja kissat » 23.8.2010 21:15

Miten voidaan todeta, että airbagin kellojousi on kunnossa? Kun mittasin ohmimittarilla jousta, jonka tiesin olevan viallinen, näytti se olevan oikosessa, mutta kun mittasin kunnossa olevaa, näytti sekin olevan oikosessa. Molemmissa mittauksissa oli pelkkä jousi, ei airbag mukana, näyttäisi siltä että johtimien välillä on jotain elektroniikkaa. Olenko täytin väärässä?

Knacken
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.11.2009 21:24

ViestiKirjoittaja Knacken » 24.8.2010 0:45

Siellä liittimessä on oikosulkukynnet jotka irtoavat kun laitat liittimen kiinni pistokkeeseen, juju on siinä ettei nalli syttyisi staattisesta tai vastaavasta tahattomasta sähköstä, kun ei oikosuljettuun piiriin saada virtaa tyynylle asti kulkemaan..
Jos oletetaan että lanka olisi täysin poikki(mitä ne eivät aina ole, vaan pätkivät käännettäessä) oikosulkukynnettömästä päästä mittaamalla jos löytyy piiri, langat sekä oikosulkukynnet ovat ehjät..
Ei sisällä elektroniikkaa.

kissat
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.8.2010 20:55

ViestiKirjoittaja kissat » 24.8.2010 18:28

Kiitos erittäin valaisevasta tiedosta, kiinnostaisi vielä tietää, kummassa päässä tuo oikosulku systeemi on, onko airbagin nastapäässä vai ratin ulostuloliittimessä? Auto on Vento.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa