Renkaiden outo kouluminen
Valvoja: ffp jäsenet
Renkaiden outo kouluminen
Tässä pari kesää jo päästelly nankang renkailla ja hyvät renkaat ovat olleetki ja näyttäisi että menisivät vielä tovin ennenkuin tarvisi vaihtaa vaan nyt on jo uusittava sarja. Eli hanttarinpuolen takarengas on jo sliksi muiden renkaiden ollessa tasaisesti kulunut. Mistä moinen voisi johtua? rengaspaineet olen pitäny samana kaikissa renkaissa. Kuluminen tapahtui kuukaudessa. Ensin kului renkaan ''selkä'' ja nyt näyttäis sisäpuoli kuluvan. Eli onko autosta tukivarret mutkalla. En kyllä ole autoa mihinkään tönäissyt, missä esim vanne olisi mennyt kieroon. Oisko puslat menny? Osaako kukaan kertoa? Autohan on VW vento 1.8 bensa -94
Mutta kun taka akselilistohan näissä on jäykkä ja mitään säätöähän periaatteessa näissä ei ole. Ainoat kiinnitykset on iskarin alapään kiinnitys yhdellä pultilla sekä itse taka-akselin palkkiin tuleva kiinnitys yhdellä pultilla puslan läpi. Tietenki vikana voi olla että takapalkki on banaanina yms. Onko puslien vaihto kuinka suuri urakka? entä jos korjaamolle vie niin hintavakin?
Samaa kyselin täällä meidän ventosta kun pelkääjän puolen kumit kulahti nopeammin kun kuskinpuolen, renkaissa pyörimissuunta joten puolelta toiselle vaihto ei onnistunut.
Moni veikkas että lämpö vaikuttais eli auto on aina parkissa aurinkoon päin ja näin ollen pelkääjänpuolen renkaat on aina lämpöisemmät kun ajamaan lähdetään.
Toinen juttu voi olla renkaat valmistus, velipojan ventosta kulahti eturenkaista 4mm 2000km aikana mystisesti, kulmissa ei ollut vikaa.
Eli rengas voi kulua tasaisesti määrättyyn mittaa jonka jälkeen ns kuorii pinnan loppuun.
Moni veikkas että lämpö vaikuttais eli auto on aina parkissa aurinkoon päin ja näin ollen pelkääjänpuolen renkaat on aina lämpöisemmät kun ajamaan lähdetään.
Toinen juttu voi olla renkaat valmistus, velipojan ventosta kulahti eturenkaista 4mm 2000km aikana mystisesti, kulmissa ei ollut vikaa.
Eli rengas voi kulua tasaisesti määrättyyn mittaa jonka jälkeen ns kuorii pinnan loppuun.
Tässä pari kesää jo päästelly nankang renkailla
Hyvää ja halpaa ei ole. Outo kuluminen voisi selittyä renkaiden materiaalikoostumuksen vaihtelulla. Yhdessä renkaassa seos on ollut pehmeämpää kuin muissa. En väitä, että asia olisi näin, mutta suuremmat laatu- ja materiaalitoleranssit voivat olla yksi tekijä jolla halpisrenkaiden valmistajat saavat renkaistaan halvempia.
Hyvää ja halpaa ei ole. Outo kuluminen voisi selittyä renkaiden materiaalikoostumuksen vaihtelulla. Yhdessä renkaassa seos on ollut pehmeämpää kuin muissa. En väitä, että asia olisi näin, mutta suuremmat laatu- ja materiaalitoleranssit voivat olla yksi tekijä jolla halpisrenkaiden valmistajat saavat renkaistaan halvempia.
Niin no miksei, jos on renkaat eri paistoerää... mutta luulisi että näillä "halpisrenkaiden" tekijöilläkin on sentään jotkin toleranssit?
Kaikesta huolimatta se on kiistämätöntä että toiset renkaat kuluvat nopeammin kuin toiset... ;)
Kyllä mullakin ventossa katosi "mystisesti" kuskinpuolen etupyörästä pinta lähelle sakkorajaa, muiden pintojen ollessa 6-7mm. Renkailla ajettu 10tkm. Vaihdoin edestä taakse ja en painanut kaasupoljinta pohjaan asti kiihdytyksessä, niin outo valkoinen savukin hävisi samalla kun kuluminen loppui.
Kuitenkin, kuluminen voi johtua raskaasta kaasujalasta, kovista jarrutuksista, kyläpillurallista, maantiellä ajourissa ajamisesta ymsyms. Vika ei aina ole autossa tai renkaissa.
Kuitenkin, kuluminen voi johtua raskaasta kaasujalasta, kovista jarrutuksista, kyläpillurallista, maantiellä ajourissa ajamisesta ymsyms. Vika ei aina ole autossa tai renkaissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa