2-osaisen vanteen purku- ja kasaus-ohjeita?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

B6
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.1.2006 8:44

2-osaisen vanteen purku- ja kasaus-ohjeita?

ViestiKirjoittaja B6 » 5.11.2009 13:26

Talven aikana tarkoitus ehostaa kesävanteita, mutta purkuun tarvittava avain, ja vinkkejä kaivataan. Tarvitseeko kasauspultit uusia joka kerta, vai kestääkö kerran purkaa ja kasata samoilla?

Vinkkejä kaivataan siis avaimen hankintaan, kiristysmomentteihin, ja tarvitseeko jotain "tököttiä" lisätä kasausvaiheessa pultteihin.

Vanteina 18" OZ- Racing Canyon II PL.
http://www.ozracing.co.uk/canyon2pl.htm

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 5.11.2009 15:38

Minä purin pariin otteeseen vanhat BBS RK-2 vanteet.. Eipä siinä muuta ole kuin pultit pois ja keskiö irti. Avain on ainakin bbs:llä mallia XTZ, eli 12 kulmainen uppokanta.
Kasauksessa huolellinen puhdistus pinnoille ja ainakin itse laitoin liimaa pultteihin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.11.2009 15:40

onko muuten tietoa/kokemusta kuinka tiukassa esim tommosten vanhojen BBS vanteiden liimaus on? vai lähteekö helposti kun ottaa vaan ruuvit irti?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 5.11.2009 16:05

OZilla on oma avain.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.11.2009 16:46

Dopilta ainakin löytyy noita avaimia.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 5.11.2009 18:32

mulla oli 2 sarjaa RS vanteita kertaalleen vissiin kasailtu jo, meinaan sain hakata ja heitellä isoon koivupölliin ja 3kg massavasaralla takoo et lähti irti liimoistaan. Tehtaan liimauksista lähti ihan nätisti kolmas sarja minkä entrasin

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 25.7.2010 22:49

Schmidtin vanteissa on myös 12 kantainen pultti, mutta esim 9mm piippuvarsi menee siihen aika tarkkaan, onko sitli tuo oma avain selvästi parempi? Onkos noissa pulteissa mikä momentti?
Mites tiivistys parhaiten, sikaflexillä varmaan onnistuu mutta mahdollinen purku paha? Entäs jos laittaa noita tiivistetahnoja (moottoriin tarkoitettuja), sehän ei samalla tavalla tarraa kiinni kuten vaikka joku tuulilasin liimamassa?


Edit: Täältä löytyi useisiin eri vanteisiin momenttiarvoja
http://www.edition38.com/forums/index.p ... 27763&st=0


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa