Miks Passat käynnistyy vasta KAUAN avainta kääntelemällä!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

Miks Passat käynnistyy vasta KAUAN avainta kääntelemällä!

ViestiKirjoittaja jukki60 » 21.7.2010 19:31

Vaimolta menee kohta hermot. (ei minulta, ehei) Passat käynnistyy aamuisin vasta kun avainta on käännellyt vähintään 50 kertaa. Kaikki mittarin valot syttyvät normaalisti, ja solenoidista ja vaihdekepistä kuuluu naksahdus, mutta startti ei pyöritä.

-Virtalukon pohja on vaihdettu hiljan. Nyt sieltä nousi savua, eikä valojen summeri enää toimi.
-Akku on uusi ja liitokset putsattu.

Outoa on että kerran käynnistyttyään, auto lähtee aina laakista, kunnes seisoo muutaman tunnin ja sama avaimen kääntely alkaa.

Auto on seisonut tallissa puolivuotta ja pitäisi saada käyttöön.

Mikä kumma voisi olla syynä?
-Automaattilaatikon jokin käynnistysesto? Onko jarrupolkimessa sellainen?
-Käynnistyksenestokortin vika?
-Solenoidi jumissa vaikka naksahtaa?

Passat VARIANT GT L485 EG2 AUTOMAATTI vm.96. rekisteröity -95
-85kW nelipyttyinen bensakone (2,0L) AGG T8A, Simos, Katalysaattori, MVEG2 (?)
-4-pykälinen automaattivaihteisto CLK

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.7.2010 19:39

Kokeileppa tuo solenoidi vaihtaa. Itelläni naksahti oikein hyvin ja suoralla virralla kyllä starttas, mutta solenoidilta ei menny startille virta. Uudella pelaa loistavasti, hintaa tuolla oli 3x euroa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.7.2010 20:50

Onko tuossa tomaattilaatikossa anturi joka tunnistaa vapaan vaihteen eli ns käynnistyksenesto takkuais.
Auton seisottaminen on pahasta.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.7.2010 22:32

^ ei solenoidikaan napsahtaisi, jos vaihde ei saisi N/P tietoa.

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 22.7.2010 7:11

Kiitti vastauksista. Käväisen Merteilissa ostamassa solenoidin. Se onkin aika helpossa paikassa vaihtaa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 22.7.2010 21:25

tarkasta moottorin ja rungon välinen maajohto, jos poikki/irti niin startti voi maadottaa itsensä jopa virtalukon kautta(ja voihan siitä lukonpohjasta silloin tulla savut ulos...)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa