Missähän ko. putki sijaitsee? Olen ihmetelyt kun ei yhtään vettä tiputa ja tällä kelillä on kylmästöintiä käytetty...
Manuaali-ilmastointi ja alkuperäinen.
Ihmettelyt johtunee siitä että aina kun ilmastoinnin ottaa pois päältä tulee se tiskirätin tunkkainen haju...Desifioin järjestelmän AutoGlymin purkilla,auttoi noin 2 päivää.Tuli vaan mieleen että jos siellä sitä kostetutta on paljon niin ei ihme että haiskahtaa ja hometta kertyy.Kuulemma tuota bakteerien ja homeen kertymistä voi estää sillä että napsauttaa a/c:n pois muutamia minuutteja ennen kuin sammuttaa auton jotta kenno kuivuisi...
Passat B4 ilmastoinnin kondessiveden poistoputki?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Vedenpoistoputki on apukuskin jalkatilassa about keskellä. Konehuoneen puolella rintapellin alumiinifolion alaosassa on aukko/kevennys. Vähä hankala selittää ihan tarkka paikka mutta sijainti löytynee parhaiten kun tongit sisältä puhallinkotelon alaosaa.
Ja kyllähän se vettä oksentaa, keleistä ja ajotavasta riippuen toisinaan ihan lätäköksi asti.
Ja kyllähän se vettä oksentaa, keleistä ja ajotavasta riippuen toisinaan ihan lätäköksi asti.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
En ole vielä purkanut ja tutkinut mutta kyllähän tuo kylmyrin kenno on enemmän repsikan puolella,ennen varsinaista lämppärin kennoa.
Oli ihan mielenkiintoista vaihtaa tuo lämmityslaitteen puhallin kun se "aukeaa" suoraan taaksepäin ja on heti kojelaudan metallirunko vastassa.Ei ilmastoillisissa moottori tipahtaa suoraan alas,näin olen ymmärtänyt.Ja eihän tuossa ole hanskalokeroakaan,sen verran kylmyri vie tilaa.
Tänään huomasin,kun kaupassa kävin,että pieni lammikko oli tullut betonille.Siihen oikean runkoaisan kohdalle,ilmeisesti valuttaa sinne aisan sisälle veden? Vai tuleeko putkella alas asti?
Noista desifiointivaahdoista/suihkeista kokemuksia? Olen nyt 1 purkin glymiä kokeillut,tosin tämähän ei ole vaahtoa vaan ilmaan suihkutettavaa ainetta jota sisäilmankierto päällä kierrätetään kennon lävitse.Toimi sen pari päivää.
Jos seuraavaksi tekis niin että ostaisi vaahtoa ja "raikastetta",kaivaisi tuota kennoa esille tai yrittää vesiputken läpi saada sitä sinne.Ja raikaste vielä peliin...
Oli ihan mielenkiintoista vaihtaa tuo lämmityslaitteen puhallin kun se "aukeaa" suoraan taaksepäin ja on heti kojelaudan metallirunko vastassa.Ei ilmastoillisissa moottori tipahtaa suoraan alas,näin olen ymmärtänyt.Ja eihän tuossa ole hanskalokeroakaan,sen verran kylmyri vie tilaa.
Tänään huomasin,kun kaupassa kävin,että pieni lammikko oli tullut betonille.Siihen oikean runkoaisan kohdalle,ilmeisesti valuttaa sinne aisan sisälle veden? Vai tuleeko putkella alas asti?
Noista desifiointivaahdoista/suihkeista kokemuksia? Olen nyt 1 purkin glymiä kokeillut,tosin tämähän ei ole vaahtoa vaan ilmaan suihkutettavaa ainetta jota sisäilmankierto päällä kierrätetään kennon lävitse.Toimi sen pari päivää.
Jos seuraavaksi tekis niin että ostaisi vaahtoa ja "raikastetta",kaivaisi tuota kennoa esille tai yrittää vesiputken läpi saada sitä sinne.Ja raikaste vielä peliin...
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Voi olla että Ventossa on niin mutta pasuunassa mahtuu moottori tulemaan muutaman sentin ulospäin ja sitten ottaa kiinni siihen kojelaudan alareunaan.Taivuttaa et voi alaspäin koska siipi on vielä todella syvällä kotelossa.Kun kojelaudan reunaa saa nousemaan muutamia senttejä,mahtuu moottori tulemaan niin ulos että siipipyörä on ulkona.Varovainen saa olla.
Nyt on hyvä tilaisuus vertailla mitä kaikkea eroa on saman mallisarjan sisällä kun on 2 samanikäistä autoa tontilla.Eli toi Tdi-farkku ja sille hommasin varaosa-autoksi -94 bensa-farkun.(2.0+aut,GL varustuksella) Siinä olis muuten hyvää osaa,ajettu 159tkm ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja,suomi-auto.
No niin,takas asiaan...
Äsken käyttelin autoa pihassa kylmyri päällä ja kyllä sieltä jostan pohjasta vähän vettä tippui eli ei ole ihan tukossa putki.
Pitänee huomenna vaahdottaa kenno ja toivoa että auttaisi..
Nyt on hyvä tilaisuus vertailla mitä kaikkea eroa on saman mallisarjan sisällä kun on 2 samanikäistä autoa tontilla.Eli toi Tdi-farkku ja sille hommasin varaosa-autoksi -94 bensa-farkun.(2.0+aut,GL varustuksella) Siinä olis muuten hyvää osaa,ajettu 159tkm ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja,suomi-auto.
No niin,takas asiaan...
Äsken käyttelin autoa pihassa kylmyri päällä ja kyllä sieltä jostan pohjasta vähän vettä tippui eli ei ole ihan tukossa putki.
Pitänee huomenna vaahdottaa kenno ja toivoa että auttaisi..
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Huolto onnistuneesti tehty, Toimin seuraavasti:Repsikan airbag pois-lämppärin puhaltimen moottori pois-puhaltimen etuvastus pois.Näin sain näkyviin kylmyrin kennon tai siis osan siitä.Näytti olevan harmaata pölyn tapaista mömmöä siellä täällä.Sitten kaadoin vähän vettä sinne kylmyrin koteloon todetakseni että kyllä se sieltä lattialle valuu.Eli putki on jotenkin auki.
Seuraavaksi levitin vaahtoa kennoon,käytin ohutta muoviputkea että pääsin kennon perälle saakka.Annoin vaikuttaa noin 5 min ja huuhdoin lämpimällä vedellä kennon.Sitten vielä toistin toimenpiteen mutta nyt ruiskutin oikein reilusti vaahtoa ja kasasin laitteiston jotta sain kylmyrin päälle.Ja kondenssivesi hoiti homman loppuun...Ei haise enään tiskirätille...
Aineena käytin seuraavaa:http://www.cc-company.fi/files/574_zep-fcc.pdf
Seuraavaksi levitin vaahtoa kennoon,käytin ohutta muoviputkea että pääsin kennon perälle saakka.Annoin vaikuttaa noin 5 min ja huuhdoin lämpimällä vedellä kennon.Sitten vielä toistin toimenpiteen mutta nyt ruiskutin oikein reilusti vaahtoa ja kasasin laitteiston jotta sain kylmyrin päälle.Ja kondenssivesi hoiti homman loppuun...Ei haise enään tiskirätille...
Aineena käytin seuraavaa:http://www.cc-company.fi/files/574_zep-fcc.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa