Passat B4 ilmastoinnin kondessiveden poistoputki?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

Passat B4 ilmastoinnin kondessiveden poistoputki?

ViestiKirjoittaja General_Lee » 14.7.2010 12:29

Missähän ko. putki sijaitsee? Olen ihmetelyt kun ei yhtään vettä tiputa ja tällä kelillä on kylmästöintiä käytetty...

Manuaali-ilmastointi ja alkuperäinen.

Ihmettelyt johtunee siitä että aina kun ilmastoinnin ottaa pois päältä tulee se tiskirätin tunkkainen haju...Desifioin järjestelmän AutoGlymin purkilla,auttoi noin 2 päivää.Tuli vaan mieleen että jos siellä sitä kostetutta on paljon niin ei ihme että haiskahtaa ja hometta kertyy.Kuulemma tuota bakteerien ja homeen kertymistä voi estää sillä että napsauttaa a/c:n pois muutamia minuutteja ennen kuin sammuttaa auton jotta kenno kuivuisi...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.7.2010 13:03

Vedenpoistoputki on apukuskin jalkatilassa about keskellä. Konehuoneen puolella rintapellin alumiinifolion alaosassa on aukko/kevennys. Vähä hankala selittää ihan tarkka paikka mutta sijainti löytynee parhaiten kun tongit sisältä puhallinkotelon alaosaa.
Ja kyllähän se vettä oksentaa, keleistä ja ajotavasta riippuen toisinaan ihan lätäköksi asti.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.7.2010 20:17

Hyväksi todettu desinfiointi tapa on työntää juuri tästä kondenssi vedenpoisto kanavasta desinfiointi vaahto suoraan kennon alle.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.7.2010 20:56

Eipä ole kenno ainakaan ventossa tuossa kohtaa vaan noin 10cm edestä katsottuna vasemmalla, ja poistoputki on niin että laatikon pohjalle voi tulla senttikin vettä että pinta saavuttaa poistoputken.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 15.7.2010 22:52

En ole vielä purkanut ja tutkinut mutta kyllähän tuo kylmyrin kenno on enemmän repsikan puolella,ennen varsinaista lämppärin kennoa.

Oli ihan mielenkiintoista vaihtaa tuo lämmityslaitteen puhallin kun se "aukeaa" suoraan taaksepäin ja on heti kojelaudan metallirunko vastassa.Ei ilmastoillisissa moottori tipahtaa suoraan alas,näin olen ymmärtänyt.Ja eihän tuossa ole hanskalokeroakaan,sen verran kylmyri vie tilaa.

Tänään huomasin,kun kaupassa kävin,että pieni lammikko oli tullut betonille.Siihen oikean runkoaisan kohdalle,ilmeisesti valuttaa sinne aisan sisälle veden? Vai tuleeko putkella alas asti?

Noista desifiointivaahdoista/suihkeista kokemuksia? Olen nyt 1 purkin glymiä kokeillut,tosin tämähän ei ole vaahtoa vaan ilmaan suihkutettavaa ainetta jota sisäilmankierto päällä kierrätetään kennon lävitse.Toimi sen pari päivää.

Jos seuraavaksi tekis niin että ostaisi vaahtoa ja "raikastetta",kaivaisi tuota kennoa esille tai yrittää vesiputken läpi saada sitä sinne.Ja raikaste vielä peliin...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.7.2010 11:20

Mitä nyt venton ja 4-kopan golffin lämppärin laatikoita tuossa tutkin niin samanlaisia ovat eli tuskin passat on poikkeus.
Lämppärin moottori tipahtaa tosiaan alaspäin ja on kiinni 5 ruuvilla (ainakin pysyy prkle).
Ja tuosta lämppärin moottorin aukosta tuo ilmastoinnin kenno jo näkyykin.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 16.7.2010 14:46

Tarkennan vielä että B4 Pasuunassa jos on ilmastointi niin lämppärin moottori aukeaa suoraan taaksepäin.Helpoiten moottorin saa pois kun irroittaa kojelaudan päässä olevat ruuvit ja nostaa kojelautaa sen verran ylös että saa muljautettua moottorin kojelaudan rungon ohitse.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.7.2010 18:46

Kyllä sen pitäis mahtua ilman mitään kikkailuja, tai tyypilistä vagia jos tuossakin hommassa pitää puoli autoa purkaa.
Muistaakseni ventossa piti hieman nypätä taaksepäin sitä puhallinta ja sit tipahtaa alas.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 16.7.2010 19:33

Voi olla että Ventossa on niin mutta pasuunassa mahtuu moottori tulemaan muutaman sentin ulospäin ja sitten ottaa kiinni siihen kojelaudan alareunaan.Taivuttaa et voi alaspäin koska siipi on vielä todella syvällä kotelossa.Kun kojelaudan reunaa saa nousemaan muutamia senttejä,mahtuu moottori tulemaan niin ulos että siipipyörä on ulkona.Varovainen saa olla.

Nyt on hyvä tilaisuus vertailla mitä kaikkea eroa on saman mallisarjan sisällä kun on 2 samanikäistä autoa tontilla.Eli toi Tdi-farkku ja sille hommasin varaosa-autoksi -94 bensa-farkun.(2.0+aut,GL varustuksella) Siinä olis muuten hyvää osaa,ajettu 159tkm ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja,suomi-auto.

No niin,takas asiaan...

Äsken käyttelin autoa pihassa kylmyri päällä ja kyllä sieltä jostan pohjasta vähän vettä tippui eli ei ole ihan tukossa putki.

Pitänee huomenna vaahdottaa kenno ja toivoa että auttaisi..

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 17.7.2010 17:49

Huolto onnistuneesti tehty, Toimin seuraavasti:Repsikan airbag pois-lämppärin puhaltimen moottori pois-puhaltimen etuvastus pois.Näin sain näkyviin kylmyrin kennon tai siis osan siitä.Näytti olevan harmaata pölyn tapaista mömmöä siellä täällä.Sitten kaadoin vähän vettä sinne kylmyrin koteloon todetakseni että kyllä se sieltä lattialle valuu.Eli putki on jotenkin auki.

Seuraavaksi levitin vaahtoa kennoon,käytin ohutta muoviputkea että pääsin kennon perälle saakka.Annoin vaikuttaa noin 5 min ja huuhdoin lämpimällä vedellä kennon.Sitten vielä toistin toimenpiteen mutta nyt ruiskutin oikein reilusti vaahtoa ja kasasin laitteiston jotta sain kylmyrin päälle.Ja kondenssivesi hoiti homman loppuun...Ei haise enään tiskirätille...

Aineena käytin seuraavaa:http://www.cc-company.fi/files/574_zep-fcc.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa