Erikoinen sattuma.
Samaan aikaan ku säädettiin aurauskulmat ja pantiin uudet renkaat alle, niin alkoi molemmilta puolen kuulua kolahdus kun kääntää ja jos samalla monttu tai kadunreuna. Tuntuu aivan jalkapohjissa asti kolaus.
Vasta vaihdettu sisä- ja ulkopäät raidetankoon molemmin puolin sekä koiranluut myös. Muualla ei pitäny olla väljää. Katsastusmies ensin löysi koiranluut ja pyöräkulman säätäjä raidetangon sisäpään.
Piti oikein tarkistaa oliko jotain jääny löysälle pojilta säätöjen jälkeen ku just samaan aikaan tämä kolahtelu ilmeni...
Korihela, alapallo? niin ja renkaat pultit on kiinni...
T4 etupää kolahdus
Valvoja: ffp jäsenet
Itelle vaihdettiin just kallistuksenvakaajan pätkät. Hauskinta oli että vaikka katsastusmies määräsi ne vaihtoon ne oli aivan ehjät. Oli tiukka ottaa pois(laikka) ja laittaa uudet takasin.
Tarkoitatko omalla kohdalla niitä kumiheloja mitkä on kallistuksenvakaaja-tangon ympärillä ja korissa kiinni, eikä näitä 15cm tangon kumeja?
Ala/yläpalloa itekki veikkaan omassa.
Tarkoitatko omalla kohdalla niitä kumiheloja mitkä on kallistuksenvakaaja-tangon ympärillä ja korissa kiinni, eikä näitä 15cm tangon kumeja?
Ala/yläpalloa itekki veikkaan omassa.
Oikein kun kunnolla heiluttaa rengasta, niin kuskin puolelta tuntuu pieni välys.
Välys vähenee ku painaa samalla jarrua ja heiluttaa, mutta ei poistu kokonaan.
Jotain pientä siritystä kuuluu myös sieltä suunnalta kenties. Laakeri? Voisiko tosiaan laakeri tehdä moisen kolhduksen?
Yleensä mulla laakerit alkanu ujeltaan ja rahisemaan.
Välys vähenee ku painaa samalla jarrua ja heiluttaa, mutta ei poistu kokonaan.
Jotain pientä siritystä kuuluu myös sieltä suunnalta kenties. Laakeri? Voisiko tosiaan laakeri tehdä moisen kolhduksen?
Yleensä mulla laakerit alkanu ujeltaan ja rahisemaan.
>Tarkoitatko omalla kohdalla niitä kumiheloja mitkä on kallistuksenvakaaja-tangon ympärillä
>ja korissa kiinni, eikä näitä 15cm tangon kumeja?
Juuri niitä tarkoitin. Mä vaihdoin omaani oikealle puolelle raidetangon molemmat päät,
kun niissä oli väljää, ja äänet katosivat. Kun sain käänneltyä ratin taas suoraksi
kyseisen rt pituutta muuttamalla kolina alkoi uudelleen... Eli kun ohjauskulmat oli
harituksella, se vänkäsi ilmeisesti nivelet sellaseen asentoon missä ne ei kolise...
Tuo taas jotenkin kielisi pallojen väljyydestä...
>ja korissa kiinni, eikä näitä 15cm tangon kumeja?
Juuri niitä tarkoitin. Mä vaihdoin omaani oikealle puolelle raidetangon molemmat päät,
kun niissä oli väljää, ja äänet katosivat. Kun sain käänneltyä ratin taas suoraksi
kyseisen rt pituutta muuttamalla kolina alkoi uudelleen... Eli kun ohjauskulmat oli
harituksella, se vänkäsi ilmeisesti nivelet sellaseen asentoon missä ne ei kolise...
Tuo taas jotenkin kielisi pallojen väljyydestä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa