vakionopeus onglema (T5 vm2004)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

porteri-T5
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.8.2009 3:46

vakionopeus onglema (T5 vm2004)

ViestiKirjoittaja porteri-T5 » 27.5.2010 12:44

aika omituinen vika vakionopeuden ja tietokoneeseen kaikki viittaisi eli kun ajelee tovin cruisella ja jostain syystä pitää jarruttaa alle halutun nopeuden tietysti cruise tippuu pois mutta sen jälkeen autoa ei saa enää kulkemaan enemmää kuin 98.5km/h millaan vaihteella, auto kyllä kiertää ja käy hienosti, ei auta vaikka ottaisi cruisen pois päältä.

ainoa mikä auttaa on kipaista pientareella sammutamassa auto ja starttaamassa se uudelleen sen jälkeen vika on taas pois, jo joka kertahan tämä ei tietysti tapahdu mutta noin kerran kaks kuukaudessa.

aika kiusallinen vika, ei mikään killeri kuitenkaan mistäs tälläistä kannattaa alkaa metsästämään ? onko autossa joku salattu ylinopuden estin tai kuormureille tyypillinen nopuden(esto)säädin (kuten kuormaautoissa 90km/h)

auto on kyllä ihan suomi auto

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 27.5.2010 12:51

Vikakoodien luku ensimmäisenä. Voi olla ettei johdu tuosta vakkarista tuo vika vaan saattaa mennä vikatilaan jostain muusta syystä.

Oletko kokeillut vauhdissa käyttää nopeasti virta-avainta nollilla niin ettei auto ehdi sammua? Pitäisi onnistua kuitata vikatila pois noinkin niin ei tarvi aina parkkiin mennä sammuttamaan.

porteri-T5
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.8.2009 3:46

ViestiKirjoittaja porteri-T5 » 2.6.2010 19:26

en oo vauhdissa tiellä viitsinyt alkaa avaimella kikkailemaan ettei mene rattilukko päälle mutta pientareella niin että auto vielä rullaa se auttaa tilanteeseen

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 3.6.2010 8:26

Ei mene rattilukko päälle kunhan et ota avainta pois sieltä lukosta.

porteri-T5
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.8.2009 3:46

ViestiKirjoittaja porteri-T5 » 9.6.2010 18:00

non niin nyt se on luettu

"16618 p0234 ahtopaineen säätö, säätöraja ylittynyt satunnainen"

http://s2central.net/images/boost_control.jpg

nyt epäilen että joko se on vain sattumaa ja n75 säädin on rikki tai "ecu j220" moottorin ohjaus yksikkö komentaa n75 väärin ja vie voimat biilistä --> jotkut kai kutsuu tätä limp-modeksi ?

porteri-T5
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.8.2009 3:46

ViestiKirjoittaja porteri-T5 » 9.6.2010 18:01



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa