Koliseva Passat vol. xxx
Valvoja: ffp jäsenet
Koliseva Passat vol. xxx
99-vuotinen Passat kolisee etupäästä. Kuulostaako tutulta?
Kun jarruttaessa paino menee etupyörille, niin kolahtaa ja sama kolahdus kuuluu kiihdyttäessä, kun etupää lähtee vetämään.
Nivelissä ei repien tunnu välyksiä.
Iskarin yläpään pulttien kiristys ei auttanut ongelmaan.
Kun jarruttaessa paino menee etupyörille, niin kolahtaa ja sama kolahdus kuuluu kiihdyttäessä, kun etupää lähtee vetämään.
Nivelissä ei repien tunnu välyksiä.
Iskarin yläpään pulttien kiristys ei auttanut ongelmaan.
Morjes. Ittellä kanssa kolahteli lähes samalla tavalla. Vaihdoin autoon kaikki tukivarret, jonka jälkeen siis tuo kolina rupesi kuulumaan noin, ennen kolisi eritavalla.
Eilen kiristin yläpään tukivarret sisäpuolelta uusiin asentoihin koska tukivarsien vaihdossa asensin ne osoittamaan liian alas (ohjeiden mukaan vakiojousille..) mutta autossa on ~35mm mad. alusta.
Eilen ajossa en enää huomannut tuota kolinaa mutta tänään ajellaan lisää ja katsellaan josko vika olisi poistunut.
Eli tuossa tapauksessa mulla oli tukivarsien sisemmät puslat kokoajan ajossa kierteellä...
Jos tuosta nyt jotain ymmärtää :)
Eilen kiristin yläpään tukivarret sisäpuolelta uusiin asentoihin koska tukivarsien vaihdossa asensin ne osoittamaan liian alas (ohjeiden mukaan vakiojousille..) mutta autossa on ~35mm mad. alusta.
Eilen ajossa en enää huomannut tuota kolinaa mutta tänään ajellaan lisää ja katsellaan josko vika olisi poistunut.
Eli tuossa tapauksessa mulla oli tukivarsien sisemmät puslat kokoajan ajossa kierteellä...
Jos tuosta nyt jotain ymmärtää :)
Luultavasti kysessä joku etupään tukivarsista. Itsellä samantyyppistä kolinaa noin vuosi sitten ja vika korjaantui vaihtamalla toinen ylätukivarsi. Meni muuten tuo välys myös katsastusmieheltä ohi, sitä ei huomannut kuin rengas maassa heilutellessa.
Nyt vika tuli kuitenkin uudestaan ja vaihdoin molemmat ylätukivarret, ei kolina kadonnut. Täytynee kokeilla tuota sisäpään asennon säätöä, mieli tekis vaihtaa kaikki tukivarret, mutta Gorron tarinan jälkeen saattaa jäädä tekemättä.
Nyt vika tuli kuitenkin uudestaan ja vaihdoin molemmat ylätukivarret, ei kolina kadonnut. Täytynee kokeilla tuota sisäpään asennon säätöä, mieli tekis vaihtaa kaikki tukivarret, mutta Gorron tarinan jälkeen saattaa jäädä tekemättä.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 24.8.2009 1:12
kyllä tuo on nii perusominaisuus ko. autossa että ei muuta ku koko sarja vaa alle uus.. eli kaikki etupään varret ja nivelet.. jos alusta muuten vakio niin 300€ maksaa ihan ok sarja. jos vaihtaa varren kerralla nii niitä saa olla vaihtamassa kokoajan ja hermot menee. aina on jossain väljää.. Kolinat katoaa varmasti. sarja vaan tulee asentaa oikeen.. eli tietyt tukivarret auton painon ollessa renkaalla..
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
täällä myös ihmetellään mistä kolisee.. autoon (03 passat) laitettiin vahvistettu tukivarsi sarja mutta nyt kolahtelee loivissa töyssyissä ja esim kaupunki ajossa kaistan vaihdoissa yms missä pitää kääntää rauhallisesti ees taas. paikoillaan rattia heilutellessa kuuluu kolahdus. onko raidetangoissa ollu vikoja? tuntuu kun ois ratti akselin päässä klappia. jokatapauksessa ärsyttävä ääni ja ois kiva keksiä missä vikaa.
tukivarsisarja
kannattaa tilata suoraan saksasta 130eur+26 postikulut 14 osainen sarja
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Ei ihan tuohon hintaan, mutta melkein. Ebayssä noita on myynnissä moniakin sarjoja. Tässä yksi hintaan 134€+27€.
http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-SATZ-AUDI ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-SATZ-AUDI ... 286.c0.m14
Itselläni vaihdettu reilu vuosi sitten tuo Slamitin vahvistettu sarja ja nyt kolisee juuri Jakke78 kuvailemalla tavalla.. Vaihdoin eteen moottorin alle metallisen pohjapanssarin ja kolina alkoi sen jälkeen.. Huollossa pistivät sen syyksi, että kuulemma hakkaisi siihen moottori, mutta sama vika on toistunut vaikka peltiä lasketiin prikkojen avulla. Ens viikolla auto on menossa kausihuoltoon ja asiaa tutkitaan edelleen.. Eli kannattaa vielä miettiä noiden puslien vaihtoa.. :) Katsotaan mitä ensiviikolla löytyy.. Onko kellään muulla neuvoja? Voisiko moottorin tukikumit olla löysällä tai jotain?
markushyry
Lähetetty: 26.8.2009 12:00 Viestin aihe:
kyllä tuo on nii perusominaisuus ko. autossa että ei muuta ku koko sarja vaa alle uus.. eli kaikki etupään varret ja nivelet.. jos alusta muuten vakio niin 300€ maksaa ihan ok sarja. jos vaihtaa varren kerralla nii niitä saa olla vaihtamassa kokoajan ja hermot menee. aina on jossain väljää.. Kolinat katoaa varmasti. sarja vaan tulee asentaa oikeen.. eli tietyt tukivarret auton painon ollessa renkaalla..
Koitin jo haulla selailla, mutten noita ohjeita mistään löytänyt (?). Tod näk vkl pitäisi omat tukivarret vaihtaa vahvistettuihin, ja jonkinsortin info tuosta oikeasta asennustavasta olisi poikaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 14.9.2009 18:22
jatketaampa tähän. oon nyt ajanu tolla kolisevalla passatilla vuoden - katsastuksessa pomppas ylätukivarresta mikä vaihdettiin. ei kolina loppunut. iskarin yläpään laakeri on kans vaihettu.. ei auttanut. katsastuksessa ei mitään sanottu kolinasta vaikka kolkatti kivasti. kuivilla keleillä kolina saatananmoista, kosteella ei niin pahaa. kolahtaa kun auton starttaa.. mukulakadulla kolkattaa, samoin jos alle 40km/h vauhti.. on väännelty ja käännelty varsia ei mitään poikkeevaa? (ja vaihdettu slamitin kestävämpään malliin, mut ei hyötyä). liiikkeessä näytetty/etitty vikaa ja ei löytynyt aiheuttajaa. mistä etsiä kolinan syy?? kohta menee auto vaihtoon jos ei ala syytä löytymään ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa