Golf Mk2 Syncro vertailutodistus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 Syncro vertailutodistus
Terve!
Koitin etsiä foorumin kätköistä vertailutodistusta MK2 syncro Golffiin GU ja 1P koneiden välille.
Itselläni on kaasari koneinen 1.8 ja tarkoitus olisi asentaa ohjemoitava ruisku. Nyt tarvittaisiin vaan hieman dataa jarrujen, vaihdelaatikon yms. vastaavuuksista.
Ymmärtääkseni kyseinen 1P (98hv) kone on vain kaasari GU (90hv) koneen korvaaja, eikä autoon juurikaan muita muutoksia ole samalla tullut.
Jos joltain löytyisi jotakin data lehteä tai vast. (tai mahdollista linkkiä ketjuun jossa asiaa on jo käsitelty) niin olisin erittäin kiitollinen.
Auttaa eivät osanneet Herra Google eikä Haynes.
Koitin etsiä foorumin kätköistä vertailutodistusta MK2 syncro Golffiin GU ja 1P koneiden välille.
Itselläni on kaasari koneinen 1.8 ja tarkoitus olisi asentaa ohjemoitava ruisku. Nyt tarvittaisiin vaan hieman dataa jarrujen, vaihdelaatikon yms. vastaavuuksista.
Ymmärtääkseni kyseinen 1P (98hv) kone on vain kaasari GU (90hv) koneen korvaaja, eikä autoon juurikaan muita muutoksia ole samalla tullut.
Jos joltain löytyisi jotakin data lehteä tai vast. (tai mahdollista linkkiä ketjuun jossa asiaa on jo käsitelty) niin olisin erittäin kiitollinen.
Auttaa eivät osanneet Herra Google eikä Haynes.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Liikenneministeriön päätös 779/1998, Pykälä 6 :
"1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %."
Kaasuttimen vaihto polttoaineen suihkutuslaitteistoon katsotaan lisäävän 10% tehoa. Joten vertailutodistus tarvitaan. Tosin nyt vasta huomasin kohda "Ellei muuta osoiteta...". Tämän vois tulkita, jos dyno tulos löytyy jossa teho ei nouse, todistuksia ei tarvita.
Joka tapauksessa, yksinkertaisuudessaan tarvitsisin paperin jossa mk2 syncro golffista ruiskulla olisi lueteltu jarrujen koot ja mahdollisesti vaihdelaatikon tyyppi. Tämä riittää. Koomista sinäänsä kun ne todennäköisesti ovat samat, ikään liittyviä muutoksia lukuunottamatta.
Mutta laki on laki, ja mustaa tarvitaan valkoisella. Miten auttavia tapauksessa mahdetaan olla "marmoritiskillä". sitä voisi käydä koittamassa. Mutta mitä perustuu entisiin kokemuksiin toisen saksalaisen merkin kanssa niin maahantuojalta tai merkkimyyjältä oli aivan turha mennä mitään kyselemään, edes rahalla ei tuntunut saavan apua.
Luulisi että joku olisi vastaavia papereita joskus täälläkin tarvinnut.
"1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %."
Kaasuttimen vaihto polttoaineen suihkutuslaitteistoon katsotaan lisäävän 10% tehoa. Joten vertailutodistus tarvitaan. Tosin nyt vasta huomasin kohda "Ellei muuta osoiteta...". Tämän vois tulkita, jos dyno tulos löytyy jossa teho ei nouse, todistuksia ei tarvita.
Joka tapauksessa, yksinkertaisuudessaan tarvitsisin paperin jossa mk2 syncro golffista ruiskulla olisi lueteltu jarrujen koot ja mahdollisesti vaihdelaatikon tyyppi. Tämä riittää. Koomista sinäänsä kun ne todennäköisesti ovat samat, ikään liittyviä muutoksia lukuunottamatta.
Mutta laki on laki, ja mustaa tarvitaan valkoisella. Miten auttavia tapauksessa mahdetaan olla "marmoritiskillä". sitä voisi käydä koittamassa. Mutta mitä perustuu entisiin kokemuksiin toisen saksalaisen merkin kanssa niin maahantuojalta tai merkkimyyjältä oli aivan turha mennä mitään kyselemään, edes rahalla ei tuntunut saavan apua.
Luulisi että joku olisi vastaavia papereita joskus täälläkin tarvinnut.
Kyllä vaan löytyy 1P:tä matalastakin syncrosta. Jarrut on samat 239x10mm ja takana rummut. Vakaajat eessä ja takana sekä absit ainakin mulla. G60 syncrossa on vissiin taka-akselisto erilainen ja levyt takana? Ja vaihteisto on geessä 02A ja syncrossa ainakin kytkinkoppa erilainen ku etuvedossa. Etujarruthan tuohon käy ihan niinkun etuvetosissa.
Ok. Hyvä tietää että jarruiltaan ainakin vastaa toisiaan. Nyt vaan enää tarvii löytää sama kirjallisena. Tutustuin tänään pohjoismaiden suurimmassa nettikaupasta autodataan, jospa sieltä löytyisi jotain kirjallista. AKTE:a voisi kanssa kokeilla, kun ehdin.
Pellikka: Mitä tarkoitit viimeisellä lauseella "Etujarruthan tuohon käy ihan niinkun etuvetosissa". Jarru muutoksia?
Käytännössä tohon G60 ei tarvi verrata, 1P riittää. Joten jarru muutoksia ei tarvita byrokratiaa varten, käytännössä toki vaihto voi olla järkevää.
Tuo yksi vertailu todistus joka löytyi juuri tuolta Beissin lähettämän linkin takaa, toimii 16V muutoksissa mutta ei tässä tapauksessa.
Pellikka: Mitä tarkoitit viimeisellä lauseella "Etujarruthan tuohon käy ihan niinkun etuvetosissa". Jarru muutoksia?
Käytännössä tohon G60 ei tarvi verrata, 1P riittää. Joten jarru muutoksia ei tarvita byrokratiaa varten, käytännössä toki vaihto voi olla järkevää.
Tuo yksi vertailu todistus joka löytyi juuri tuolta Beissin lähettämän linkin takaa, toimii 16V muutoksissa mutta ei tässä tapauksessa.
Taka-akselisto on sama levy- ja rumpujarrullisissa malleissa. Levyjarruja varten tarvitset syncron omat takasatulan kannakkeet, joita saa marmoritiskiltä. Ei kuitenkaan ihan halvalla.
Todellinen ongelma 16v koneen asennuksessa syncroon on etuperän kiinnitys lohkoon. Läheskään kaikissa lohkoissa, mm. KR, ei ole paikkaa etuperän apumiehen puolesen pään kiinnikkeelle.
Todellinen ongelma 16v koneen asennuksessa syncroon on etuperän kiinnitys lohkoon. Läheskään kaikissa lohkoissa, mm. KR, ei ole paikkaa etuperän apumiehen puolesen pään kiinnikkeelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa