Boraan alustasarjaa, mitä muuta tulisi huomioida?
Valvoja: ffp jäsenet
Boraan alustasarjaa, mitä muuta tulisi huomioida?
Alkuperäisten jousten/iskarien tilalle olisi hankinnassa 40/30 GTS alustasarja, tällainen:
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=17309&productcategory=326§ion=c
Tarvinneeko tuota varten hommata säädettävät koiranluut ja onko niistä käytännössä minkälaista hyötyä? etuiskarien yläpäänlaakerit lienee järkevää vaihdattaa ainakin samaan vauhtiin?
Vielä tuosta alusta mietityttää... vajaalla 600:lla saisi myös säädettävän samala valmistajalta. Onko tuosta kuitenkaan järkeä maksaa lisää kun noin 30-40mm madallusta haen eikä tarkoitus ole tiputtaa sen alemmas kun käyttöautosta kuitenkin on kyse ja ajomukavuudenkin tulisi säilyä... http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35904&productcategory=787§ion=c
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=17309&productcategory=326§ion=c
Tarvinneeko tuota varten hommata säädettävät koiranluut ja onko niistä käytännössä minkälaista hyötyä? etuiskarien yläpäänlaakerit lienee järkevää vaihdattaa ainakin samaan vauhtiin?
Vielä tuosta alusta mietityttää... vajaalla 600:lla saisi myös säädettävän samala valmistajalta. Onko tuosta kuitenkaan järkeä maksaa lisää kun noin 30-40mm madallusta haen eikä tarkoitus ole tiputtaa sen alemmas kun käyttöautosta kuitenkin on kyse ja ajomukavuudenkin tulisi säilyä... http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=35904&productcategory=787§ion=c
Briteistä Weitecin säädettävä, tai sit moni muu vaihtoehto, alle kuudensadan ihan reippaasti posteineen:
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... category=1
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... category=1
The Crusher kirjoitti:... vajaalla 600:lla saisi myös säädettävän samala valmistajalta.
Ei todellakaan kannata maksaa 600 euroa. Itse ostin samannäköisen sinipuna-halpissarjan eBaysta 4motion-Boraan muistaakseni hieman yli pari sataa halvemmalla. Eikä mitään koiranluita ole tarvinut vaihtaa, vaikka auto onkin melko matalalla. Etuvetoisessa voi kyllä olla edessäkin erilainen alustarakenne?
Kiitoksia vastauksista jo tähän mennessä. Ei muuten ole helppoa tehdä valintaa kun vaihtoehtoja ja kombinaatioita on tsiljoona erilaista.
Tuo GTS hankinta unohtunee kun sitä onkin vain 50/30 madaltavana saatavissa.
Vaihtoehtoisesti Vogtland Junior Kit -40mm sarjaa tarjottiin todella edullisen oloiseen hintaan n. 340e. Aika vähän löytyi netistä tietoa, mutta jossain ulkolaisella audiforumilla tuntuivat kehuvan hintalaatusuhdetta erinomaiseksi. Tämä kiinnostaa siksi, että hinta on varsin merkittävä tekijä. :) Ulkomailta ei hirveästi innosta alkaa ostelemaan.
Toinen vaihtoehto olisi esim. H&R -35mm jouset (n. 180€), mutta niille pitäisi erikseen hommailla sopivat iskarit kaveriksi. Bilsteinit on aivan liian kalliit, mutta mitkä iskarit noiden kanssa olisi hyvät jos noihin päätyisin?
Kumpaa vaihtoehtoa noista kannattaisi lähteä hommailemaan mielestänne?
Tuo GTS hankinta unohtunee kun sitä onkin vain 50/30 madaltavana saatavissa.
Vaihtoehtoisesti Vogtland Junior Kit -40mm sarjaa tarjottiin todella edullisen oloiseen hintaan n. 340e. Aika vähän löytyi netistä tietoa, mutta jossain ulkolaisella audiforumilla tuntuivat kehuvan hintalaatusuhdetta erinomaiseksi. Tämä kiinnostaa siksi, että hinta on varsin merkittävä tekijä. :) Ulkomailta ei hirveästi innosta alkaa ostelemaan.
Toinen vaihtoehto olisi esim. H&R -35mm jouset (n. 180€), mutta niille pitäisi erikseen hommailla sopivat iskarit kaveriksi. Bilsteinit on aivan liian kalliit, mutta mitkä iskarit noiden kanssa olisi hyvät jos noihin päätyisin?
Kumpaa vaihtoehtoa noista kannattaisi lähteä hommailemaan mielestänne?
Alustasarjan ja jousien hankinnassa kannattaa muistaa yleisesti vanha totuus, halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä.
Positiivisia yllätyksiäkin aina on, mutta suosittelisin käyttämään alustasarjojen kohdalla +150-200€ enemmän kuin se markkinoiden halvin sarja on ja jousien kohdalla +30-100€, jolloin hampaat pysyvät suussa ja vuotavia iskunvaimentimia ei tarvitse sitten ihmetellä yhden talven jälkeen...
Muutaman alustan myyneenä. ;)
Positiivisia yllätyksiäkin aina on, mutta suosittelisin käyttämään alustasarjojen kohdalla +150-200€ enemmän kuin se markkinoiden halvin sarja on ja jousien kohdalla +30-100€, jolloin hampaat pysyvät suussa ja vuotavia iskunvaimentimia ei tarvitse sitten ihmetellä yhden talven jälkeen...
Muutaman alustan myyneenä. ;)
Alustasarjan ja jousien hankinnassa kannattaa muistaa yleisesti vanha totuus, halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä.
Positiivisia yllätyksiäkin aina on, mutta suosittelisin käyttämään alustasarjojen kohdalla +150-200€ enemmän kuin se markkinoiden halvin sarja on ja jousien kohdalla +30-100€, jolloin hampaat pysyvät suussa ja vuotavia iskunvaimentimia ei tarvitse sitten ihmetellä yhden talven jälkeen...
Muutaman alustan myyneenä. ;)
Aivan... tässäpä se ongelma onkin. Jos otetaan esimerkiksi tuo Vogtlandin sarja hintaan 340€. Muutamassa paikassa kehutaan hintalaatusuhdetta (mitä sitten tarkoittaneekaan... ) Sarjana se on noin 100€ kalliimpi kuin halvin mahdollinen vaihtoehto (jom). Toisaalta hinta pääsääntöisesti edullisimmasta päästä. Kolmanneksi kiinnostaisi myös KW kiinteä -40mm sarja, joka on noin 520€. Tässä luulisi olevan hyvä paketti, mutta jossain sitä sanotaan pintakovaksi ja huonoksi ajaa (mitä sitten tarkoittaa ja kenen mielestä).
Halpa ja hyvä. Mikä on halpa ja mikä hyvä. Puuh =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Takavuosina Eibachilla oli sivistyneen alustan maine. Vieläkö ne on yhtä hyviä?
Itse olen kyllä sitä mieltä että jos alusta on autossa vaikkapa 200 tkm niin ei siihen kannata erikseen halpaa ja hyvää laittaa...
Eikä halpisosien käyttö autossa koskaan ole parantanut sen arvoa potentiaalisen ostajaehdokkaan silmissä.
Itse olen kyllä sitä mieltä että jos alusta on autossa vaikkapa 200 tkm niin ei siihen kannata erikseen halpaa ja hyvää laittaa...
Eikä halpisosien käyttö autossa koskaan ole parantanut sen arvoa potentiaalisen ostajaehdokkaan silmissä.
KW kiinteät Sport Suspensionit ovat Golf IV / Bora -koteloissa olleet tosiaan sieltä pintakovemmasta päästä, sellaista palautetta on tännekin tullut.
Eibachin alustat ja jouset ovat tosiaan oma ehdoton suosikki, ne ovat tosiaan "sivistynyt" valinta. Ja takuukeissejä on ollut _todella_ vähän Eibachin osalta. Myös Golf IV -pohjaissa Eibachin Pro-System on pintapehmeä ja mukava, ns. varma valinta kyllä. Kiinteä alusta kalleimmasta päästä, mutta erittäin jeppis kamaa.
H&R on itselle vielä Golf IV / Bora -alustaisissa kysymysmerkki, kuka voisi hankkia siitä kokemuksia? :)
Eibachin alustat ja jouset ovat tosiaan oma ehdoton suosikki, ne ovat tosiaan "sivistynyt" valinta. Ja takuukeissejä on ollut _todella_ vähän Eibachin osalta. Myös Golf IV -pohjaissa Eibachin Pro-System on pintapehmeä ja mukava, ns. varma valinta kyllä. Kiinteä alusta kalleimmasta päästä, mutta erittäin jeppis kamaa.
H&R on itselle vielä Golf IV / Bora -alustaisissa kysymysmerkki, kuka voisi hankkia siitä kokemuksia? :)
Harri: Minä voin ilmottautua testaajaksi, jos pistät alustan ilmatteeksi postiin ;)
Eivaan.. Mitenkä nopeasti tulee vastaan 9v vanhan auton puslat kun siihen ruuvaa uuden iskemättömän alustasarjan? Omassa meni kallistuksenvakaajan puslat edestä vaihtoon viimekesänä, ja nyt kuulostaa että takana voi kohta olla sama urakka edessä.
Naksuvaa ja kolisevaa alustaa ei kuuntele susikaan, saatikka sitte meikäläinen.
Eivaan.. Mitenkä nopeasti tulee vastaan 9v vanhan auton puslat kun siihen ruuvaa uuden iskemättömän alustasarjan? Omassa meni kallistuksenvakaajan puslat edestä vaihtoon viimekesänä, ja nyt kuulostaa että takana voi kohta olla sama urakka edessä.
Naksuvaa ja kolisevaa alustaa ei kuuntele susikaan, saatikka sitte meikäläinen.
Eibachin alustat ja jouset ovat tosiaan oma ehdoton suosikki, ne ovat tosiaan "sivistynyt" valinta. Ja takuukeissejä on ollut _todella_ vähän Eibachin osalta. Myös Golf IV -pohjaissa Eibachin Pro-System on pintapehmeä ja mukava, ns. varma valinta kyllä. Kiinteä alusta kalleimmasta päästä, mutta erittäin jeppis kamaa.
Vanhassa A4:ssa oli Eibachin Pro Kit -30mm jouset joidenkin Sachs Advantage iskareiden kanssa alla ja se oli ihan mukavan tuntuinen eikä liian pintakova. Siinä tietty olisi jouset ja iskarit hommattava erikseen.
Mistä/Mitkä iskarit tuohon Eibachin pariksi voisivat sopia tänä päivänä? Eibachilla näkyy ainakin slamitilla olevan tuo 274€ hintaa, joten iskarit siihen kaveriksi niin hintaluokankin voisi saada tuohon KW:n setin pintaan alle 600€:oon. Se olisi vielä juuri siedettävissä tähän vararikkoon kun jakopääremontti/30tkm longlife huoltokin syö toisen mokoman ja vähän päälle...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mullakin olisi alustan vaihto edessä ja onneksi löysin tämän keskustelun...
Autona Passat -98 ja siihen olisi tulossa Koni str.t alusta -35mm, samalla oli tarkoitus vaihtaa tukivarsisarja eteen.
Mitä muuta kannattaa vaihtaa? Nuo yläpään "laakerit" huomasinkin ja ne menee hankintalistalle.
Korjaamoliikkeessä johon vien alustan vaihdettavaksi, kysyin heiltä samaa ja ne sanoivat että jotkut sisemmät nivelet tms. kannattaa vaihtaa, kuluu "nopeasti". Mut en muista että mikäköhän hitto se oli. Kuulemma osan hinta n.30€ ad:stä. Mikä lie ois ollu, vetarin sisempi nivel?
Autona Passat -98 ja siihen olisi tulossa Koni str.t alusta -35mm, samalla oli tarkoitus vaihtaa tukivarsisarja eteen.
Mitä muuta kannattaa vaihtaa? Nuo yläpään "laakerit" huomasinkin ja ne menee hankintalistalle.
Korjaamoliikkeessä johon vien alustan vaihdettavaksi, kysyin heiltä samaa ja ne sanoivat että jotkut sisemmät nivelet tms. kannattaa vaihtaa, kuluu "nopeasti". Mut en muista että mikäköhän hitto se oli. Kuulemma osan hinta n.30€ ad:stä. Mikä lie ois ollu, vetarin sisempi nivel?
Harri Lähetetty: 12.5.2009 15:59 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
KW kiinteät Sport Suspensionit ovat Golf IV / Bora -koteloissa olleet tosiaan sieltä pintakovemmasta päästä, sellaista palautetta on tännekin tullut.
Eibachin alustat ja jouset ovat tosiaan oma ehdoton suosikki, ne ovat tosiaan "sivistynyt" valinta. Ja takuukeissejä on ollut _todella_ vähän Eibachin osalta. Myös Golf IV -pohjaissa Eibachin Pro-System on pintapehmeä ja mukava, ns. varma valinta kyllä. Kiinteä alusta kalleimmasta päästä, mutta erittäin jeppis kamaa.
H&R on itselle vielä Golf IV / Bora -alustaisissa kysymysmerkki, kuka voisi hankkia siitä kokemuksia? :)
Ainakin papereiden ja edellisen omistajan mukaan tossa mun Bora Variantissa on H&R:n kiinteä paketti tai ainakin jouset alla. Ovat samaa maata noiden Eibachien kanssa. Sivistys on mukana eikä mutkissakaan kallistella hirveästi, mutta madalluskaan ei ole mitään 50mm luokkaa.
Harri kirjoitti:KW kiinteät Sport Suspensionit ovat Golf IV / Bora -koteloissa olleet tosiaan sieltä pintakovemmasta päästä, sellaista palautetta on tännekin tullut.
Heh, kyselin teiltä ennenkuin ostin tuollaisen 40/40 sarjan, että onko se kuinka pintakova, sain vastaukseksi että ei sellaista ole olemassakaan kuin pintakova. :) Mutta ei siinä, itse olen ihan tyytyväinen sarjaan, en oikeastaan osaa sanoa kuinka "pintakova" alusta on, kun samalla vaihtui alle jäykkäsivuiset matalaprofiili kumit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa