tänään pitää vaihtaa omatoimisesti jakopäänhihna, kiristin ja kampiakselin pultti koneeseen sekä vesipumppu. ajettu puolmiljuunaa kilometriä.
onko jotain erityis huomaamista ja tarkistusta samalla ko avaa?
mihinkä tiukkuuteen jakopäänremmi tulis laittaa, kiristääkö kiristin remmin oikeeseen kireyteen?
miten kampiakselinpultin vaihto onnistuu, mistä konetta saa piettyä kiinni ettei pyöri? mikä on kiristys momentti?
kiitokset neuvoista etukäteen.
jakopäänremppa aaz taan. neuvoja !?
Valvoja: ffp jäsenet
pakko paljastaa hieman tästä meidän merkkihuollosta jossa oon ollut että kuningaspultti/kampiakselin päätypulttti vedetään pulttikoneella. On kai tuollekin joku momentti mutta pulttikoneella saa sopivan kireälle sen...
Mikäli konetta joutuupi nostamaan niin tunkilla voipi öljypohjasta nostaa.. Just oon töissä ja eessä on auto ja öljypohjasta on kone kevennetty kun ei löytynyt oikeanlaista tukkia.. voin katella ohjeita autodatasta kun pääsen kotia.
Mikäli konetta joutuupi nostamaan niin tunkilla voipi öljypohjasta nostaa.. Just oon töissä ja eessä on auto ja öljypohjasta on kone kevennetty kun ei löytynyt oikeanlaista tukkia.. voin katella ohjeita autodatasta kun pääsen kotia.
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
no eipä tullu mieleen pulttipyssyä käyttää :D miks konetta pitäs keventää?
homma plakkarissa. ainoan mietinnän aiheutti kiristäjä, kumpaan suuntaan sitä kiristetään.. eka uudella kiristäjällä kiristin vastapäivään ja huomasin et voi vittu, kiristimestä murtu keskeltä tämä valu osa jonka nimeä en tiedä, vanhasta kiristimestä uus tilalle ja kiristys myötäpäivään, sit pelitti.. jako ei sattunu parilla eka kerralla kohilleen, milli pari kampiakseli vinos muihin nähden, loppujen lopuks sain senki..
miksikään ei ollu menny remmi tai kiristäjä vaiks ajettua tuli 100tkm, vesipumppun laakeri oli kyl ihan soosina..
nyt hävis sit hehkutus, perkele. mihkään sähköihin en koskenu.. voiko hehkut olla yhteydessä jäähdytysnesteen lämpötilaan?
homma plakkarissa. ainoan mietinnän aiheutti kiristäjä, kumpaan suuntaan sitä kiristetään.. eka uudella kiristäjällä kiristin vastapäivään ja huomasin et voi vittu, kiristimestä murtu keskeltä tämä valu osa jonka nimeä en tiedä, vanhasta kiristimestä uus tilalle ja kiristys myötäpäivään, sit pelitti.. jako ei sattunu parilla eka kerralla kohilleen, milli pari kampiakseli vinos muihin nähden, loppujen lopuks sain senki..
miksikään ei ollu menny remmi tai kiristäjä vaiks ajettua tuli 100tkm, vesipumppun laakeri oli kyl ihan soosina..
nyt hävis sit hehkutus, perkele. mihkään sähköihin en koskenu.. voiko hehkut olla yhteydessä jäähdytysnesteen lämpötilaan?
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa