Miten on järkevintä vaihtaa flekti 2.0 Golffiin? Näyttäis että pitäis etukautta purkaa? Flekti heiluu järjettömästi, laakereissa kauhea välys... Joutuuko purkamaan koko keulan?
Haulla yritin ettiskellä jo...
Golf III flektin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Maskin alta, 3kpl 10mm kannalla, keskiaukon yläpinnasta 4kpl kyseisillä pulteilla, sekä pienten reikien kohdalta kans 1 pultilla per reikä. Sekä sitten myös sisälokasuojat puskurin päissä, ja alhaalta ne jatkepalat, mikäli vielä ovat tallella. Itse sisälokasuojat alunperin muovisilla painettavilla "nastoilla", sekä jatkepalat puskurin alapintaan ruuveilla.
Nuo kun löysäät niin irtoaa puskurin muovikuori, ja aisanpäihin jää kiinni vielä metallinen runko. Se lähtee aisanpäistä 2kpl 13mm pulteilla irti. Etukehikko on myös tuettu tuohon runkoon, ja se on kiinni rungossa hieman aisojen sisäpuolelta muistaakseni kahdella 10mm kantasella per puoli. Tämänjälkeen vielä konepellin lukkopinnan tuki pois ja nykäsee rungon pois tieltä. Mahdollisten lampunpesimien letkut, ja vilkkujen johdot on myös klipsuilla kiinni tuossa rungossa.
Nuo kun löysäät niin irtoaa puskurin muovikuori, ja aisanpäihin jää kiinni vielä metallinen runko. Se lähtee aisanpäistä 2kpl 13mm pulteilla irti. Etukehikko on myös tuettu tuohon runkoon, ja se on kiinni rungossa hieman aisojen sisäpuolelta muistaakseni kahdella 10mm kantasella per puoli. Tämänjälkeen vielä konepellin lukkopinnan tuki pois ja nykäsee rungon pois tieltä. Mahdollisten lampunpesimien letkut, ja vilkkujen johdot on myös klipsuilla kiinni tuossa rungossa.
^ Aika tyhjentävä vastaus, noinhan se menee. Lisätään veilä (jos on) sumuvalojen johdot, MFA:n lämpötila-anturi oik. alaritilässä ja usein myös puskuriin asennettu lohkolämmittimen pistoke + kaapelointi.
Kun syyläri on pois edestä, flekti on sitten kiinni sellaisilla kivoilla muovisilla "klipsuilla", mitkä ei kestä mitään :D
Kun syyläri on pois edestä, flekti on sitten kiinni sellaisilla kivoilla muovisilla "klipsuilla", mitkä ei kestä mitään :D
Pahoittelen puutteellista vastaustani. :)
Niin ja tosiaan, vilkkujen vieressä olevat kirkkaat "heijastinlätkät" ovat sisäpuolelta tämän näköiset. Tuon klipsun nipsauttaa auki vaikka ohuella meisselillä tms kun sen aukon sisemmästä laidasta, korkeussuunnassa puolesta välistä, työntää sisään ja kampeaa. Samalla metodilla aukeaa mahdollisten sumuvalojen sekä vilkkujen välissä olevat pikkulätkät. Klipsu on siinä sumuvalon puolella, ja tuo lätkän toisen pään metallitanko on tökkästynä vilkun rungoissa oleviin hahloihin. Pitäisi kevyellä nykäisyllä lähteä irti. Ei kannata väännellä kovin erisuuntiin ettei vilkunrungoissa olevat hahlot murru. Sitten ei enää pysy nuo läpyskät kiinni. Sitte vaan vilkut irti samanlaisella metalliklipsulla, ja johto pois. Sumuvalot ovat kiinni 8mm kantaisilla pulteilla. Itselläni mokoma kokoonpano hajosi kun yritin irrottaa liitintä konehuoneen puolelta nykäisemällä. Mieluummin irroittaa ensin sumuvalon puskurista.
Niin ja tosiaan, vilkkujen vieressä olevat kirkkaat "heijastinlätkät" ovat sisäpuolelta tämän näköiset. Tuon klipsun nipsauttaa auki vaikka ohuella meisselillä tms kun sen aukon sisemmästä laidasta, korkeussuunnassa puolesta välistä, työntää sisään ja kampeaa. Samalla metodilla aukeaa mahdollisten sumuvalojen sekä vilkkujen välissä olevat pikkulätkät. Klipsu on siinä sumuvalon puolella, ja tuo lätkän toisen pään metallitanko on tökkästynä vilkun rungoissa oleviin hahloihin. Pitäisi kevyellä nykäisyllä lähteä irti. Ei kannata väännellä kovin erisuuntiin ettei vilkunrungoissa olevat hahlot murru. Sitten ei enää pysy nuo läpyskät kiinni. Sitte vaan vilkut irti samanlaisella metalliklipsulla, ja johto pois. Sumuvalot ovat kiinni 8mm kantaisilla pulteilla. Itselläni mokoma kokoonpano hajosi kun yritin irrottaa liitintä konehuoneen puolelta nykäisemällä. Mieluummin irroittaa ensin sumuvalon puskurista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa