1.3 golffiin levyjarrut taakse?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

1.3 golffiin levyjarrut taakse?

ViestiKirjoittaja KariS » 19.11.2009 13:22

Lojuu varastossa levyjarrut niin passaako laittaa suoraan 1,3? Entä riittääkö sylinterissä potku vai joutuuko vaihtaan 9"?

Mites 3 koppasesta ilmeisesti passaa satulat tuohon, menevät vaan "väärinpäin"? Täytyy vaan miettiä jo valmiiks, että jos noita kuitenkin joutuu uusimaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.11.2009 17:48

Miksi ihmeessä 1.3 koneiseen pitää saada levyt myös taakse?

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 19.11.2009 18:42

No koska nuo täytyis uusia kokonaisuudessaan niin samallahan sinne laittaisi levyt kun sellaset ny kerta ylimääräsenä on.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 19.11.2009 22:15

ystävän Gti golf peltoautoon vaihdettiin yksi kaunis sade päivä 1,3 taka akseli ja ainakin noin päin meni suoraan. mut sylinteristä en mee sanomaan mitään kyllä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.11.2009 23:02

Paljon helpommalla/halvemmalla ne rummut kyllä remppaa.. kaikki muutoskatsastukset vielä päälle, ja taitanee vaatia sen painesäätimenki että pelaa oikein, kun onhan nuo levyt toki tehokkaammat.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.11.2009 23:49

Ei jarruja tarvi muutoskatsastaa, kun vaihdetaan parempia osia tilalle.

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 20.11.2009 4:09

Isompi jarrutehostin, jarrupaineensäädin nyt ainakin taitaa joutua vaihtamaan

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.11.2009 10:07

Kyllä muutoskatsastaa pitää jos aletaan rummuista vaihtamaan levyihin, järkikin sen jo sanoo.
Satuloita ei saa asentaa väärinpäin vai miten meinaat käsijarrun toteuttaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.11.2009 13:30

Hyvähän ne on konttorilla käydä näyttää, prosenttejanhan niistä ei mene.

^kakkiksessa ollut kahta eri satulaa, vanhemmissa käsijarruvipu alapuolelta ja uudemmissa yläpuolella että se nyt ei ole ongelma. Väärinpäin satuloita asentaessa ongelmaksi taitaa tulla ilmaus ellei ilmaa satula irti ja "oikeinpäin".

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.11.2009 14:42

Mites 3 koppasesta ilmeisesti passaa satulat tuohon, menevät vaan "väärinpäin"?

-93> Mk3 satuloiden kanssa joutuu tekemään noin, koska käsijarrun palautusjousi ottaa kiinni akseliin.
Akselia loveamalla ne pystyy luultavasti asentamaan oikein päinkin.
Jak3 kirjoitti:Paljon helpommalla/halvemmalla ne rummut kyllä remppaa..

Juuri näin. Itsekään en vaihtaisi rumpuja levyihin ellei tekniikkamutokset niitä välttämättä vaadi.
Kun kerralla uusit rummut, kengät, sylinterit ja käsijarruvaijerit, takajarruihin ei todennäköisesti muutamaan vuoteen tarvitse kajota.
Levyjarrujen on taas huomattu tarvitsevan säännöllistä hoivaamista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.11.2009 17:04

Jos vaihtaa taakse esim. Caddyn 230 mm rummut, on takajarruissa sitten oletettavasti tehojakin enemmän kuin levyissä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.11.2009 21:49

Kyllä tuosta prossia taitaa tulla, ainakin harrasteautoissa jos eteen vaihdetaan levyt rumpujen tilalle.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.11.2009 22:44

Kumma kun laki ei vaadi jarrujen muutoskatsastusta eikä niistä tule prosentteja enää. Tai sitten mun käyttämällä konttorilla on eri kirjat kun muualla.

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 22.11.2009 10:46

No näinpä. Jos jollekulle vielä nykypäivänä kirjataan jarruista prosentteja niin haistattakaa inssille kukkanen ja vaihtakaa katsuria tai asemaa.

e: Ja tehkää AKElle valvontailmoitus. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.11.2009 12:47

Viime katsastuksessa kyselin kanssa noista omista etu-bremboista. Tarviiko muutoskatsastaa. Niin ei kuulema tarvitse.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.11.2009 17:13

Riippunee tapauksesta jos esim satulalle tehdään omatekoiset pidikkeet tms.
Harrasteauton myin pois kolmisen vuotta sitten ja silloin tuollainen piti muutoskatsastaa ja prosentteja tuli, silloin kyllä oli puhetta että kummallista toimintaa kun turvallisuuttahan siinä ollaan parantamassa.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 22.11.2009 23:50

Eihän noita tosiaan tarvi enään muutoskatsastaa. Tästä oli jotain juttuakin kun lakimuutos astui voimaan. Taitaa tosiaan jäädä jarrujen laitto. Liikaa hommaa käyttöautoon. Rupesin viellä muistelemaan sitä talvisin jumittavaa käsijarrua :D

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 26.3.2010 9:15

Lainataas vähän topikkia.

1.8 ventoon jos vaihtaa levyt taakse niin tarviiko muuta kuin satulat, kannakkeet ja levyt?
käsijarruvaijeri varmaan pitää vaihtaa?

Vai kannattaako pysyä rummuissa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa