Audi a3 1,8T 8L ?turbo?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi a3 1,8T 8L ?turbo?
Turbonvaihtoa suunnittelen ja auto on lastutettu ja on rosteri putkea niin meneekö KKK K04-22 vakio turbon tilalle suoraan
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
K04-022 ei mene vakion tilalle suoraan, vaatii aikapaljon töitä että menee tuohon ko. laitteeseen.
Eroavaisuuksia vakioahtimeen mm. turbiinikotelo - ahtoputken lähtö täysin erilainen, imuputken halkaisija tuossa 022:ssa suurempi jne.., downpipen lähtö - vakiossa 4-pulttinen, K04-022:ssa 3-pulttinen, lisäksi lähtö on erisuuntaan - K04-022:ssa suoraan sivulle, K03:ssa taas alaviistoon. Pakosarjastakin on sellainen käsitys, että tuo K04-022 vaatisi esim S3/TT pakosarjan käydäkseen 150/180hp 1.8T: kylkeen. Että aikamoisen osanvaihto-operaation saa tehdä, ennenkuin K04-022 on vakion K03-011/044:n paikalla...
Vertailun vuoksi tässä vielä kuvia:
Tuossa suht selkeä eroavaisuus-kuva turbiinikoteloista, oikealla siis K03-011/044 ja vasemmalla K04-022/023. -> KLIK
Tässä näkyy selkeästi tuo K03-011/044 pakopuoli. Ja kuten kuvasta näkyy, se on melko erikoinen... -> KLIK
Vertailun vuoksi K04-022/023 pakopuoli. -> KLIK
Ja kuten kuvista näkyy, niin downpipen laippa ja suunta on melkolailla erilaiset. Kuten myös koko turbiinikotelo. Eli tuolle sovitukselle kannattaa varata aikaa, olutta, osaavia käsiä, putkea, letkua, hermoja, kaljaa ja tupakkia. :)
K04-001 on se yleisimmin myyty 150/180hp poikittaisen 1.8T:n bolt-on viritysahdin poikittaiskoneiseen. Eli menee suoraan vakion paikalle... Imuputki taisi olla ainoa, jota joutuu vähän aikaa venyttelemään paikalleen, mut kyllä senkin pitäisi mennä...
Tuossa vielä K04-001-ahdin: KLIK Tämä on siis ulkomuodoltaan/mitoiltaan liki 100% yhtenevä tuon alkuperäisen K03-011/044-ahtimen kanssa. Hintaa ON ja saatavuus huono. :/
Pitkittäiskoneiseen 1.8T:hen tuo K04-swap on huomattavasti helpompi, kun ei ole tuommoista apina-pakopesää ja mutkaputki-turbiinikoteloa.
Toivottavasti oli riittävän tyhjentävä vastaus. :) Nimimerkillä itse K04-swappia aikoinaan poikittaiskoneiseen suunnitellut. (Ja sen myös toteuttanut - 1.8T 150hp vaihtoon ja 225hp tilalle. Totesin, että helpoin tapa... :D)
Eroavaisuuksia vakioahtimeen mm. turbiinikotelo - ahtoputken lähtö täysin erilainen, imuputken halkaisija tuossa 022:ssa suurempi jne.., downpipen lähtö - vakiossa 4-pulttinen, K04-022:ssa 3-pulttinen, lisäksi lähtö on erisuuntaan - K04-022:ssa suoraan sivulle, K03:ssa taas alaviistoon. Pakosarjastakin on sellainen käsitys, että tuo K04-022 vaatisi esim S3/TT pakosarjan käydäkseen 150/180hp 1.8T: kylkeen. Että aikamoisen osanvaihto-operaation saa tehdä, ennenkuin K04-022 on vakion K03-011/044:n paikalla...
Vertailun vuoksi tässä vielä kuvia:
Tuossa suht selkeä eroavaisuus-kuva turbiinikoteloista, oikealla siis K03-011/044 ja vasemmalla K04-022/023. -> KLIK
Tässä näkyy selkeästi tuo K03-011/044 pakopuoli. Ja kuten kuvasta näkyy, se on melko erikoinen... -> KLIK
Vertailun vuoksi K04-022/023 pakopuoli. -> KLIK
Ja kuten kuvista näkyy, niin downpipen laippa ja suunta on melkolailla erilaiset. Kuten myös koko turbiinikotelo. Eli tuolle sovitukselle kannattaa varata aikaa, olutta, osaavia käsiä, putkea, letkua, hermoja, kaljaa ja tupakkia. :)
K04-001 on se yleisimmin myyty 150/180hp poikittaisen 1.8T:n bolt-on viritysahdin poikittaiskoneiseen. Eli menee suoraan vakion paikalle... Imuputki taisi olla ainoa, jota joutuu vähän aikaa venyttelemään paikalleen, mut kyllä senkin pitäisi mennä...
Tuossa vielä K04-001-ahdin: KLIK Tämä on siis ulkomuodoltaan/mitoiltaan liki 100% yhtenevä tuon alkuperäisen K03-011/044-ahtimen kanssa. Hintaa ON ja saatavuus huono. :/
Pitkittäiskoneiseen 1.8T:hen tuo K04-swap on huomattavasti helpompi, kun ei ole tuommoista apina-pakopesää ja mutkaputki-turbiinikoteloa.
Toivottavasti oli riittävän tyhjentävä vastaus. :) Nimimerkillä itse K04-swappia aikoinaan poikittaiskoneiseen suunnitellut. (Ja sen myös toteuttanut - 1.8T 150hp vaihtoon ja 225hp tilalle. Totesin, että helpoin tapa... :D)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 20 vierailijaa