Muutama kysymys iv Golfin "ominaisuuksista"

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

td Rille
-

Muutama kysymys iv Golfin "ominaisuuksista"

ViestiKirjoittaja td Rille » 25.2.2010 18:11

Kyseessä on siis variant malli ja ensimmäinen ihmetyksen aihe on vesi peräkontisssa. Aina kun sataa vähän reilummin vettä, tai niin kuin tänään lumet sulivat, niin peräkonttiin ilmestyy vettä sen rullaverhon päälle. Olen koittanut tutkia että tulisiko sieltä johdon läpivientikumien välistä tai luukun saranoiden välistä mutta en ole saanut selvää mistä se sinne ilmestyy, joskus aika reilustikkin. Kumit näyttäisi olevan ehjät. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?

Toinen kysymys: Onko tuossa takaluukun lukkoasetelmassa joku lasit auki toiminto kun kääntää lukosta avaimella oikealle?Kun avaimesta vääntää niin kaikki lasit avautuvat ja peräkontti aukeaa???

Seuraava kysymys: Joskus startatessa tekee sen että keskuslukko aukeaa samalla kun starttaa eli vilkut välähtää ja ovista kuuluu se "lukkojen ääni", vaikka ovethan ovat tietysti jo auki....

Myös vaihdelaatikon toiminta ihmetyttää. 1 ja 2 vaihde menee ajoittain tosi huonosti päälle varsinkin kovemmilla pakkasilla ei tahdo millään mennä pykälät paikoilleen ellei auto ole täysin paikallaan. On juttua ollut että kyseisessä korimallissa olisi nuo säädöt usein jo valmiiksi pielessä, mutta ei oikein ole tietoa että mistäpäin sitä lähtisi säätelemään. Siinä laatikon päällähän on ne kaksi vipua mistä kaiketi pystyy vaijereiden pituuksia muuttamaan. Autolla on ajettu 232 tuhatta ja laatikkoon vaihdoin vwn:n öljyt n.200000 paikkeilla. Malli on 6 vaihteinen drw.
Viimeksi muokannut td Rille, 27.2.2010 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

balloon
-

ViestiKirjoittaja balloon » 25.2.2010 20:11

Itekki tännä ihmettelin, että oli hiukan tippassu vettä ku oli hallissa sulamassa. Ei tietoa mistä tippuu. Kiinnostaa itselläkin kovasti jos voi korjata.

avt
uusi tulokas

vesi tavaratilassa

ViestiKirjoittaja avt » 25.2.2010 21:23

oisko antenni vioittunut/halki tai jotain,et vuotas vettä sisään.sitä tutkisin.jos vettä verhon päällä.

ma71ke
-

ViestiKirjoittaja ma71ke » 25.2.2010 21:44

mulla ei ole vettä tullut auton sisälle siitä en osaa sanoa mitään.
takaluukun ja ovien lukossa on kun avaint pitää kauan auki tai kiinni asentoon päin niin ikkunat aukenee tai sulkeutuu, jossain malleissa on myös ohjelmoitavissa keskuslukon kauko-ohjaimeen sama toiminto.
sitten tämä startatessa juttu mulla teki saman et se rämppäs lukkoo pois ja päälle mut mulla loppu siihen kun tuli akun vaihto ajankohtaseksi vaikka auto lähti käyntiin eli oisko joku virran vähyydestä johtuva toimi

Jimme
-

ViestiKirjoittaja Jimme » 26.2.2010 8:24

Alkuperäisessä viestissä ei sanota minkäikäinen auto on kyseessä, mutta 2000-luvun alun kieppeiltä lasien avaus on ollut keskuslukon toiminto aika monissa malleissa.

Antennin jalka kannattaa tarkistaa, onnistuu ilman purkamista valuttamalla vettä siihen antennin jalan juureen ja katsomalla tuleeko tavaraa läpi.

Jarppa
-

ViestiKirjoittaja Jarppa » 26.2.2010 8:57

Seuraava kysymys: Joskus startatessa tekee sen että keskuslukko aukeaa samalla kun starttaa eli vilkut välähtää ja ovista kuuluu se "lukkojen ääni", vaikka ovethan ovat tietysti jo auki....

Mulla teki samaa kun akku veteli viimeisiään.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 26.2.2010 17:06

Ainoat paikat mistä vettä voi päästä vuotamaan verhon päälle on antennin jalka tai ne johtojen läpiviennit.
Itellä oli rikki läpivienti ja vuoti pesussa aina vettä katon sisään ja lopuks putos verholle.
Oli muuten melkone jumppa vaihdella ne läpiviennit. Etenkin kun purin kontin liittimiet ja pujottelin =)

Tureq
-

ViestiKirjoittaja Tureq » 26.2.2010 18:43

Lainaus:

Mulla teki samaa kun akku veteli viimeisiään.

Mulla teki tuon räpsymisen tasan yhden kerran, eli silloin kun akku hyytyi ja auto jäi lähtemättä käyntiin. Jos lähtä pitää, uutta akkua alle, ei taida olla pitkäikäinen.

td Rille
-

ViestiKirjoittaja td Rille » 27.2.2010 8:57

Auto on 00 mallia. Tuota vettä on joskus kunnon sateen jälkeen oikein kunnnon lätäkkö se verhon päällä. Kattoverhoilu ei ole silti mistään kohdasta kastunut, eikä mitään läikkiä siinä näy, mutta täytyy kokeilla kaataa vettä sinne katolle ja kattella tuleeko antennin juuresta vai mistä. Juu varmasti mielenkiintoinen homma vaihtaa nuo läpivientikumit jos sieltä sitä vettä tulee :/

Ilmeisesti tuo luukun lukon toiminta on ihan normaalia. Asiaa aloin ihmettelemään sen jälkeen kun vaihdoin jumiutuneen lukkopatruunan uuteen.

Hyvin paljon mahdollista että akku on ollut huonosti varautunut silloin kun se tuota villkkumista käynnistettäessä pitänyt, koska webasto on ollut kovassa käytössä tänä talvena ja ajo on ollut välillä melko lyhyttä. En usko että akku voi vielä olla sökö kun se on n.3 vuottta vanha optima.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”