No niin, ajoi normaalisti sunnuntai ajelua kun, veto alko hiipumaan.yritin vaihtaa pienenmälle, mutta ei auttanut.jonkun aikaa ,kun ootteli lähti käymään piti pitää aika seilua kaasua, että pysy käynnissä.Ajoin n.20 minuuttia kun tuli risteys ja piti vaihtaa pienenmälle.Siihen hyyty eikä millään käyntiin.Hinaamalla kotiin.Ai niin sää oli lumisateinen ja tiellä pulverilunta.
Kotona olen yrittänyt selvittää vikaa.Föönillä lämmitin virranjakajaa ja ruiskua jos niihin olisi menny kosteutta, mutta ei auttanut.
Vaihdoin tulpat. Mittasin puolan ensio- ja toisio resistanssin joka oli ohje arvoissa. ohjeiden mukaan jotka sain paikalliselta korjaamolta.
Mutta sitä sytytyksen ohjainlaitetta en voinut testata kun ei ollut mitään LED valoa millä olisin voinut sen mitata ohjeiden mukaan.
Vaihdoin pyöriän kun se oli heikkokuntoisen näköinen ei muutosta.
Aina, kun käynistää kone pyörii hyvin, mutta mitään ei tapahdu .
Ja kun lopettaa starttaamisen sillon kone yrittää yskähdellä pari kertaa.
Mikä tässä on nyt ongelmana? se puola , joka on kuulema tyyppivika vai HALL- anturi josta siitäkin on kuulema riesaa ollut.
Terveisin Tuskastunut.
Mikä tätä golfia oikein vaivaa??!
Valvoja: ffp jäsenet
Laita K7 hieman specsejä, niin voidaan lähtee arpomaan...
Näillä tiedoin on hankala lähtee sanomaan.
Tuleeko kipinää tulpille?
oliko kaasari peli?
Veikkaisin tota puolaa, mutta voihan se olla se hall-anturikin. Yks mikä tulee kans mieleen niin bensapumppu saattaa olla finaalissa.
Jos tulee kipinä tulpille, niin seuraavaksi sen pumpun kimppuun.
Edit: toisella lukukerralla huomasinkin jo että ilmeisimmin ruisku...
Näillä tiedoin on hankala lähtee sanomaan.
Tuleeko kipinää tulpille?
oliko kaasari peli?
Veikkaisin tota puolaa, mutta voihan se olla se hall-anturikin. Yks mikä tulee kans mieleen niin bensapumppu saattaa olla finaalissa.
Jos tulee kipinä tulpille, niin seuraavaksi sen pumpun kimppuun.
Edit: toisella lukukerralla huomasinkin jo että ilmeisimmin ruisku...
Viimeksi muokannut tepi3, 6.2.2010 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kun lopettaa starttaamisen sillon kone yrittää yskähdellä pari kertaa.
Käännäppä startatessa avainta aivan aavistuksenverran takaisinpäin, siten että auto kuitenkin starttaa, virtalukonpohja voi nimittäin olla rikki, saa ehkä kosketusta kun lopettaa starttaamisen, ja yrittää yskähdellä käyntiin...
Sitä virta-avaimen kääntämistä pitää kokeilla.
Kipinän tuloa tulpille olen kokeillu srtopolla. ei vilkkunu stropon valo ollenkaan. eli ei taida tulla kipinää ollenkaan.
Yksin,kun on yrittäny käynnistellä ja katsoa stropoa on aika hankala kun ei oikein yllä.
Puolalle tulee sytytysvirta eli 12volttia ,kun kääntää avaimella virran päälle.
Mutta startatessa en ole sytytysvirtaa puolalta vielä mitannut.
Olisko se kulunut virtalukonpohja voinu katkaista virran tulon puolalle ja sen tuloksena auto hyyty sinne tien poskeen.
Kiitos kaikille avusta.
Kipinän tuloa tulpille olen kokeillu srtopolla. ei vilkkunu stropon valo ollenkaan. eli ei taida tulla kipinää ollenkaan.
Yksin,kun on yrittäny käynnistellä ja katsoa stropoa on aika hankala kun ei oikein yllä.
Puolalle tulee sytytysvirta eli 12volttia ,kun kääntää avaimella virran päälle.
Mutta startatessa en ole sytytysvirtaa puolalta vielä mitannut.
Olisko se kulunut virtalukonpohja voinu katkaista virran tulon puolalle ja sen tuloksena auto hyyty sinne tien poskeen.
Kiitos kaikille avusta.
Jos ei tietoa autosta, sen tekniikasta, iästä/korimallista, niin laita vaikka valokuva autosta + konehuoneesta, niin päästään päättelemään mistä Golfista on kyse ja millä tekniikalla se mahtaa olla. Kristallipallosta yritin jo katsoa, mutta siellä alkoi sataa lunta. Ongelmista päätellen voisi olla mk3/2?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
Vaikuttais vahvasti puola rikolta... itellä kävi sama -97 seatin kanssa ADZ-koneella. Kipinä vaan hävis, kun puola korkkas. ilmeisesti oli se KAT:ti mallikin vielä että älä hirveesti pyörittele sitä konetta tyhjillään, siellä voi katalysaattori mennä päreiks ( tämä on luettu jostain huoltokirjasta faktana... )
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Taidan rueta sitä uutta puolaa siihen ehtimään. minkälaisia on nuo tarvike puolat? toimiiko ne niin kun pitäisi. vai kanattaako ehdottomasti laittaa alkuperäinen.
Jännä homma ,että kuitenkin yleismittarilla ,kun mittas ensiö ja toisio resistanssit . ne oli ohje arvoissa. tulokset oli ensio 0.9 ohmia ja toisio n. 3300 ohmia.
Mutta joskus jos puola onkin rikki se taitaa mittari näyttää kelvollisi lukemia.
Jännä homma ,että kuitenkin yleismittarilla ,kun mittas ensiö ja toisio resistanssit . ne oli ohje arvoissa. tulokset oli ensio 0.9 ohmia ja toisio n. 3300 ohmia.
Mutta joskus jos puola onkin rikki se taitaa mittari näyttää kelvollisi lukemia.
Jos puolapaketin osanumero on (yleinen) 6N0 905 104, niin Boshin osanumero 0 986 221 000 (ja hinta n.130€). Tarvikeosaa saa puolestaan muutaman samalla rahalla, mutta niiden käyttöikä on kokemusten mukaan lyhyehkö. Puolapaketissa tulee mukaan puola+yksikkö ja ne on niitattu yhteen. Yksikön voi tietty koettaa vaihtaa jos sellainen sormiin eksyy irrallaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa