Hajottiko huoltokorjaamo Venton?
Valvoja: ffp jäsenet
Hajottiko huoltokorjaamo Venton?
Moro, pyörin enempi tuolla VAGarenan puolella, mutta ajattelin kysäistä täältä neuvoa ja/tai hyviä vinkkejä.
Kaverini vei Venton 1,8 -97 termostaatin vaihtoon, kun oli epäilystä että vanha on jumissa tms. koska oli lämpenemisongelmia. Lämpömittari ei noussut normaalilukemiin muuten kuin kaupunkiajossa leudollakaaan kelillä. Hyttiinkään ei tullut kunnolla lämmintä.
Korjaamo vaihtoi termarin, mutta eivät saaneet autoa edes hallista ulos starttaamisen jälkeen, kun jäähdytysnesteet roiskuivat paisuntasäiliöstä pihalle. Autossa ei ole ollut termarin lisäksi muita ongelmia aikaisemmin, ja auto toimi hyvin. Nyt korjaamo on sitä mieltä, että he eivät ole hajottaneet mitään.
Auton tutkiminen on kesken, mutta ovat sitä mieltä että kannen tiiviste on sökö ja kaverin pitäisi kaivaa kuvetta 700-800 euroa(??), että auto tulee kuntoon. Epäilys on että he ovat jotenkin vastuussa hajoamisesta. mikä voi aiheuttaa tuollaisen yllättävän veden tulvimisen? Jos he kertoivat tapahtumat oikein, vedet tulivat ulos täysin kylmästä koneesta. Voiko kannentiiviste edes hajota noin totaalisesti ja nopeasti? Kaverin mukaan termari on sellaisessa paikassa, että nesteet pitää ottaa vaihdossa ulos. Ovatko ne startanneet auton ilman jäähdytysnesteitä, huomanneet mokansa, laittaneet uudet nesteet mutta tiivisteet ovat jo menneet paskaksi?
Kaveri kertoi hallin lattian olleen aivan märkä, eli vedet ovat ryöpsähtäneet ihan huolella. Olisiko ajatuksia, mitä on oikein tapahtunut. Korjaamon mukaan uusi termari, joka asennettiin oli oikea.
Kaverini vei Venton 1,8 -97 termostaatin vaihtoon, kun oli epäilystä että vanha on jumissa tms. koska oli lämpenemisongelmia. Lämpömittari ei noussut normaalilukemiin muuten kuin kaupunkiajossa leudollakaaan kelillä. Hyttiinkään ei tullut kunnolla lämmintä.
Korjaamo vaihtoi termarin, mutta eivät saaneet autoa edes hallista ulos starttaamisen jälkeen, kun jäähdytysnesteet roiskuivat paisuntasäiliöstä pihalle. Autossa ei ole ollut termarin lisäksi muita ongelmia aikaisemmin, ja auto toimi hyvin. Nyt korjaamo on sitä mieltä, että he eivät ole hajottaneet mitään.
Auton tutkiminen on kesken, mutta ovat sitä mieltä että kannen tiiviste on sökö ja kaverin pitäisi kaivaa kuvetta 700-800 euroa(??), että auto tulee kuntoon. Epäilys on että he ovat jotenkin vastuussa hajoamisesta. mikä voi aiheuttaa tuollaisen yllättävän veden tulvimisen? Jos he kertoivat tapahtumat oikein, vedet tulivat ulos täysin kylmästä koneesta. Voiko kannentiiviste edes hajota noin totaalisesti ja nopeasti? Kaverin mukaan termari on sellaisessa paikassa, että nesteet pitää ottaa vaihdossa ulos. Ovatko ne startanneet auton ilman jäähdytysnesteitä, huomanneet mokansa, laittaneet uudet nesteet mutta tiivisteet ovat jo menneet paskaksi?
Kaveri kertoi hallin lattian olleen aivan märkä, eli vedet ovat ryöpsähtäneet ihan huolella. Olisiko ajatuksia, mitä on oikein tapahtunut. Korjaamon mukaan uusi termari, joka asennettiin oli oikea.
onko jäähdytysnesteen pinnan tarkistuksesta havaintoa ennen remonttia.
ettei olisi jo lähtöjään ollut nesteet vähissä ja keittänyt kansipahvin valmiiksi.
toisaalta pitkään pitää käytää että kansipahvin saa hajoamaan ilman vesiäkin, eli ei se nyt ihan sekunneissa hajoa.
toisaalta en kyllä 700-800 maksais kansipahvin vaihdosta.
sillähän jo ostaa työkalut, osat, oikasuttaa kannen ja jäää rahaa vielä olusiinkin ettei kuivin suin tarvi olla talli iltoja.
ettei olisi jo lähtöjään ollut nesteet vähissä ja keittänyt kansipahvin valmiiksi.
toisaalta pitkään pitää käytää että kansipahvin saa hajoamaan ilman vesiäkin, eli ei se nyt ihan sekunneissa hajoa.
toisaalta en kyllä 700-800 maksais kansipahvin vaihdosta.
sillähän jo ostaa työkalut, osat, oikasuttaa kannen ja jäää rahaa vielä olusiinkin ettei kuivin suin tarvi olla talli iltoja.
Termarin vaihtohan vaatii vain kahen pultin aukasun, ja jos on nopia ei nesteitäkään valu ulos kovin paljoa. Kuulostaa kyllä oudolta että samalla olisivat pahvin jotenkin polttaneet jollakin ilveellä moista tehdessään, oisivatko sitten käyneet koeajolla antaneet kunnolla kenkää jolloin hajonnu?
Kansipahvin tosiaan vaihtaa kolmeen tuntiin jos tietää mitä tekee, eikä oikasua tarvita, niin tuo 700 vaikuttaa siihennähen aika paksulta.
Kansipahvin tosiaan vaihtaa kolmeen tuntiin jos tietää mitä tekee, eikä oikasua tarvita, niin tuo 700 vaikuttaa siihennähen aika paksulta.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Jäähdytysnesteet oli otettu ulos. Onko mitenkään mahdollista sössiä ilmaaminen niin, että paine nousee noin äkisti ja heittää vedet pellolle?
Tuo 700-800e sisältää kannen oikaisun, otaksun. Sitä ei ole kyllä vielä tutkittu..
edit: Ei ollut nestevajausta ennen termarin vaihtoa. Itse asiassa samassa pajassa oli tehty huolto jokin aika sitten ja jäähdytysnesteet oli tuolloin vaihdettu.
Tuo 700-800e sisältää kannen oikaisun, otaksun. Sitä ei ole kyllä vielä tutkittu..
edit: Ei ollut nestevajausta ennen termarin vaihtoa. Itse asiassa samassa pajassa oli tehty huolto jokin aika sitten ja jäähdytysnesteet oli tuolloin vaihdettu.
Mites ne on sitä ilmannu? Ihan käsin vai onko niillä siellä sellanen alipainepumppu. Kun meikäläisen Ventoa ei saatu tuolla amiksella hemmetilläkään ilmattua käsin joten piti paikalliselta korjaamolta lainata pumppua ja heti saatiin ilmat pois.
Ajattelin vaan että onko järjestelmässä ollu ilmaa kun mullakin kävin niin että pääsi nesteet roiskuun aika lailla käsin ilmattaessa. Noita kun on kai melkein mahdoton saada ilmattua ilman sitä pumppua..
Ajattelin vaan että onko järjestelmässä ollu ilmaa kun mullakin kävin niin että pääsi nesteet roiskuun aika lailla käsin ilmattaessa. Noita kun on kai melkein mahdoton saada ilmattua ilman sitä pumppua..
Mitäs täällä nyt sekoillaan, kyllä ne nesteet tulee pakostakin ulos kun termostaatti on vesipumpun alla ja termostaatin vaihtoon pitää tehostajan pumppu irrottaa.
Tuo termostaatin jumittuminen on tyyppivika näissä, omaan golffiin se on vaihdettu kolmisen vuotta sitten, nyt vaihdettiin muijan ventoon ja velipojan GT ventossa myös sama vika.
Tuo termostaatin jumittuminen on tyyppivika näissä, omaan golffiin se on vaihdettu kolmisen vuotta sitten, nyt vaihdettiin muijan ventoon ja velipojan GT ventossa myös sama vika.
No se on ehkä vaan hyvä että edes termarin vaihdossa vaihtaa jäähdytysnesteet, ei nekään ikuisesti puhtaana pysy.
Eikä ilmauksessa pitäisi olla muuta ongelmaa kuin litkut paisariin, hiukan letkujen rutistelua, kone käymään ja pikkuhiljaa kaataa paisariin lisää sitä mukaa kun pinta laskee. Näin ainakin itse olen jäähdytysnesteet laittanut kakkiksiin ja kolmosiin viitisen kertaa.
Eikä ilmauksessa pitäisi olla muuta ongelmaa kuin litkut paisariin, hiukan letkujen rutistelua, kone käymään ja pikkuhiljaa kaataa paisariin lisää sitä mukaa kun pinta laskee. Näin ainakin itse olen jäähdytysnesteet laittanut kakkiksiin ja kolmosiin viitisen kertaa.
Jep, totta. Lämppäri kuumalle. Kannattaa tosin heittää kuumalle se jo tyhjentäessä niin tulee paskaiset nesteet kennostakin ulos. Lenkillä vielä tiukkoja kurvailuja, jarrutuksia ja kaikennäköistä muilutusta niin kyllä ne ilmataskut sieltä tiensä ulos löytää.
Kaasarikakkiksesta pääsin ilmat vielä kaasarissa olevasta jäähdytysletkusta pihalle, jos sitä siellä olikaan. Tuo kun on kuitenkin selvästi korkeammalla kuin muu nestepinta.
Kaasarikakkiksesta pääsin ilmat vielä kaasarissa olevasta jäähdytysletkusta pihalle, jos sitä siellä olikaan. Tuo kun on kuitenkin selvästi korkeammalla kuin muu nestepinta.
Lämppäri kuumalle.
?
Onko kolmoskoppaisissa lämmityslaitteen hana? Kakkoskoppaisissa ei ainakaan ole. Kolmoskoppaisella en ole koskaan edes ajanut, muistaakseni en ole edes ollut kyydissäkään, joten kokemusta ei ole.
Kakkosissa jäähdytysneste kiertää kennossa koko ajan ja lämmityslaitteesta tulevan ilman lämpötilaa säädellään ilman kulkua ohjaavilla läpillä, ts. nestekierron kannalta on ihan sama missä asennossa lämmityslaitteen vipu kojetaulussa on.
Ei ole hanaa, nestekierto on vapaa. Ikinä ole ollut ongelmia ilmauksessa kakkosessa/kolmosessa,
Itse olen irroittanut ylävesiletkun kannen päästä ja täyttänyt sitä kautta syylärin, sitten letku takas ja paisari täyteen, ylä- ja alavesiletkujen puristelua samalla seuraten laskeeko pinta paisarissa. Kun ei enää laske puristelutekniikalla niin vasta sitten käymään.
Itse olen irroittanut ylävesiletkun kannen päästä ja täyttänyt sitä kautta syylärin, sitten letku takas ja paisari täyteen, ylä- ja alavesiletkujen puristelua samalla seuraten laskeeko pinta paisarissa. Kun ei enää laske puristelutekniikalla niin vasta sitten käymään.
ei sitten jäähdyttimen flekti toiminutkaan ja lämmöt alkas nousemaan, lämppäri kuumalla ajettiin noin 10 km takas myyjälle ja lämmöt pysyi 90 asteessa koko ajan.
Joo, vähän eriasia kun ilmaantuminen. Kun lämppäri on täysillä ja kuumalla niin maksimimäärä ilmaa virtaa lämppärin kennon läpi ja se auttaa jäähdyttämään nestettä.
Joo, näyttää vähän siltä, että kaverin pussista lähtee korjaaminen. Olivat sitä mieltä purettuaan yläkertaa, että kannentiiviste on paristakin kohtaa kärsinyt. Vaikeaa on lähteä todistelemaan korjaamon tehneen jotain väärin. Osaavat omien sanojensa mukaan ilmaamisen. No, melkoisia käsiä saisivat ollakin, jos noin perustoimenpidettä eivät osaisi...
Kansi menee tarkastettavaksi, toivon mukaan on suora. Eihän kone ole periaatteessa keittänyt.. Jää nähtäväksi. Kiitti kuitenkin vastauksista.
Kansi menee tarkastettavaksi, toivon mukaan on suora. Eihän kone ole periaatteessa keittänyt.. Jää nähtäväksi. Kiitti kuitenkin vastauksista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa