Kytkimestä sanoi jokin itsensä irti, vielä päivällä kytkin pelasi niin hyvin kuin se volkkarissa voi pelata eli otti vain vähän turhan ylhäältä. Ensimmäisen kerran oireita tuli kun en meinannut pihassa saada pakkia päälle parkkiin ajaessa, meni sitten kuitenkin kun pari kertaa käytti kytkinpoljinta ylhäällä. Ajattelin kylmyyden oireiksi. No eipä siinä mitään mutta kun tässä liikkelle koitin lähteä uudemman kerran niin auto käynnissä ei vaihteita saa päälle, auto sammuksissa kyllä. Kytkin ei vaan irroita. Siirsin sitten auton siten että ensin 1.vaihde päälle ja startista suoraan veto päälle niin sain edes katon alle katokseen.
Mikähän tuon kytkimen kerrasta vetää mykäksi? Kytkinhän on nestetoiminen, nestettä oli säiliössä enkä vuotoja löytänyt vartin etsimisellä. Ilmaus näyttää olevan tehty mahdottomaksi ilman nosturia, ilmausnippa vaihteiston päällä hankalassa paikassa. Eikä tuo ilmaoireiselle vaikuta, kai se kytkinpoljin pitäisi semmoiseksi tunnottomaksi muuttua, minusta tuo tuntuu samalle kuin ennen. Ja kai tuo olisi ilmoista etukäteen varoitellut vähän?
Vaihteita kun yrittää kytkin pohjassa tarjota niin semmoista hentoa rutinaa kuuluu ja tuntuukin vaihdekepissä. Kytkin ei muuten ääntele pohjassa tai ilman, ei ennen tätä vikaakaan äännellyt. Mittarissa 378tkm ja kytkin lähes varmasti alkuperäinen. Menikö se sitten kerrasta vaihtoon?
Kytkin ei irroita (Passat 3B)
Valvoja: ffp jäsenet
Päivitystä tilanteeseen, painelaakerista oli yksi neula irronnut ja jumittanut kytkinsysteemin. Paljastuipa siinä samalla kaksoismassavauhtipyörästä väljyys. En tiedä millä tavoin vauhtipyörän rakenne kuluu mutta ohjearvon 2mm sijaan siellä oli ollut 2cm välystä, näin soittivat pajalta. Meni sitten sekin vaihtoon kun samalla purulla vaihtaa. Ihme homma sen sijaan oli että uusi vauhtipyörä löytyi 240euron hintaan, ihmeen halpa vaikka kiinteä olisikin... Paitsi aivan turhaa hommaa jos vaan olisi kiinteä alunperin ollut :/
Itsella oli kans passatissa pientä vikaa kytkimessä.
http://www.garaget.org/?car=106178&image=1518260
http://www.garaget.org/?car=106178&image=1518261
Tosin kyseessä oli 3BG ja vehkeellä ajettu 130tkm. Osittain omaa tyhmyyttä ja osittain (kuulemma) mätää koko asetelmassa. Ei aivan sadoilla euroilla päästy tuosta.
http://www.garaget.org/?car=106178&image=1518260
http://www.garaget.org/?car=106178&image=1518261
Tosin kyseessä oli 3BG ja vehkeellä ajettu 130tkm. Osittain omaa tyhmyyttä ja osittain (kuulemma) mätää koko asetelmassa. Ei aivan sadoilla euroilla päästy tuosta.
Saimpa auton korjaamolta, lasku 1541e :)
240eurolla olivat saaneet kampiakselin hihnapyörän, tuntuihan se liian hyvälle ollakseen totta. Valeon KIT 4P eli kiinteä vauhtipyörä ja kytkin maksoivat 782e. Siihen töitä 11 tuntia päälle, tosin vaihtoivat hehkutulpat ja webaston vesipumpun samalla. Harmittaa sikäli että alkuperäinen kytkinlevy ei ollut edes kovin kulunut. Jos jotakuta kiinnostaa alkuperäinen kaksoismassa jossa on pari senttiä väljää niin saa halvalla.
Kytkintuntuma muuttui kummasti kevyemmäksi ja paremmaksi että jotain hyvääkin.
240eurolla olivat saaneet kampiakselin hihnapyörän, tuntuihan se liian hyvälle ollakseen totta. Valeon KIT 4P eli kiinteä vauhtipyörä ja kytkin maksoivat 782e. Siihen töitä 11 tuntia päälle, tosin vaihtoivat hehkutulpat ja webaston vesipumpun samalla. Harmittaa sikäli että alkuperäinen kytkinlevy ei ollut edes kovin kulunut. Jos jotakuta kiinnostaa alkuperäinen kaksoismassa jossa on pari senttiä väljää niin saa halvalla.
Kytkintuntuma muuttui kummasti kevyemmäksi ja paremmaksi että jotain hyvääkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa