Golf IV :n sisävaloyksikön irroitus. Mites tapahtuu?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

Golf IV :n sisävaloyksikön irroitus. Mites tapahtuu?

ViestiKirjoittaja opapopa » 29.12.2009 13:35

Nyt pitäisi saada vaihdettua toi koko sisävaloyksikkö golffiin ja yritin tota jo kammeta irti. Mutta ei oikein tuntunut lähtevän. Siis olen ottanut ne kaksi ruuvia pois ja vetänyt se klipsit ylös ja toi sisävalo heiluu tossa nyt ihan vapaana, mutta valo ei "putoa" alas. Mistäköhän se vielä on kiinni. Pitääkö tossa nyt repiä koko katto alas? Ei ollut ohjeita alfa merin korjausoppaassa.

Sitten toinen kysymys. Saako tosta valosta noi punaiset ledit pois päältä, tai häiritseekö ne ajossa:
Passat W8 Sisävalo Ambient- valaistuksella http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=3483

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 29.12.2009 15:31

W8:ssa on varsinainen tunnelma-valaistus, eli ei häiritse ajossa. Sen verran siitä tulee valoa, että pimeässä näkee esim. CD:n vaihtaa. Ledit siellä on, eli voihan ne tarvittaessa nyppäistä irti. Vaikka juuri tuo valaistus tekee paneelista niin übercoolin :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 29.12.2009 17:45

Takana sivuilla on kaksi klipsiä joista itselläni oli kovin kiinni, lopulta tuli raa-alla voimalla alas. Se metallikehikko vääntyi samalla mutta sen saa väännettyä takaisin muotoonsa. Jos saa klipsin näkyviin niin ruuvilla kääntää niitä, 4 klipsua pitäisi mielestäni löytyä.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.12.2009 17:46

Siinä valon takapuolella on paneeli, joka pitää irrottaa ennen valon irroitusta, helpottaa ainakin hommaa. Kiinni sellaisilla metalliklipseillä siinä kattoverhoilun metallikehikossa, joka antaa jonkin verran periksi. Kampeamalla ja taivuttamalla oikeista kohdista lähtee helposti, mutta verhoilupaneelin klipsit on luvattoman huonosti kiinnitetty, joten kuumaliima+epoksikiinnitystä voi joutua harrastamaan jälkikäteen. Valossa on samanlaiset ja kun paneeli on irti, saat vedettyä valoa hieman taaksepäin (etupään klipsit irtoaa) ja kampeat sivuilta niin valo pitäisi roikkua tässä vaiheessa johtonsa varassa.

Pikku vinkki ennen kuin silvot piuhoja ton W8-valon kanssa, hommaa adapteri, maksaa jonkun vitosen ja saat homman pelaamaan yhden piuhan vedolla valokatkaisijalta, muita johtotehtäviä ei tarvita.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 29.12.2009 19:01

Ok hmm pitää koittaa taivutella sitä sun tätä. Mutta siis pitääkö tossa alkaa joitakin piuhoja vetelemään jos asentaa tuon w8 valon? Tiedän ettei sovi vanha liitin tuohon suoraan. Meni vähän taas ohi. En mä muuten olisi vaihtamassa mutta toi vanha valoyksikkö on rikki.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.12.2009 20:12

Jep, ainakin tossa slamitin sarjassa tulee mukana w8-valon liitin ja riittävä määrä pinnejä, jotka sitten vaihdetaan alkuperäisten piuhojen päähän ja kytketään ohjeen mukaan. Mutta tolla adapterilla ei tarvi auton omaa johtosarjaa pilkkoa. Lisäksi LED-valoja varten tarvitsee vetää johto valokytkimeltä a-pilaria pitkin sisävalolle.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 29.12.2009 22:10

Ei perhana tossa on kyllä ihan hirvee homma vedellä ledeille tarvitsemaa johtoa a pilarin kautta valokatkaisimelle. Voi olla että jää se piuha kytkemättä. Mistä niitä adaptereja saa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa