Helman etupäässä on painauma, tunkki livennyt.
Onko missään reikää, josta pääsisi painamaan peltiä takaisin päin?
Muita ideoita kuin hitsaaminen tai poraaminen?
golf IV helmakotelon oikaisu?
Valvoja: ffp jäsenet
Korjautin omastani kyseisen vian viime keväänä lipsahduksen jälkeen. Homman teki ihan ammattilainen, joka kertoi että ns. tartuntanastoilla/nauloilla tarttui helmaan kiinni ja vetovasaralla oikaisi helman. Päälle massat ja maalaus. 300e maksoi kaikkineen täällä Oulussa. Paikkaa ei juuri huomaa 9v vanhan auton helmasta joten tyytyväinen olen ollut. Kävin kyselemässä maalareilta/korikorjaajilta asiaa, ja hintahaarukka oli luokkaa 150-600e paikasta riippuen. Tämä siis yhden helman yhdestä painaumasta.
Itse mietin just omatoimisia oikaisumahdollisuuksia, ja en reikiä löytänyt eikä tosiaankaan hitsaus/rälläköintihommat kiinnostaneet niin siksi näin. Omassa tapauksessani järkevä suunta reiälle oikaisua varten olisi ollut ohjaamosta jalkatilasta kohti helmaa, joten reikä olisi tullut mahdollisimman hankalaan suuntaan. Toki jotkut muovihelmat olisivat voineet nuo tunkin jäljet peittää sellaisenaan.
Edit: Ostin muuten vahingosta viisastuneena kunnon hallitunkin, jolla syksyn renkaanvaihto meni n-kertaa varmemmin kuin tuolla niveltunkilla. Suosittelen helmojen säästämiseksi.
Itse mietin just omatoimisia oikaisumahdollisuuksia, ja en reikiä löytänyt eikä tosiaankaan hitsaus/rälläköintihommat kiinnostaneet niin siksi näin. Omassa tapauksessani järkevä suunta reiälle oikaisua varten olisi ollut ohjaamosta jalkatilasta kohti helmaa, joten reikä olisi tullut mahdollisimman hankalaan suuntaan. Toki jotkut muovihelmat olisivat voineet nuo tunkin jäljet peittää sellaisenaan.
Edit: Ostin muuten vahingosta viisastuneena kunnon hallitunkin, jolla syksyn renkaanvaihto meni n-kertaa varmemmin kuin tuolla niveltunkilla. Suosittelen helmojen säästämiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”