Noita jo vaihtanu 3 tässä aikojen saatossa, ja taas saa laittaa molemmat uloimmat eteen. Tuli vaan mieleen et aina ennen oon ottanu molemmat alatukivarret irti, ja muistaakseni raidetangonkin, ja muljauttanu koko vetarin veks navasta/olasta. Onnistuuko tuo myös ilman nysän irroittamista, eli ilmeisesti mahtuis se vetari tulee nivelestä ulos ilman isompia purkuja. Tarttee kuitenkin alapallot ottaa auki et saa tilaa? Sitäkään en muista että onks tossa kulmien säätö just olan päässä, eli meneekö taas kulmat perseelleen?
Vanhalla on hatara muisti...
Vetarin suojakumin vaihto nelikkopassattiin
Valvoja: ffp jäsenet
Suojakumien vaihto
Napapultit irti, alapallonivel alatukivarresta irti. Vetää/vääntää navan irti pooritukselta. Vetoakselin voi vaikka nyt irrotella laipan päädystä ja vaihdella nuo jutut pöydällä.
viimeks ku vaihdettiin niin oli tosiaan kaikki muut irti paitti yläpään nivelet, eikä meinannut kahteen pekkaankaan tulla pois välistä toi koko vetonivelen paska. Saati sitten takaisin laiton kanssa oli enemmän tuskaa. Muistelen jonkun puhuneen että pultilla sa paikoillaankin ton akselin tulemaan nivelestä ulos, jos helpottaa alapallot vaan. No, taidan koittaa noin ensin, ja varata kaverin taas rautakangen kanssa viereen kaljottelemaan varmuuden vuoks...
sama homma
pitäis kans kaverin kakkikseen vaihtaa uloimmat suojakumit ja vasemman raidetangon suojakumi.. nii tuosta vetarista sen verran että kun sulla on vetari pöydällä ni lähteekös ulompi nivel ihan paukuttamalla vai kannattaako hommata joku ulosvetäjä???
Nivasta ainakin lähti ihan ku vetäs moukarilla nivelen juureen!!!
Nivasta ainakin lähti ihan ku vetäs moukarilla nivelen juureen!!!
Vetarin suojakumin vaihto nelikkopassattiin
Jeps, eli juurikin kuten minua edeltävä vastaaja lyhymesti ja ytimekkäästi vastasikin. Muistaakseni suojakumin mukana (vai olisiko ollut nivelen?) tulee tuubillinen nivelmälliä. Kaikki vaan sinne nivelen väliin, ei voi peräänkuuluttaa etteikö kannattaisi pistää kaikkea.
juu, pultilla sen saa ulos sieltä helpoiten. Ja suosittelen kumia vaihtaessa vetäsemään ne vanhat rasvat kans veke sieltä nivelestä, ne on paskasia kuitenkin, kun risalla kumilla ajettu. Joten miksi ruutata tuoretta päälle ja olla tyytyväinen? Yleensä tuo seteissä mukana tuleva pussillinen ei riitä täyttämään putsattua niveltä riittävästi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa