VW Passat variant B4 -95 alusta ongelmaa. *korjattu*
Valvoja: ffp jäsenet
VW Passat variant B4 -95 alusta ongelmaa. *korjattu*
Elikkäs vuoden 95 passatissa olisi sellaista ongelmaa että kuuluu jotain ulinaa ajossa joka nopeudella, ei oikein saa selvää mistä päin se kuuluu mutta edestä kumminkin, ääni häviää kun kääntää oikealle. Aiemmin ääni kuului 50km/h ja siitä ylöspäin nopeuksissa. Kuskin alapallo oli väljä ja sen vaihdoin muttei auttanu. Luin jostain että flekti lähtis pyörimään mut ei se sekään oo. Laakeri(t) sit varmaan on vikana? Onko miten vaikea itse vaihtaa? Pitääkö vetari saada miten irti? Itse kun tulee tehtyä kaikkea mitä vain pystyy. Etunavat vai mikä mutteri se siinä keskellä onkaan oon kiristäny pulttipyssyllä ja kuskin puolen rengas on sit raskaammin pyöriny. Sitten semmoista että kun autoa vähän heiluttaa niin keikkuu aika herkästi ja kuuluu vähän joka kulmalta jotain kolahdus ääntä. Pitäiskö puslia rueta vaihtelemaan? Takana oli ainakin jotkut kumi puslat haljenneen näköiset. Onko siellä takana monia vaihdettavia puslia? Takapyöränlaakerit kiristin silleen ettei renkaat heilu..
Viimeksi muokannut ||Nixu||, 13.12.2009 20:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
"Ulisee" ja "jyrisee"..!! missähän se vika olisi?! Ajaessa kun kuunteleen niin kuskin puolella se "ulina" ääni kuuluu paljon voimakkaammin kun apukuskin puolella. Oikealle kääntäessä "ulina" häviää. Kuskin puolelle on nyt vaihdettu alapallo ja pyöränlaakeri eikä mitään vaikutusta! Koko auto jyrisee ja tärisee enemmän ja enemmän.. Eri renkaillakin on kokeiltu.. Aaaaaaaaaaaapuva!!!
Vastaan itse itselleni eli oikean puoleinen laakerihan se oli vaikka ääni kuuli vasemmalta.
Luin joltain sivulta että jos oikealle kääntäessä ulina häviää niin sitten oikean puoleinen laakeri on paskana, koska silloin paino menee vasemmalle puolelle ja laakerin rasitus häviää oikealta puolelta. Laakerin irroitukseen ja uuden asentamiseen en tarvinnut mitään erityisiä työkaluja. Jalkaan vaan lenti metallin siru housujen läpi. :/ No mutta nyt on hiljainen ja mukava ajaa. :)
Luin joltain sivulta että jos oikealle kääntäessä ulina häviää niin sitten oikean puoleinen laakeri on paskana, koska silloin paino menee vasemmalle puolelle ja laakerin rasitus häviää oikealta puolelta. Laakerin irroitukseen ja uuden asentamiseen en tarvinnut mitään erityisiä työkaluja. Jalkaan vaan lenti metallin siru housujen läpi. :/ No mutta nyt on hiljainen ja mukava ajaa. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”