Passat pesunestesäiliö vuotaa etummaisen pumpun kohdalta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pasaat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.8.2005 18:09

Passat pesunestesäiliö vuotaa etummaisen pumpun kohdalta

ViestiKirjoittaja Pasaat » 18.11.2009 14:31

3B Passatista (-97) vuotaa pesuneesteet pesunestesäilöstä etummaisen pumpun kohdalta ulos nestepinnan ollessa yli kyseisen kohdan. Todennäköisesti ongelmana on tiiviste pumpun ja säiliön välissä, mutta en ole vielä tarkistanut.

Onko ideoita kuinka etummaisen pumpun saa irroitettua? Tilaa siinä ei hirveästi ole, mutta kyllä sinne sormet mahtunee...

Kiitos,
Pauli

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 18.11.2009 20:17

Pumppu lähtee ylöspäin vetämällä pois. Epäilen että pumpusta mennyt tiiviste ja vuotaa pumpun läpi.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 18.11.2009 20:18

En tiedä onko Passatissa samanlainen systeemi kuin Multivanissa, mutta omassani vuoti itse pumppu. Lähti ihan vetämällä irti säiliöstä.

Edit: hidas...

Pasaat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.8.2005 18:09

ViestiKirjoittaja Pasaat » 18.11.2009 22:18

Moi,

Kiitos, pumppu irtosi helposti kädet sinne saatuani. Tiiviste näytti ehjältä, mutta se missä pumppu sijaitsee/lepää on ylhäältä vähän matkaa haljennut. Kokeilen huomenna uutta tiivistettä jos sillä pystyisi estämään nesteen nousun siihen halkeaman alkuun saakka.

Tiedättekö saako noita pumpun "koteloa" erikseen jos sen haluaa vaihtaa? Jos saa niin tuskin muualta kuin VV:ltä. Entä mistä ton tiivisteen olette saaneet? ...varmaan sieltä samasta VV:stä??

EDIT: Kävin VV:llä ja ilmeni, ettäö irroittamani tiiviste oli pumpun sisältä ja ettei pumppua pitäisi saada lainkaan auki. Eli oletteko irroittaessani saaneet pumpun auki siten että se lähtee koko matkaltaa (sisältäen letkut alhaalta) vai pelkästää sen yläosan ja pumpun osat, jotka ovat kotelon sisällä? Itselläni jäljempi ja pumpun alhaalla metallitappi (1cm) joka menee "tiivisteen" läpi.

Pauli

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 19.11.2009 12:36

ETKAn kuvasta 955-30 löytyi vielä varmistus, ite korjailin ton pumpun kotelon aiemmin kun en viittiny ostaa haljenneen kotelon takia koko vekotinta. Eli pumppu ja kotelo myydään samassa. Parhaiten onnistuu korjaus tietty jos saat koko vekottimen irti.

Pasaat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.8.2005 18:09

ViestiKirjoittaja Pasaat » 19.11.2009 14:34

Moro Jimme,

Täytyy koettaa saada korjattua, muutoin uuden hankinta.

Pauli

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 22.11.2009 17:31

Vielä pikku vinkki, käytä korjaukseen kosteisiin olosuhteisiin tarkoitettua liimaa, en nyt muista valmistajaa mutta tuotenimi oli Marine-jotain ja sinisessä perusliimatuubissa, ei sylinterissä.

EDIT:

EDIT: Kävin VV:llä ja ilmeni, ettäö irroittamani tiiviste oli pumpun sisältä ja ettei pumppua pitäisi saada lainkaan auki. Eli oletteko irroittaessani saaneet pumpun auki siten että se lähtee koko matkaltaa (sisältäen letkut alhaalta) vai pelkästää sen yläosan ja pumpun osat, jotka ovat kotelon sisällä? Itselläni jäljempi ja pumpun alhaalla metallitappi (1cm) joka menee "tiivisteen" läpi.


Itellä lähti ensin koko vekotin, sitten purin nappuloiksi kun metsästin vuotokohtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa