kärryn pistoke 7 nap---> 13 napaiseksi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HBC13
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.8.2007 13:30

kärryn pistoke 7 nap---> 13 napaiseksi

ViestiKirjoittaja HBC13 » 7.11.2009 23:05

Mitenkähän mahtaisi onnistua muttaa pistoke 7 napaisesta 13 napaiseksi?

Passat 3 BG 2002

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 7.11.2009 23:32

Adapterilla.
Tai uusimalla johtosarjan.
Tätä enempää en osaa auttaa. =)

No tämmöne http://www.teohydrauli.fi/tuotteet.shtml?Action=View&pro_id=77
Viimeksi muokannut hb81, 7.11.2009 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HBC13
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.8.2007 13:30

ViestiKirjoittaja HBC13 » 7.11.2009 23:35

Adapterit saa linkoo pitkälle suohon... tuumasin vaan että jos rasian sinne perään vaihtaa niin mitähän tuo väylä siitä tuumaa...?

Adapteri oli ja meni, enkä suosittele sitä...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 7.11.2009 23:36

Ei sitten.
Vaiha johtosarja.

HBC13
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.8.2007 13:30

ViestiKirjoittaja HBC13 » 7.11.2009 23:51

Adapteri yhdistää sumuvalon eli 2 navan suoraan vaunun akkuun jolloin saattaa tulla aikamoista tuhoa, kun virta kulkee vääräänsuuntaan eli vaunusta autoonpäin...

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 9.11.2009 20:26

Huonosti tehty auto jos ei kestä,kyllä ne suojataan ulkopuolisilta jännitteiltä ja auto ei kuluta sitä,virta ratkaisee.
Mutta + ja - kun menee sekaisin niin tuhoa yleensä tulee.

Eikö tuo onnistu sivuleikkureilla, johto poikki ja uusi pistorasia tilalle ja puuttuvia virtoja
tuo auton sähkökeskuksesta ,kuten latausvirta,jos tarvetta niille.

Kytkentöjen ohjeet

http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?pid=64

Onko apua?

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 10.11.2009 12:54

No kun sinne autoon vaihtaa 13-napaisen niin useimmissa kärryissä on kuitenkin 7-napainen ja väliin joutuu kuitenkin laittamaan sen adapterin. Mulla ei ole ollut noiden välipulikoiden kanssa mitään murhetta.

Järkevintä tuo muunnos on tehdä johtosarjalla, missä on asianmukaiset relekytkennät, jotka katkaisevat virran syötön peräkärryyn kun auto ei lataa. Riippuen automerkistä tohon joutuu tekemään enempi tai vähempi hommia. Muistaakseni volkkari ei ole harrastanut kaikissa malleissaan esim. päävirran tuontia takakonttiin, joten sen voi joutua itse tuomaan jostakin etupuskurista asti.

Saabbi ja volvo ovat tässä suhteessa helpoimmat tapaukset, koska niissä on valmiit liittimet takontissa ja sinne tulee kaikki johdotukset valmiina. Saappiin sai jopa sarjaa jossa tuli kaksi töpseliä laitettavaksi rinnakkain, 13- ja 7-napainen. Siinä ei tarvi adaptereita.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 10.11.2009 14:00

Tilaa tuolta uus johtosarja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa